וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בעבודה ינסו לאלץ את גבאי להתחייב על מספר שריונים במפלגה

15.10.2018 / 21:00

פרסום ראשון: קבוצת חברי כנסת במפלגה החלה בגיוס חתימות לכינוס ועידת העבודה על ההצעה להגביל את מספר השריונים במפלגה. המהלך מגיע ברקע תסיסה של ח"כים בעבודה נגד היו"ר וחשש מזליגת המנדטים

צילום: ערוץ 10, עריכה: תומר לוי

פרסום ראשון: קבוצת חברי כנסת במפלגת העבודה החלה היום (שני) בגיוס חתימות לכינוס ועידת מפלגת העבודה על הצעה להגבלת מספר השריונים במפלגה. בין המגייסים, ח"כ יוסי יונה, איתן כבל ויאיא פינק, פעיל שטח בכיר במפלגה המזוהה עם חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. השניים מנסים לגייס כאלף חתימות כדי לאלץ את אבי גבאי להתחייב על מספר שריונים מוגבל. כדי לכנס את הוועידה נדרשות כ-660 חתימות, אבל הם שואפים להגיע לאלף.

בחודשים האחרונים, מאז שגבאי וחברת הכנסת ציפי לבני חתמו על הסכם ריצה משותפת בין העבודה ל"התנועה", ישנה תסיסה בקרב ח"כים ופעילים במפלגת העבודה בנושא השריונים. הסכם החבירה של גבאי ולבני כולל כשישה מקומות משוריינים לחברי התנועה ברשימת המחנה הציוני בבחירות הבאות, בנוסף לארבעה שריוני יו"ר שגבאי אישר לפני כשנה בוועידת מפלגת העבודה.

עוד בוואלה! NEWS:
חוק הגיוס, הבחירות והחקירות: נתניהו ענה לשאלות כתבים במזנון הכנסת
תוך 48 שעות: תקלה שנייה בקו הרכבת המהירה מנתב"ג לירושלים
טראמפ שוחח עם מלך סעודיה: "ייתכן שגורמים סוררים רצחו את העיתונאי"

הרמת כוסית לרגל חג החנוכה, בבית הירוק בתל אביב 5 בספטמבר 2018. ראובן קסטרו
אישר ארבעה שריונים כבר בשנה שעברה. גבאי, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

בשל מצבה הקשה של המפלגה בסקרים, גורמים בעבודה חוששים כי ריבוי השריונים יותיר מעט מאוד מקומות להתמודדות בפריימריז. גבאי אמנם הצהיר בשבוע שעבר בישיבת סיעת העבודה כי חלק משריוני התנועה יבואו על חשבונו וכי הוא מעונין לשמור לעצמו שריון אחד כן שניים בלבד, אך ח"כים ופעילי שטח בכירים דורשים כי השריונים יוגבלו וכי זה יעוגן בהחלטה רשמית של ועידת מפלגת העבודה.

ברקע המצוקה של המחנה הציוני בסקרים, התסיסה במפלגת העבודה התגברה בשבועות האחרונים והח"כים המכהנים חוששים על מקומם. באותה ישיבת סיעה בשבוע שעבר כבל התעמת עם גבאי ואמר לו: "כולנו רוצים שתצליח אבל בוא נדבר על הפיל שבחדר - אנחנו לא רוצים להיות מובטלים אחרי הבחירות".

גבאי בתגובה העיר בציניות "בוא לא נדבר על איחוד השורות", והאשים את כבל שהוא מתדרך נגדו בתקשורת. גם עם יוסי יונה, הח"כ השני שעומד מאחורי ההחתמה לכינוס ועידה, גבאי התעמת בשבועות האחרונים, וכפי שפורסם בוואלה! NEWS השניים נקלעו לעימות פומבי וקולני במסיבת יום הולדת לח"כ לאה פדידה ביקנעם בתחילת ספטמבר.

עוד באותו נושא

"בריון!", "אני אעשה מה שאני רוצה": כשגבאי השתולל על יוסי יונה

לכתבה המלאה
ראיון עם ח"כ איתן כבל על ועידת מפלגת העבודה מתוך המהדורה המרכזית 24.6.18. מערכת וואלה!
"כולנו רוצים שתצליח אבל בוא נדבר על הפיל שבחדר". כבל/מערכת וואלה!

גבאי כעס על יונה והאשים אותו כי הוא "מדבר עם אנשים" בנושא השריונים, ואמר לו כי הוא מעוניין לשמור לעצמו שני שריונים ברשימה. כשיונה השיב שהוא מצפה ממנו להביא הצעת החלטה ברוח זו לוועידת מפלגת העבודה, גבאי הטיח בו "בגלל שאתה דורש את זה, אני אעשה הפוך! אני אעשה מה שאני רוצה, מה שאני רוצה!".

לדברי הגורמים, גבאי היה "זועם ונסער", ויונה אמר לו "אתה בריון. תראו מה נהיה ממנהיג מפלגת העבודה". גבאי המשיך לכעוס ואמר "אני בריון. אם אתם הולכים ככה - אני אעשה דווקא ההיפך". גם כבל וגם יונה תמכו בגבאי בבחירות המקדימות לראשות העבודה ביולי 2017, ויאיא פינק - שיחד איתם מגייס חתימות - מזוהה עם יחימוביץ שתמכה בגבאי בפריימריז.

ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) אמר בתגובה לפרסום: "במידה וזה נכון חבל שבמקום הם לא משקיעים מאמץ בלפקוד אנשים למפלגה ובחוגי בית ובכך להגדיל את מספר המנדטים שלנו בכנסת הבאה ובכך להבטיח מקום לכולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully