וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיות בזוהמה, לאף אחד לא אכפת": כך נראים המגורים של התצפיתניות באיו"ש

15.10.2018 / 16:28

בחצי שנה האחרונה 30 חיילות מתלוננות למפקדיהן על עובש שהתפתח בחדרים והתנאים הקשים שגרמו להן קשיי נשימה ומחלות. "החיילת האחרונה שהתלוננה הוזהרה כי היא תיכנס לכלא", מספרות החיילות ומוסיפות "אין לנו למי לפנות, הגענו לאין מוצא"

אתר רשמי

30 חיילות מגדוד האיסוף הקרבי "ניצן", בבסיס בארותיים הסמוך לטול כרם טוענות שכבר יותר משנה הן מתלוננות על עובש שהתפתח בחדרים שגורם לצחנה, חולי וקשיי נשימה. "בבקשה תעזרו לנו, אין לנו כבר למי לפנות, אנחנו חסרות אונים וצריכות עזרה", כך כתבו התצפיתניות במכתב אישי בו סיפרו על התנאים הקשים במגוריהם. החיילות טוענות שלמרות שפנו למפקדיהן, לא חל שינוי בתנאי המחייה הבסיסיים במגורים הצבאים.

"כחצי שנה אנחנו ישנות בחדר עם עובש ומחלות. הוא גורם לריח נוראי, קשיי נשימה וחנק", סיפרו החיילות. עוד מוסיפות כי התצפיתניות ששהו במגורים חלו לא פעם בעקבות החיידקים שבחדר. "הבטיחו לנו שאחרי החגים יבואו לטפל במצב, אך החגים עברו והעובש והסירחון נשארו ואנחנו צריכות לסבול את זה", הוסיפו.

החיילות טוענות כי למרות שפנו למפקדיהם מספר פעמים בעקבות המפגע התעברותי והבריאותי, ולמרות תסמני החולי שצצו לשוהות במגורים בו התפתח העובש, התשובה של מפקדיהם האישיים ואף הבכירים יותר הייתה - "אין מה לעשות". חיילת אחרת מהגדוד שיתפה עם וואלה!NEWS את התחושות הקשות לנוכח תגובות המפקדים, "הם כנראה לא רוצים פה חיילים טובים, כבר שנה וחצי שאנחנו חיות בתוך הזוהמה הקשה ולאף אחד לא אכפת". עוד סיפרו התצפיתניות כי המפקדים איימו על החיילת האחרונה שהתלוננה ואמרו כי היא תיכנס לכלא. "למה הם לא משקיעים בנו ודואגים לתנאים בסיסים של שינה ומגורים?".

עוד בוואלה! NEWS
פיגוע שלישי בשבוע: ניסיון דקירה סמוך לברקן; המחבל נורה למוות
שוטר טוב ושקט, אפס תלונות עבר: במח"ש חוקרים את הרצח בנתניה
גיוס, גיור ופונדקאות: מושב החורף ייפתח, והוא עשוי להיות הקצר ביותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובש בקירות. המגורים שלהתצפיתניות בבארותיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריקבון מתחת למזגן. המגורים של התצפיתניות בבארותיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיילות מספרות כי ההחלטה לפנות לתקשורת הייתה קשה כיוון שחששו שהמפקדים יענישו אותן ואף יכניסו אותן לכלא. " פחדנו אבל אי אפשר כבר. חוסר ההיגיינה פשוט מסוכן, אני לא רוצה לחשוב על זיהומים ומחלות שהתפתחו בשנה האחרונה אצל החיילות פה. חייבים לטפל בזה מהשורש. הגענו לאין מוצא", הוסיפה אחת החיילות.

אודי מזרחי, מנהל קבוצת החדשות "חדשות בזמן" שבקשר עם החיילות סיפר כי מאז פניית החיילות הם הצליחו לגייס תקציב כדי לסייע לחיילות. "אנחנו דואגים להעביר להן בהקדם מוצרי היגיינה אישית וחומרי ניקוי. כל דבר שהן צריכות אנחנו נדאג לתת להן", סיפר מזרחי. "לשמוע שמפקדים מאיימים במשפט על חיילות בעקבות תלונות על היגיינה רעועה זה מצב בלתי נסבל. לאן הגענו?"

מדובר צה"ל נמסר כי "הנושא מוכר ומטופל על ידי המפקדים בשטח. הבעיה תטופל בימים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully