וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי מתנה את מינוי לבני לראש אופוזיציה בהמשך השותפות עם העבודה

לוואלה! NEWS נודע כי גבאי שוחח עם לבני בנושא, אולם בסביבתו טוענים כי הוא טרם קיבל החלטה בעניין. במפלגת התנועה ציינו כי קיים סיכום עם הרצוג על רוטציה לתפקיד, וכי אם ימונה ח"כ מהעבודה - תהיה זו הפרת הסכם האיחוד. לבני: "תנאי הכרחי להמשך השותפות"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי מתנה את המינוי של יו"ר התנועה ציפי לבני לתפקיד ראש האופוזיציה בהמשך השותפות של מפלגת התנועה עם מפלגתו בבחירות הבאות - כך נודע לוואלה! NEWS. גבאי שוחח על כך ביממה האחרונה עם ח"כ לבני, אך בסביבתו טענו בתגובה כי הוא טרם קיבל החלטה.

הקרב במחנה הציוני על ראשות האופוזיציה החל השבוע עם מינויו של ח"כ יצחק הרצוג לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. תקנון הכנסת קובע כי יו"ר הסיעה הגדולה ביותר יקבל באופן אוטומטי את תפקיד ראש האופוזיציה, אך העובדה שגבאי אינו חבר כנסת אינה מאפשרת את מינויו, כך שאחד מהח"כים במפלגתו יתמנה במקומו. גורמים במפלגת התנועה טענו כי בהסכם האיחוד עם מפלגת העבודה שנחתם עם יו"ר העבודה הקודם הרצוג קיים סיכום בעל פה על רוטציה לתפקיד, ואולם לבני לא תבעה את הרוטציה בפועל.

לקריאה נוספת:
אלוהים יעזור לו? גבאי מתכנן פגישה עם האפיפיור פרנציסקוס
"כך נראה הסוף": ח"כ כבל תוקף את יו"ר מפלגת העבודה גבאי
צו מניעה זמני לגבאי: לא יוכל לבטל הבחירות בוועידה

יו"ר האופוזיציה, ח"כ הרצוג, ימשיך בתפקידו; גבאי: "נעבוד יחד למען המטרה- לנצח את הבחירות". ניב אהרונסון
התנה את המינוי בשותפות עם העבודה. גבאי/ניב אהרונסון

בינתיים במפלגת העבודה, ישנה שורת חברי כנסת שרואים עצמם מועמדים לתפקיד, הבולטת שבהם היא יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ שלי יחימוביץ'. אם גבאי ימנה את יחימוביץ' או ח"כ אחר ממפלגתו, לבני תוכל לטעון להפרת הסכם האיחוד עם מפלגתה, והסיכוי לפיצול יגדל. לוואלה! NEWS נודע כי במטרה להימנע מכך גבאי בחן בתחילת השבוע את המינוי של לבני לתפקיד הנחשק אך הציב לכך תנאי לפיו היא תמשיך עם השותפות גם בבחירות הבאות. עד כה גבאי לא קיבל החלטה סופית.

ח"כ לבני התייחסה לראשונה בישיבת סיעת המחנה הציוני לאפשרות שתיבחר לתפקיד ראש האופוזיציה. היא אמרה במענה לשאלת וואלה! NEWS כי קבלת התפקיד הוא תנאי הכרחי להמשך השותפות עם מפלגת העבודה. לדבריה, "ראשות האופוזיציה בעייני הכרחית להמשך השותפות ויכולה להיות הזדמנות נהדרת לחיזוק השותפות וגם להחלטות ביחס לעתיד". גבאי נשאל על התנאי שהציבה לבני בפניו ואמר: "לא אענה על שאלות בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ציפי לבני בראיון ליעקב אילון 2 בינואר 2018. ראובן קסטרו
לא תבעה את מימוש הרוטציה. לבני/ראובן קסטרו

תפקיד ראש האופוזיציה נחשב נחשק ביותר זאת משום שהוא מקנה למכהן בו לשכה גדולה, רכב שרד, אבטחה של שב"כ, פגישה חודשית עם ראש הממשלה במהלכה יקבל עדכון תקופתי בנושאים מדיניים וביטחוניים, לשכה משודרגת בכנסת ומשכורת גבוהה משל חבר כנסת. ראש האופוזיציה זכאי לנאום בכנסת מיד לאחר ראש הממשלה בכל דיון מדיני, אם וכאשר יתקיים ובדיונים מסורתיים נוספים.

ממפלגת העבודה נמסר: "יו"ר המפלגה אבי גבאי, בוחן ושוקל את כל האופציות הראויות לאיוש תפקיד יו"ר האופוזיציה. כשתתקבל, תימסר ההחלטה גם לתקשורת".

בתקופה האחרונה עתידו של המחנה הציוני לוט בערפל. במפלגה לא שללו את האפשרות שלבני לא תגיע עם גבאי להסכמות על ריצה משותפת בבחירות הבאות. בחודשים האחרונים היא בחנה בסקרים פנימיים ריצה במסגרת עצמאית ובדקה את כוחה האלקטורלי בנפרד מגבאי. האחרון לעומתה אמר בתחילת השנה לח"כים במפלגתו כי בסקרים שערכה המפלגה "אם אנחנו נפרדים היא בקושי עוברת את אחוז החסימה ולנו נוסף מנדט". לא מן הנמנע כי המאבק על ראש האופוזיציה יאיץ את המשא ומתן בין גבאי ללבני לקראת הבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully