וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לא יכולים להישאר בשקט מול היעלמות העיתונאי הסעודי

11.10.2018 / 10:30

נשיא טורקיה הבטיח לחקור את כל ההיבטים בפרשה ואמר כי הוא מודאג מהיעלמות ג'מאל חאשוקג'י. "זהו לא מקרה רגיל", אמר ארדואן, שהטיל ספק בטענות הסעודיות ולפיהן מצלמות האבטחה בקונסוליה לא עבדו

כך פעלה החולייה שחיסלה את העיתונאי הסעודי/עריכה: יאיר דניאל

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (חמישי) כי אנקרה לא יכולה לשתוק על היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י. בריאיון לעיתון המקומי הורייט, הוא הבטיח כי טורקיה חוקרת את כל ההיבטים בפרשה. בריאיון לכתבים עם שובו מהונגריה, אמר ארדואן כי טורקיה מודאגת מהפרשה, שעלולה להחריף את יחסי המדינה עם הממלכה הסונית, המתוחים ממילא סביב התמיכה של אנקרה בקטאר.

חאשוקג'י, לשעבר יועץ של בכירים סעודים ועיתונאי בולט בממלכה, יצא לגלות בארצות הברית לפני כשנה, שם כתב טורים ביקורתיים נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן. הוא הגיע ביום שלישי שעבר לקונסוליה הסעודית באיסטנבול כדי להשלים את הליך הגירושים שלו על מנת להינשא מחדש לארוסתו הטורקית.

גורמים סעודיים אמרו כי העיתונאי עזב את הקונסוליה בתוך זמן קצר, אך גורמים באנקרה וארוסתו, שהמתינה לו מחוץ למבנה, אמרו כי הוא מעולם לא יצא משם.

לקריאה נוספת על הפרשה
בדרך לסנקציות על סעודיה? סנאטורים פנו לטראמפ בדרישה לחקירה
דיווח: ארה"ב ידעה מראש על התכנית הסעודית לחטיפת העיתונאי

נשיא טורקיה ארדואן במסיבת עיתונאים בבודפשט, אוקטובר 2018. רויטרס
דורש תשובות מסעודיה. ארדואן במסיבת עיתונאים בבודפשט, השבוע/רויטרס

גורמים טורקיים אמרו לכלי תקשורת מקומיים ועולמיים כי יחידה של 15 סעודים, שלהם קשרים לממשל או לכוחות הביטחון של הממלכה, הרגה את חאשוקג'י בתוך הקונסוליה והעלימה את גופתו. הם נחתו באותו היום עם מטוסים סעודיים פרטיים ועזבו בסיומו. לא ברור אם התכנית המקורית, שלפי וושינגטון פוסט הייתה בהוראתו של יורש העצר, כללה את חיסולו או רק את הבאתו בחזרה לממלכה.

"זהו לא מקרה רגיל", אמר ארדואן, שהטיל ספק בטענות של הרשויות הסעודיות כי מצלמות האבטחה בקונסוליה לא עבדו. אתמול פורסמו בכלי תקשורת בטורקיה קטעים ממצלמות האבטחה בנמל התעופה אטאטורק, מהכבישים הסמוכים ומחזית הקונסוליה שתיעדו את הגעתם ועזיבתם של אותם 15 איש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תמונותיו של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י על שער הקונסוליה של סעודיה באיסטנבול, טורקיה, אוקטובר 2018. רויטרס
תמונותיו של חאשוקג'י על שערי הקונסוליה באיסטנבול/רויטרס

ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של ערב הסעודית, הגבירה בימים האחרונים את הלחץ על ערב הסעודית. הנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא שוחח בנושא עם בכירים בממלכה, והלילה שלחו קבוצה של יותר מ-20 סנאטורים מכתב שהוביל לפתיחת חקירה של הפרשה. בסיומה, עשויה וושינגטון להטיל סנקציות על אנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully