וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך 48 שעות: תקלה שנייה בקו הרכבת המהירה מנתב"ג לירושלים

15.10.2018 / 23:06

ברכבת שעשתה את דרכה מנמל התעופה בן גוריון נתגלתה תקלה בקטר ו-150 הנוסעים נתקעו במנהרה. בתחקיר שערכו ברכבת הובהר כי האירוע אינו בטיחותי, אלא תפעולי. ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס השבוע לדיון חירום בעניין כשלי הקו. תקלה שנייה בתוך יומיים בקו שנחנך לפני כחודש

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

תקלה התגלתה ברכבת שעשתה את דרכה הערב (שני) מתחנת נמל בן גוריון לירושלים. מרכבת ישראל נמסר כי "התקלה ארעה בקטר מעט אחרי תחנת נתב"ג במנהרה מספר שלוש בקו". על הרכבת המהירה מצויים 150 נוסעים וחמישה אנשי צוות. מדובר בתקלה השנייה בתוך פחות מ-48 שעות לאחר שאתמול תקלה באיתות באותה תחנה שיבשה את הקו.

בעקבות התקלה קטר שנמצא בכוננות התחבר לרכבת והחזיר את הנוסעים חזרה לנתב"ג. מרכבת ישראל נמסר כי לטובת הנוסעים הועמדה רכבת אחרת שתצא לתחנת ירושלים-נבון להמשך דרכם. "רכבת זו עומדת גם לשרות נוסעים נוספים אשר יבחרו להגיע לתחנת ירושלים נבון. עם הגעת הרכבת לתחנה, תסתיים תנועת הרכבות ותתחדש מחר עם הלו"ז הרגיל".

במהלך התקלה נשלחו לנוסעים מסרונים אישיים המתארים את התקלה ומשמעותה ואף חולקו בקבוקי מים וחטיפים. לתחנת נתב"ג הוזנקו אוטובוסים לטובת הסעת הנוסעים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו במליאת הכנסת: "פועלים נגד איראן בימים אלה ממש"
"שיירקב בכלא כל החיים": הוארך מעצר השוטר החשוד ברצח בנתניה
"חיות בזוהמה, לאף אחד לא אכפת": כך נראים המגורים של התצפיתניות באיו"ש

תקלה ברכבת מנתב"ג לירושלים 15 באוקטובר 2018. בניה, חדשות 0404, מערכת וואלה! NEWS
נוסעים מחוץ לרכבת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, בניה, חדשות 0404

מתחקיר שערכו הערב ברכבת ישראל עלה כי בשעה 17:59 דיווח נהג הרכבת על תקלה בקטר, במנהרה מספר 2. התקלה הייתה ברכיב הפנטוגרף, אשר מחבר בין הקטר לקו המתח העילי המספק את החשמל לרכבת. הנהג יצר קשר עם הפיקוד הרכבתי ועם צוות הכוננות של רכבת ישראל ובזמן זה חמשת הפקחים שהוצבו על הרכבת יידעו את הנוסעים על התקלה והסבירו להם את תהליך החילוץ.

לאחר כמה ניסיונות של הנהג להתגבר על התקלה, הוזנק קטר כונן בשעה 18:31, וחיבורו לרכבת הושלם בשעה 18:51. לאחר כל הבדיקות הנדרשות, חידשה הרכבת תנועה בעזרת הקטר הכונן בשעה 19:15 והגיעה אל תחנת נתב"ג בשעה 19:50. מהנהלת הרכבת נמסר כי לא מדובר באירוע בטיחות, אלא באירוע תפעולי.

עוד באותו נושא

"הרבה זמן חיכינו": בצל הביקורת - הושק קו הרכבת מירושלים לנתב"ג

לכתבה המלאה
הקו המהיר ברכבת מירושלים לנתב"ג - 20 בספטמבר 2018. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
150 נוסעים נתקעו במנהרה. רכבת בקו ירושלים-נתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, תתכנס ביום רביעי בבוקר לדיון חירום בעניין כשלי קו הרכבת ירושלים-ת"א והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו.
"בכל יום שעובר אנחנו מבינים שהרכבת לירושלים היא פארסת בחירות ולא יותר. נתניהו וכץ העדיפו תמונת יח"צ במדרגות הנעות על חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות. ועדת הכלכלה תכנס דיון חירום בנושא - גורמי המקצוע יהיו חייבים לתת תשובות", אמר ח"כ איתן כבל.

תקלה זו בקו הרכבת המהירה לירושלים היא השנייה במספר בתוך פחות מ-48 שעות. אתמול בשל תקלה באחד ממרכיבי האיתות בתחנת ירושלים נבון, הופסקה זמנית תנועת הרכבות בקו ירושלים האומה-נתב"ג. לתקלה נשלח טכנאי רכבת ישראל ועבור הנוסעים בתחנת נתב"ג הוזמנו היסעים. בעקבות בעיות האיתות הקשות סגרו את הקו לסירוגין משעה 7:00 עד 11:00 בבוקר ומאחר שהבעיה לא טופלה נסגר הקו עד לשעה 14:00 ונפתח לאחר מכן. רכבת ישראל התנצלה על התקלה.

בנוסף לתקלת הקטר התקול, במהלך היום התפוצץ צינור מים באחד מגשרי הרכבת, שלא הפריע לתנועה. בשבוע שעבר אירעו תקלת חשמל, תקלת מסוט, ותקלת מים. בנוסף לכך, ישנן בעיות חוזרות בכרטיסי הרב קו ובדרגנועים.

תקלה ברכבת מנתב"ג לירושלים 15 באוקטובר 2018. בניה, חדשות 0404, מערכת וואלה! NEWS
נוסעים מחוץ לרכבת, הערב/מערכת וואלה! NEWS, בניה, חדשות 0404

בחודש שעבר הושק לציבור הרחב קו הרכבת החדש מירושלים לנמל התעופה בן גוריון וההתרגשות אף הורגשה ברציפים. כבר בשעות הבוקר הגיעו נוסעים לתחנת נבון סמוך לבנייני האומה בירושלים ועלו לראשונה על הקרונות בדרכם לנמל התעופה. הקו הושק למרות הביקורת שהוטחה במשרד התחבורה, על כך שמדובר למעשה במסלול חלקי בלבד של הרכבת המהירה - שהייתה אמורה לחבר את ירושלים ותל אביב.

היום הראשון ברכבת המהירה. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
נוסעים בתחנת נבון בירושלים, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

אם עוד היה סימן שאלה לגבי כשירותו של הקו, כמה ימים לפני חניכתו הודיעו משירותי הכבאות ומשטרת ישראל כי נתנו אישור זמני לפתיחת המסילה. ברכבת התבקשו לתקן כמה ליקויים שהתגלו בבדיקה. בשירותי הכבאות הדגישו שברגע שהמפגעים יתוקנו, האישור הזמני יהפוך לקבוע.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. עלותו של הקו המהיר לירושלים, שנחשב לפרויקט הגדול ביותר של משרד התחבורה, נאמדת בשבעה מיליארד שקלים. הקו אמור לחבר את בירת ישראל למטרופולין גוש דן ואזור המרכז ולהביא להקלת גודש התנועה.

(עדכון ראשון: 18:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully