וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו במליאת הכנסת: "פועלים נגד איראן בימים אלה ממש"

15.10.2018 / 18:13

במהלך פתיחת מושב החורף בכנסת התייחס ראש הממשלה להתבססות האיום האיראני בסוריה ולשיתוף הפעולה עם רוסיה. על תהליך השלום אמר: המכשול הוא לא אצלנו - הוא אצל הפלסטינים. על טענות האופוזיציה: "המדינה היא לא גנובה - היא מגניבה. ח"כ לבני: "רה"מ קורא לאזרחים בוגדים"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

פתיחת מושב החורף בכנסת:

- ח"כ ציפי לבני לנתניהו: "אתה קורא לאזרחים בוגדים"
- נתניהו בנאומו: "המדינה שלנו לא גנובה - היא מגניבה"
- חמישה חברי כנסת הוצאו מהמליאה
- במהלך נאום נתניהו נשמעו קריאות מחברי האופוזיציה
- הנשיא ריבלין: "האיום החמור ביותר הוא המלחמה הפנימית"
- יו"ר הכנסת בפתח המליאה "לא אתן לכנסת להפוך לקרקס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) במליאה לרגל פתיחת מושב החורף בכנסת והתייחס לפעילות שנוקטת ישראל נגד איראן. "המטרה החשובה ביותר היא לבלום את התוקפנות של איראן שמנסה לפגוע בישראל", אמר נתניהו. והוסיף כי ישראל פועלת נגד המשטר האיראני בסוריה "בימים אלה ממש".

עוד סיפר נתניהו על היחסים עם רוסיה שלדבריו התחזקו והתהדקו. "אני מקיים קשר ישיר עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. יש בנינו הערכה הדדית שמאפשרת להתמודד עם אתגרים מורכבים באזורנו. הקשר הזה חשוב לביטחון ישראל".

על השלום עם הרשות הפלסטינית אמר נתניהו כי ניתן לחדש את המשא ומתן אך לדבריו, "המכשול לשלום לא אצלנו, הוא אצל הפלסטינים". נתניהו הוסיף כי "אבו מאזן, שדורש מדינה פלסטינית נקייה מיהודים תוקף את המדינה שלנו, מאמץ חוקים בהם מי שימכור קרקע ליהודים יוצא להורג אבל מי שירצח יהודים מתוגמל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
"בקשר ישיר עם פוטים". נתניהו בנאום במליאה, היום/ראובן קסטרו
אחמד טיבי, מוצא מאולם הכנסת, במהלך פתיחת המושב. ראובן קסטרו
הוצא מהמליאה. ח"כ אחמד טיבי, היום/ראובן קסטרו

במהלך נאומו נשמעו קריאות ביניים מצד האופוזיציה שתקפו את דבריו של נתניהו. חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את נתניהו על כך שלא גינה את רצח הפלטינית בשכם ולאחר מספר דקות הוצא יחד עם יו"ר מרצ תמר זנדברג, סגן השר ירון מזוז הוצאו מהמליאה.

נתניהו הגיב לקריאות ואמר כי "יש מיעוט קטן שבעזות מצח משמיע אמירה מקוממת שאין כדוגמתה -' גנבתם לנו את המדינה' הם אומרים. אז אני רוצה לומר לכם דבר אחד ואני רוצה שתקשיבו לי היטב, המדינה שלנו לא גנובה, המדינה שלנו מגניבה. זאת ישראל החדשה".

ראש הממשלה קרא לחברי האופוזיציה "להתעשת ולהפסיק את מסע ההתקפות המוגזמות נגד חוק הלאום, התקפות שמוציאות את דיבתה של ישראל בעולם". ראש הממשלה הוסיף כי "ביקורת עניינית היא דבר הכרחי בדמוקרטיה, אבל אתם נתפסים להגזמות קיצוניות ולהשמצות שאין להן קשר למציאות. שום דבר לא יקרה לכם כשאתם אומרים את השטויות הללו, חוץ מדבר אחד שהעם שלנו שיודע את האמת, לא יפקיד אצלכם, חמוצי המדינה, משמיצי המדינה את ההנהגה".

בנוסף התייחס לטענות נגדו כי פוגע בחופש הביטוי בתקשורת ואמר "אל תבלבלו לנו את המוח על הסכנה לחופש הביטוי בתקשורת". נתניהו טען כי "בישראל מי שמגביל את חופש הביטוי זו התקשורת עצמה. במקום להתמודד עם ההישגים שלנו, אתם קוראים לנו גזענים ואנטי דמוקרטיים".

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ראש הממשלה בכניסה למליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

במהלך הנאום התייחס נתניהו לחוק הלאום ואמר כי הוא לא פוגע בזכויות הפרט של אף אחד מאזרחי המדינה. "אין ולא תהיה שום בעיה נגד אדם כלשהוא. לא בבית המשפט ולא בשום מקום אחר".

על חוק הגיוס אמר כי מקווה שיעבור בקרוב מתוך הכרה בחשיבות הערך של לימוד התורה ומתוך הכרה עליונה בערך של אחדות העם.

פתיחת מושב הכנסת, 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
פתיחת מושב החורף בכנסת, היום/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני הגיבה לדברי נתניהו ואמרה "אני מקווה שזוהי הכנסת האחרונה שבה בנימין נתניהו ראש הממשלה. אם פעם עוד הזדעזענו כשאזרחים קראו בוגד לראש מממשלה עכשיו ראש הממשלה קורא בוגדים לאזרחי המדינה שלו". לבני פנתה לנתניהו ואמרה "אתה גורם לאנשים לשנוא את האחים שלהם".

במהלך נאומה תקפה לבני את נתניהו ואמרה "קראת לנו חמוצים פעם ביבי, אתה היום ההחמצה. משותק מול כל הזדמנות מדינית ויוזמה ביטחונית". לדבריה, "ישראל לא יכולה להרשות לעצמה עוד כהונה שלך עם שיכרון הכוח, אובדן מעצורים והתחושה שהכל מותר. איך אמר זבוטינסקי - 'הרעל הארסי ביותר שעלול להרעיל מוסר של אדם טמון במילים כאן מותר'.

לבני תקפה את נתניהו ומנהיגותו ואמרה כי "חסר לישראל מנהיג. כזה שירד לעוטף עזה, שיקשיב וירגיש ולו לרגע איך החיים בתוך העשן ובלוני התבערה, שיבקר או אפילו ירים טלפון לאזרחי ישראל הצעירים הערבים שהוכו כי הם ערבים. מנהיג שיגיד לקיצונים גם בתוך מפלגתו - עד כאן".

חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) התייחס בנאומו במליאה לאיום הקדמת הבחירות. "בואו לבחירות! אתם כל כך בטוחים בעצמכם וכל כך משוכנעים שתנצחו, אז בואו לבחירות. בואו נלך לבחירות. הממשלה הזאת נמאסה על הציבור הישראלי, אז בואו לבחירות!"

פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
יו"ר הכנסת והנשיא בכניסה למליאה, היום/ראובן קסטרו

לפני נאום נתניהו עלו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא המדינה ראובן ריבלין. "זה לא הזמן להציף את מזכירות הכנסת בהצעות חוק פופוליסטיות". אמר אדלשטיין והוסיף כי לא ייתן יד לכנסת להפוך "לשוק או לקרקס".

לאחריו עלה, נשיא המדינה ראובן ריבלין שאמר כי האיום החמור ביותר במדינה הוא המלחמה הפנימית. "כולנו מחמיצים את הלקח המר: הניצחון בקרב האחים, פירושו - הפסד במלחמת הקיום. יותר מאיום הגרעין, יותר מהטרור, יותר מאויבינו המבקשים לכלותינו", הוסיף.

(עדכון ראשון: 16:48)

פתיחת מושב הכנסת, 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
"נתניהו אתה החמצה". יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, היום/ראובן קסטרו
פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
שרה נתניהו יציאה מליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו
פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
הנשיא ריבלין במהלך הנאום, היום/ראובן קסטרו
פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ח"כ אורן חזן ב"סלפי" מסורתי בכנסת, היום/ראובן קסטרו
שר האוצר, משה כחלון במהלך ישיבת סייעת כולנו 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
שר האוצר משה כחלון במהלך ישיבת סיעת כולנו, היום צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
ראש הממשלה והשר בנט בפתח המליאה בכנסת, היום/ראובן קסטרו
פתיחת מושב הכנסת 15 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
השר אופיר אקוניס במליאת הכנסת, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully