וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת סעודית הגיעה לטורקיה כדי להשתתף בחקירת היעלמות העיתונאי

אנקרה הסכימה לבקשת ריאד לחקור יחד את היעלמות חאשוקג'י, על אף שלפי החשד הממלכה אחראית לחיסולו בתוך הקונסוליה באיסטנבול. לפי דיווחים בטורקיה, העיתונאי הצליח להקליט את חקירתו דרך שעון האפל שענד על ידו, וייתכן שגופתו הועברה דרך הביוב

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

משלחת מערב הסעודית הגיעה לטורקיה כחלק מחקירה משותפת של היעלמות העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י - כך מסרו אתמול (שישי) גורמים טורקיים לרויטרס. החקירה המשותפת נערכת ביוזמת ריאד, שדוחה את שלל הדיווחים שלפיהם קבוצה של סוכנים סעודים חקרו, עינו ורצחו את העיתונאי הגולה, שלא נראה מאז נכנס לקונוסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר כדי להשלים הליך גירושים.

לפי גורם סעודי, הנסיך חאלד אל-פייסל, המקורב למלך סלמאן, ביקר ביום חמישי בטורקיה כדי לקיים שיחות בנושא. העובדה ששתי המדינות המוסלמיות משתפות פעולה בחקירה, שלכאורה מצביעה על כיוון ברור, עשויה לרמז על רצונה של אנקרה להימנע ממשבר חריף עם ריאד, בתקופה שבה היא סובלת ממשבר כלכלי חריף.

הלילה יצאה הודעת הכחשה נוספת מהממלכה. שר הפנים, הנסיך עבד אל-עזיז בן סעוד בן נאיף, גינה את "השקרים והטענות חסרות הבסיס" נגד הממלכה, אך שיבח את החקירה המשותפת עם טורקיה. המשלחת נפגשה בין היתר עם תובע המוביל את החקירה ועם נציגים ממשרדי המשפטים, הפנים, המשטרה וסוכנות הביון.

לקריאה נוספת על היעלמות העיתונאי
טראמפ: אני חייב לגלות מה קרה לעיתונאי הסעודי שנעלם
ארדואן: לא יכולים להישאר בשקט מול היעלמות העיתונאי הסעודי

תיעוד: כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי, ג'מאל חאשוקג'י, בקונסוליה הסעודית באיסטנבול. צילום מסך מ-TRT, אתר רשמי
תיעד את רגעיו האחרונים. חאשוקג'י נכנס לקונסוליה ביום שלישי שעבר/אתר רשמי, צילום מסך מ-TRT

במקביל, ממשיכים להתפרסם פרטים מהחקירה בכלי התקשורת השונים בטורקיה. ב"דיילי סבאח" הפרו-ממשלתי דווח כי העיתונאי, שכתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן, הקליט בעצמו את החקירה שלו ואת העינויים שעבר דרך שעון של אפל, שענד על ידו.

עוד דווח בעיתון הטורקי כי ליחידת החיסול הייתה גישה לשעון דרך טביעות האצבע שלו והיא מחקה חלק מהקבצים. ואולם, בטלפון שלו, שאותו הפקיד אצל ארוסתו, היה גיבוי שהגיע לידי החוקרים, אם כי לא ברור כיצד. עם זאת, בחברת אפל אמרו כי בשעונים שלהם אין זיהוי באמצעות טביעות אצבעות.

בעיתון "יאנו שפיק", המקורב לממשלה, דווח כי ייתכן שגופתו של חאשוקג'י הועברה דרך מערכת הביוב או הוטמנה בחצר המתחם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מברך את נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן רגע לפני פגישתם בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב 20 במרץ 2018. רויטרס
לא רוצה לפגוע ביחסים הכלכליים. טראמפ ויורש העצר הסעודי בבית הלבן, מרץ/רויטרס

במערב ובארגוני זכויות אדם ממשיכים להפעיל לחץ על ערב הסעודית כדי שזו תספק תשובות, ושורת כלי תקשורת מרכזיים בארצות הברית הודיעו כי הם מבטלים את השתתפותם בכנס יזמות כלכלי שתארח הממלכה השמרנית בהמשך החודש. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי ישוחח בקרוב עם המלך סלמאן על היעלמות העיתונאי ואמר: "זהו עניין רציני מאוד ואנחנו מסתכלים על כך בצורה רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully