וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הגיוס, הבחירות והחקירות: נתניהו ענה לשאלות כתבים במזנון הכנסת

15.10.2018 / 20:28

במסיבת עיתונאים מאולתרת במזנון הכנסת לאחר פתיחת מושב החורף התייחס ראש הממשלה לנושאים בוערים על סדר היום. על האפשרות להקדמת הבחירות: "חוק הגיוס לא צריך להיות סיבה". על המתקפות של השר בנט: "הקואליציה טובה, יש לה כמה קלקולים". ועל החקירות: "אני לא מודאג"

עריכה: שניר דבוש

במסיבת עיתונאים מאולתרת במזנון הח"כים בכנסת התייחס היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לכמה נושאים שעל סדר היום. על חוק הגיוס אמר נתניהו: "אני בונה על דבר אחד כרגע והוא להעביר את החוק. ההחלטה של הרבנים פותחת פתח. חוק הגיוס עומד בפני עצמו והוא חוק טוב לצבא, לציבור החרדי, לציבור בישראל, לאחדות העם וגם לשוק העבודה".

לגבי השאלה מה יקרה אם בג"ץ יפסול את החוק החדש פעם נוספת, ענה כי "אני לא מאמין שזה יקרה. החוק הזה בא מצה"ל ועונה על דרישותיו. הוא חוק מאוזן שמתחשב בעולם התורה וגם בדברים אחרים".

נתניהו הדגיש כי "אני לא צריך תירוץ כדי ללכת לבחירות, תכניסו את זה לראש". כשנשאל למה כן בחירות, השיב: "לא אמרתי שיהיו בחירות, אמרתי שהגיוס לא צריך להיות סיבה לכאן או לכאן. אם נראה שיש אפשרות להמשיך - נמשיך, ואם לא - אז לא נמשיך. להערכתי צריך להעביר את חוק הגיוס ולגמור עם זה". על השאלה מתי ירצה בחירות ענה ראש הממשלה "עד נובמבר 2019".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
"לא צריך תירוץ כדי ללכת לבחירות". נתניהו בפתיחת מושב הכנסת, היום/ראובן קסטרו

על חוק עונש מוות למחבלים ששר הביטחון אביגדור ליברמן מעוניין לקדם במושב הנוכחי אמר ראש הממשלה כי טרם הספיק לשוחח איתו. בנושא מתקפותיו של שר החינוך נפתלי בנט על מדיניות הממשלה בעזה, הגיב כי "הקואליציה הזו טובה ויש לה כמה קלקולים שאפשר לתקן אותם בהתנהגות, לא בהרכב".

נתניהו נשאל על החקירות "אתה מודאג?" ובתגובה ענה לכתב: "אל תבנה על זה". ראש הממשלה התייחס גם לביטול המיזוג בין רשת לערוץ עשר, ואמר: "גורנישט מיט גורנישט. לא עוסק בזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully