וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שוחח עם מלך סעודיה: "ייתכן שגורמים סוררים רצחו את העיתונאי"

15.10.2018 / 16:30

סלמאן הורה על חקירת פרשת ג'מאל חאשוקג'י, שלפי החשד נרצח בקונסוליה באיסטנבול, ושוחח עם טראמפ בנושא. לדברי נשיא ארה"ב, המלך הכחיש כי ריאד אחראית להיעלמותו וייפגש בימים הקרובים עם פומפאו. צוות החקירה המשותף לטורקיה וסעודיה יערוך חיפושים בקונסוליה

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

סלמאן מלך ערב הסעודית הורה היום (שני) על פתיחת חקירת היעלמות העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י באיסטנבול - כך מסר גורם סעודי, שדיבר בעילום שם ואמר כי התביעה הונחתה לעבוד במהירות כדי לגלות מה עלה בגורלו של חאשוקג'י, שביקר את מדיניות יורש העצר מגלותו בארצות הברית ונעלם מאז 2 באוקטובר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שאיים להעניש בחומרה את ערב הסעודית אם יתברר שהיא אחראית להיעלמותו, אמר היום כי שוחח עם סלמאן, שהכחיש בפניו כי הוא יודע מה עלה בגורלו. הוא הוסיף כי הוא שולח עוד היום את שר החוץ מייק פומפאו להיפגש עם המלך. "ייתכן שגורמים סוררים אחראים לרצח", אמר לכתבים לפני המראתו לפלורידה.

במקביל, גורם דיפלומטי טורקי אמר כי צוות החקירה הטורקית-סעודית המשותף אמור להתחיל לערוך חיפושים בקונסוליה בשעות אחר הצהריים, אחרי עיכוב בהשלמת החקירה של חאשוקג'י. טורקיה סבורה כי העיתונאי, שהגיע לקונסוליה להשלמת הליך גירושיו, נרצח ושגופתו הוצאה מהמקום, בעוד שריאד מכחישה את הטענות.

לקריאה נוספת בנושא
סעודיה דוחה את איומי טראמפ: נגיב לכל צעד שיינקט נגדנו
טראמפ: נעניש בחומרה את סעודיה אם היא אחראית להיעלמות העיתונאי

פעילי זכויות אדם וידידו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'יאוחזים בתמונותיו במהלך הפגנה מחוץ לקונסוליה הסעודית באיסטנבול 8 באוקטובר 2018. רויטרס
חאשוקג'י לא נראה מאז 2 באוקטובר. הפגנה מחוץ לקונסוליה באיסטנבול, בשבוע שעבר/רויטרס

הפרשה עוררה סערה בינלאומית, עם ביקורת אמריקנית על בעלת בריתה הקרובה וקריאות של ומדינות אירופה לריאד לערוך "חקירה אמינה".

ערב הסעודית איימה בתגובה לנקוט צעדים תקיפים נגד כל לחץ או סנקציות כלכליות וקיבלה תמיכה מצד בעלות בריתה בעולם הערבי, וכך נסללה הדרך לעימות פוטנציאלי בין יצואנית הנפט הגדולה בעולם לבעלות בריתה המערביות.

אתמול שוחח סלמאן עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן והדגיש בפניו את החשיבות בהקמת צוות החקירה המשותף של שתי המדינות, שיחסיהן ידעו עליות ומורדות בשנים האחרונות, במיוחד בעקבות המצור שמטילה הממלכה על קטאר, בעלת בריתה הקרובה של טורקיה.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
גורמים סעודים מגיעים לקונסוליה הסעודית באיסטנבול  11 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
המשלחת מגיעה לקונסוליה, היום/רויטרס, רויטרס
דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
איים בעונש חמור. טראמפ והמלך סלמאן בריאד במאי שנה שעברה/AP

לפי שורת דיווחים מפי גורמים טורקיים, אמריקניים ואחרים, חאשוקג'י נרצח על ידי 15 סוכנים סעודים בתוך הקונסוליה, שביתרו את גופתו. גורמים טורקיים אמרו לרויטרס היום כי יש בידיהם קבצי שמע המצביעים על כך שהעיתונאי, שהיה בעבר יועץ בכיר ומקורב לארמון המלוכה, נרצח במקום.

בעיתון הטורקי הפרו-ממשלתי "דיילי סבאח" דווח בסוף השבוע כי הוא הצליח לתעד את רגעיו האחרונים בעזרת שעון אפל שענד על ידו. עם זאת, מומחים מטילים ספק בכך שהוא אכן הצליח להעביר את התיעוד לטלפון הסלולרי שלו בשל מגבלות טכניות.

בעקבות החשש כי הוא נרצח, כמה חברות ומשתתפים גדולים הודיעו כי יחרימו את כנס כלכלי שיתקיים בממלכה בסוף החודש, שבו אמור יורש העצר מוחמד בן סלמאן להציג את החזון הכלכלי שלו.

(עדכון ראשון: 15:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully