וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בריון!", "אני אעשה מה שאני רוצה": כשגבאי השתולל על יוסי יונה

5.9.2018 / 7:54

פרסום ראשון: באירוע חברתי פרץ עימות פומבי חריף בין יו"ר העבודה לבין חבר מפלגתו על רקע תסיסה פנימית בעניין השריונים ברשימה. לדברי גורמים, השניים התעמתו גם בדצמבר האחרון, אז גבאי איים על יונה שיפגע בו בפריימריז: "תראה מה קרה לזוהיר בהלול"

צילום: ערוץ 10, עריכה: תומר לוי

עימות פומבי חריף אירע אמש (שלישי) בין יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, לבין ח"כ יוסי יונה במסיבת יום הולדת לחברת הכנסת לאה פדידה ביקנעם. לדברי גורמים שנכחו באירוע, השניים שוחחו ובשלב כלשהו החל גבאי לנזוף ביונה בצעקות, כשבמוקד העימות מחלוקות בתוך מפלגת העבודה בנושא השריונים.

גבאי כעס על יונה והאשים אותו כי הוא "מדבר עם אנשים" בנושא השריונים ואמר לו כי הוא מעוניין לשמור לעצמו שני שריונים ברשימה. כשיונה השיב שהוא מצפה ממנו להביא הצעת החלטה ברוח זו לוועידת מפלגת העבודה, גבאי הטיח בו "בגלל שאתה דורש את זה אני אעשה הפוך! אני אעשה מה שאני רוצה, מה שאני רוצה!".

גבאי במסיבת יום ההולדת של ח"כ פדידה

לדברי הגורמים גבאי היה "זועם ונסער" ויונה אמר לו "אתה בריון. תראו מה נהיה ממנהיג מפלגת העבודה". גבאי המשיך לכעוס ואמר "אני בריון. אם אתם הולכים ככה - אני אעשה דווקא ההיפך". מלשכתו של גבאי לא נמסרה תגובה, ח"כ יונה העדיף שלא להגיב לפניית וואלה! NEWS.

העימות הפומבי החריף שפרץ בין השניים הוציא לאור מחלוקות חריפות בין השניים בחודשים האחרונים: לוואלה! NEWS נודע כי כבר בחודש דצמבר האחרון התעמתו השניים בחריפות, סביב אופן ההצבעה על החוק לגירוש מבקשי מקלט. לדברי גורמים בעבודה, יונה סירב לקבל את החלטת סיעת המחנה הציוני לתמוך בחוק בקריאה ראשונה, והודיע לגבאי, שהוביל את המהלך, כי הוא מתכוון להצביע נגד החוק בקריאה שניה ושלישית.

בשיחה בין השניים גבאי זעם על יונה ואיים עליו כי להתנהגות המרדנית שלו יהיה מחיר, והזכיר את שמו של ח"כ זוהיר בהלול, שהחליט לפרוש ממפלגת העבודה לאחר שגבאי הצהיר פומבית שלא יהיה לו מקום בכנסת הבאה. "יהיו לזה השלכות בפריימריז. תראה מה קרה לזוהיר בהלול", אמר אז גבאי ליונה, לדברי גורמים שעודכנו בפרטי השיחה. בסופו של דבר, לאור ההתנגדות של יונה וח"כים אחרים במפלגה, הסיעה שינתה את אופן ההצבעה שלה וניתן חופש הצבעה בקריאה שנייה ושלישית.

בשבועות האחרונים, מאז שחתמו גבאי ולבני על הסכם ריצה משותפת בין העבודה ל"התנועה", ישנה תסיסה בקרב חברי כנסת ופעילים במפלגת העבודה בנושא השריונים. הסכם החבירה של גבאי ולבני כולל כשישה מקומות משוריינים לחברי התנועה ברשימת המחנה הציוני בבחירות הבאות, בנוסף לארבעה שריוני יו"ר שגבאי אישר לפני כשנה בוועידת מפלגת העבודה.

עוד באותו נושא

רצים ביחד: המחנה הציוני יישמר, לבני יו"ר האופוזיציה

לכתבה המלאה
דיון על הדרת עובדות הקבלן מהאירוע לרגל יום האישה בכנסת, וועדת הכנסת. פברואר 2017. נועם מושקוביץ
"מה נהיה ממנהיג העבודה". יונה/נועם מושקוביץ

בשל מצבה הקשה של המפלגה בסקרים, גורמים במפלגת העבודה חוששים כי ריבוי השריונים יותיר מעט מאוד מקומות להתמודדות בפריימריז. גבאי אמנם אמר בשיחות סגורות לגורמים במפלגה כי חלק משריוני התנועה יבואו על חשבונו וכי הוא מעוניין לשמור לעצמו שני שריונים בלבד, אך חברי כנסת ופעילי שטח בכירים דורשים כי הוא יעגן זאת בהחלטה רשמית של וועידת המפלגה.

בתקופת הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה בשנה שעברה, יונה היה אחד מחברי הכנסת הראשונים שהביעו תמיכה בגבאי וסייעו לו במרוצת הקמפיין. עם זאת, היחסים בין השניים החלו להחמיץ בסוף השנה שעברה ברקע המחלוקות הפנימיות במחנה הציוני על אופן ההצבעה בחוק הגירוש של הממשלה. יונה היה אחד המתנגדים הנחרצים לחוק ולמהלך השנוי במחלוקת שגבאי הוביל כשהחליט שהסיעה תתמוך בחוק בהצבעה בקריאה ראשונה.

בסופו של דבר יונה ועוד כ-19 חברי כנסת מהסיעה החליטו להיעדר מההצבעה במחאה על המהלך. בהמשך, לאור ההתנגדות של יונה ואחרים במחנה הציוני, עמדת הסיעה התהפכה שוב ובקריאה שניה ושלישית ניתן חופש הצבעה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully