וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אני חייב לגלות מה קרה לעיתונאי הסעודי שנעלם

11.10.2018 / 19:44

נשיא ארה"ב ממשיך להפעיל לחץ על הממלכה, ואמר כי חוקרים אמריקנים מסייעים במאמצים של טורקיה לגלות מה עלה בגורלו של ג'מאל חאשוקג'י. עם זאת, הוא הסתייג מעצירת עסקאות הנשק עם ריאד. "זה יפגע בנו"

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (חמישי) כי חוקרים אמריקנים מעורבים בחקירת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י והוסיף כי הוא עוקב מקרוב אחר הפרשה. טראמפ הדגיש בריאיון לרשת פוקס כי הוא "חייב לגלות מה קרה" לעיתונאי, שהתגורר בשנה האחרונה בוושינגטון וכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן.

"אנחנו קשוחים מאוד, יש לנו חוקרים שם ואנחנו עובדים עם טורקיה, ולמען האמת אנחנו עובדים גם עם ערב הסעודית", אמר טראמפ. "אנחנו רוצים לגלות מה קרה". למרות הלחץ הגובר על בעלי בריתו בריאד, טראמפ הסתייג מהאפשרות לעצור את עסקאות הנשק עם הממלכה הסוניות. "זה יפגע בנו, אני חושב", אמר.

מאוחר יותר אמר טראמפ כי הוא לא רואה צורך לחסום השקעות סעודיות בארצות הברית. "אם זה יקרה, ההשקעות פשוט יעברו לרוסיה או לסין", אמר הנשיא.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה 11.10.18. רויטרס, רויטרס
ארה"ב משתפת פעולה עם טורקיה. טראמפ בעצרת בחירות בטנסי, הלילה/רויטרס, רויטרס

ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של ערב הסעודית, הגבירה בימים האחרונים את הלחץ עליה. טראמפ אמר אתמול כי הוא שוחח בנושא עם בכירים בממלכה על הנושא, והלילה שלחו קבוצה של יותר מ-20 סנאטורים מכתב שהוביל לפתיחת חקירה של הפרשה. בסיומה, עשויה וושינגטון להטיל סנקציות על ריאד, שמצדה ממשיכה להכחיש כי היא אחראית להיעלמותו.

בתוך כך, גורם ביטחוני טורקי אמר לרשת אל-ג'זירה כי בידי אנקרה ראיות חותכות לכך שחאשוקג'י נרצח והיכן הוא נרצח. לדבריו, וושינגטון ראתה את הראיות הללו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד: כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי, ג'מאל חאשוקג'י, בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. צילום מסך מ-TRT, אתר רשמי
הסעודים מכחישים כי רצחו אותו. תמונתו האחרונה של חאשוקג'י, ביום שלישי שעבר/אתר רשמי, צילום מסך מ-TRT

בימים האחרונים אמרו גורמים טורקיים לכלי תקשורת מקומיים ועולמיים כי יחידה של 15 סעודים, שלהם קשרים לממשל או לכוחות הביטחון של הממלכה, הרגה את חאשוקג'י בתוך הקונסוליה והעלימה את גופתו. הם נחתו באותו היום עם מטוסים סעודיים פרטיים ועזבו בסיומו. לא ברור אם התכנית המקורית, שלפי וושינגטון פוסט הייתה בהוראתו של יורש העצר, כללה את חיסולו או רק את הבאתו בחזרה לממלכה.

"זהו לא מקרה רגיל", אמר היום נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ארדואן, שהטיל ספק בטענות של הרשויות הסעודיות כי מצלמות האבטחה בקונסוליה לא עבדו. אתמול פורסמו בכלי תקשורת בטורקיה קטעים ממצלמות האבטחה בנמל התעופה אטאטורק, מהכבישים הסמוכים ומחזית הקונסוליה שתיעדו את הגעתם ועזיבתם של אותם 15 איש.

(עדכון ראשון: 16:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully