וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: נעניש בחומרה את סעודיה אם היא אחראית להיעלמות העיתונאי

נשיא ארה"ב מחריף את הטון כלפי בעלי בריתו בריאד, עם הסתעפות פרשת היעלמותו של הגולה ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה באיסטנבול. "הרבה מונח על הכף", אמר בריאיון לתכנית "60 דקות". טורקיה: על סעודיה לשתף פעולה בחקירה

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מזהיר כי אם ערב הסעודית אכן אחראית להיעלמותו של העיתונאי ומבקר השלטון ג'מאל חאשוקג'י, אז היא "תיענש בחומרה". בריאיון לתכנית "60 דקות" ברשת CBS, שקטעים ממנה שודרו היום (שבת), אמר טראמפ כי הרבה "מונח על הפרק" בפרשה שעלולה לגרום למשבר בין וושינגטון לבעלת בריתה הקרובה בריאד, "ככל הנראה במיוחד כי הוא היה עיתונאי".

טראמפ נשאל בריאיון גם אם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שעמו הוא מנהל יחסים קרובים, הורה על החיסול. "אף אחד לא יודע עוד, אבל אנחנו בטח נוכל לגלות", אמר הנשיא. "אנחנו נרד לשורש העניין". לדבריו, רצח של עיתונאי הוא "מחריד ודוחה".

עם זאת, הנשיא חזר על אי-רצונו לעצור את עסקות הנשק עם הממלכה, צעד שלדבריו עלול לפגוע בכלכלה האמריקנית. יצרניות נשק אמריקניות גדולות הביעו חשש בפני ממשל טראמפ כי חברי קונגרס יענישו את ריאד באמצעות עצירת עסקאות נשק.

"אני לא רוצה להפסיד הזמנה כמו זו", אמר טראמפ על עסקת הענק שנחמתה עם ערב הסעודית בעת ביקורו בממלכה במאי אשתקד, שהייתה היעד הראשון שלו בתור נשיא. הוא אמר כי הוא חושש במקום ארצות הברית, רוסיה וסין יספקו את הצרכים הצבאיים של ריאד.

לקריאה נוספת בנושא
משלחת סעודית הגיעה לטורקיה כדי להשתתף בחקירת היעלמות העיתונאי
דיווח: טורקיה מחזיקה בהקלטות המוכיחות כי העיתונאי הסעודי נרצח
טראמפ: אני חייב לגלות מה קרה לעיתונאי הסעודי שנעלם

יורש העצר הסעודי בפגישתו עם נשיא ארה"ב: "מחויבים להיפטר מאיומים העומדים בפנינו". רויטרס
מזהיר מעונש כבד. טראמפ ויורש העצר בפגישה בבית הלבן במרץ/רויטרס

חאשוקג'י, שהתגורר בשנה האחרונה בארצות הברית וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר ומדיניותו, לא נראה מאז שנכנס לנציגו ארצו בעיר הטורקית ב-2 באוקטובר. לפי שורת דיווחים מפי גורמים טורקיים, אמריקניים ואחרים, הוא נרצח על ידי 15 סוכנים סעודים בתוך הקונסוליה, שביתרו את גופתו.

ערב הסעודית דוחה על הסף את הטענות הללו ומכנה אותן "חסרות בסיס". בממלכה טוענים כי חאשוקג'י בן ה-59, שהיה בעבר מקורב לבית המלוכה ופרשן מקומי, עזב את הקונוסליה זמן קצר לאחר כניסתו אליה. עם זאת, ארוסתו וכן הרשויות בטורקיה אמרו כי הוא לא נראה עוזב את המקום.

היום קרא שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאלו לערב הסעודית לשתף פעולה בחקירה ולאפשר לה להיכנס לקונסוליה. בתחילת השבוע דווח כי חוקרים טורקים נכנסו למתחם, אולם בהמשך פורסמו דיווחים סותרים. אתמול נודע על הגעת משלחת סעודית שאמורה להשתתף בחקירה המשותפת עם אנקרה, אך לא ברור אם היא החלה לעבוד בשטח.

עוד באותו נושא

משלחת סעודית הגיעה לטורקיה כדי להשתתף בחקירת היעלמות העיתונאי

לכתבה המלאה
העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
חשש שעונה ונרצח. חאשוקג'י בכנס בלונדון בחודש שעבר/רויטרס

העיתון "דיילי סבאח" הטורקי, המקורב לממשלת טורקיה, דיווח היום כי חאשוקג'י תיעד את רגעיו האחרונים עם שעון של חברת אפל שענד על ידו. עם זאת, לא ברור אם המידע היה יכול לעבור מהשעון לטלפון ואיך החוקרים יכלו להשיג אותו מבלי לאתר את השעון בעצמם.

בנוסף לכך, מומחים טכנולוגיים מטילים ספק כי השעון יכול היה להקליט את מה שאירע בתוך הקונסוליה ולהעלות זאת ל- iCloud, ובשעוני אפל גם אין אפשרות נעילה עם טביעות אצבע, בניגוד לדיווח בדיילי סבאח.

(עדכון ראשון: 15:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully