וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצים ביחד: המחנה הציוני יישמר, לבני יו"ר האופוזיציה

23.7.2018 / 13:36

יו"ר העבודה אבי גבאי סיכם עם יו"ר התנועה לבני כי השניים ימשיכו בשיתוף הפעולה במסגרת המחנה הציוני גם בבחירות הבאות. גבאי אף הודיע כי לבני תכהן בראשות האופוזיציה בכנסת, לאחר שהרצוג פרש מתפקידו. ח"כ יחימוביץ' שנחשבה כמועמדת לתפקיד בירכה על המינוי

צילום: ערוץ 10, עריכה: תומר לוי

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי החליט היום (שני) כי יו"ר "התנועה" ציפי לבני תשמש כיו"ר האופוזיציה, זאת לאחר שהשניים סיכמו להמשיך במסגרת המשותפת "המחנה הציוני" שתרוץ כסיעה מאוחדת בבחירות הקרובות. השניים צפויים להכריז על החלטתם במסיבת עיתונאים משותפת שתתקיים בהמשך היום.

בשבועות האחרונים מאז נודע על פרישתו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, גבאי ולבני ניהלו מגעים בנוגע לזהות יורשו בתפקיד. לבני דרשה לקבל את התפקיד במסגרת ההסכמות על השותפות במחנה הציוני ואילו גבאי דרש לגבש הסכמות כוללות על הריצה המשותפת בבחירות הבאות.

אבי גבאי וציפי לבני בישיבת סיעה המחנה הציוני פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הכריזו על ריצה משותפת. לבני וגבאי/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במסיבת עיתונאים משותפת אמר גבאי כי "זה רגע שיוצר אנרגיות חדשות ותקווה חדשה לאלטרנטיבה שלטונית שמשלבת ניסיון וחדשנות ותתמקד בציבור הרחב".

גבאי הוסיף כי "נבחרתי כי הבטחתי להתמקד בניצחון והיום אנחנו עושים עוד צעד משמעותי בכיוון הזה אנחנו בונים מחנה שהוא אלטרנטיבה רחבה וחזקה למדינת ישראל. המחנה הזה ימשיך ויחזק את פעילותו כאופוזיציה. שמח להודיע שציפי תשמש כראש האופוזיציה. שנינו מסכימים שהמחנה הציוני זו הזדמנות גדולה שמייצרת תקווה וערוץ אמיתי להחלפת השלטון", אמר.

יו"ר מפלגת העבודה הוסיף כי "לפני כחודש יש עתיד כרתו ברית עם ליברמן. הם בעצם אמרו שאת השלטון אי אפשר לנצח לכן הם מצטרפים אליו. מי שבא לפוליטיקה כדי לשנות לא בא להיות שותף שלו. מי שיצביע יש עתיד יקבל נתניהו. מי שרוצה להחליף את נתניהו צריך להצביע למחנה הציוני".

גבאי אף ביקש להודות לפני מסיבת העיתונאים לח"כ שלי יחימוביץ' שנחשבה למועמדת מקבילה ללבני על תפקיד יו"ר האופוזיציה. "אני רוצה להודות לח"כ יחימוביץ', שותפתי הקרובה, על שלקחה חלק פעיל בסיוע ובבנייה של השותפות הנוכחית של המחנה הציוני", הוסיף. "שלי הודיעה לי על רצונה להישאר כיו"ר הועדה לביקורת המדינה, ומי שעוקב אחר הישגיה, מבין את החלטתה".

עוד באותו נושא

גבאי מתנה את מינוי לבני לראש אופוזיציה בהמשך השותפות עם העבודה

לכתבה המלאה
שלי יחימוביץ ויעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
קראה למפלגה להתייצב כאיש אחד מאחורי גבאי. ח"כ יחימוביץ'/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

ראש האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני אמרה כי "הפלאפון שלי לא מפסיק לצלצל והרעש הזה מזכיר לי משהו שלא שמענו הרבה זמן במחנה. קוראים לזה תקווה. שמנו בצד הרבה דברים ואמרנו שאנחנו מפוקסים במשימה הזו וזה מרגש".

עוד אמרה לבני כי "המשימה הופכת להיות הרבה יותר חשובה וקריטית לעתידה של מדינת ישראל. אנחנו במצב חירום, לא פחות. בשבוע שעבר הממשלה השלימה חקיקה שטילטלה את היסודות עליה הוקמה מדינת ישראל". לדברי לבני, "צריך עכשיו מאבק אופוזיציוני נחוש בלי גמגומים וזגזוגים. גבאי הוכיח שטובת הציבור בעיניו ואנחנו מתכוונים לעבוד בצוות שמשלים זה את זה לטובת המדינה ולצרף אלינו את כל מי שמאמין בדרך ויכול לתרום להחלפת השלטון".

יחימוביץ' מצדה, בירכה על ההסכם בין השנים. "אני בטוחה שלבני תהיה יו"ר אופוזיציה מצוינת ומאחלת לה הצלחה", אמרה. "אני קוראת לחברי למפלגה להתייצב כעת כאיש אחד מאחורי מנהיג המחנ"צ אבי גבאי, ולהתמקד בבנייתה של אלטרנטיבה לממשלה ימנית וקיצונית המתנכלת באופן שיטתי לכל ערך של דמוקרטיה, שוויון ונאורות". גם חברת מפלגתה סתיו שפיר בירכה: יאללה בלאגן. ‎ציפי לבני תוביל אופוזיציה חדה ערכית ולוחמנית. סומכת עליה מאוד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully