וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים יעזור לו? גבאי מתכנן פגישה עם האפיפיור פרנציסקוס

25.6.2018 / 10:02

יו"ר העבודה, השרוי בעיצומו של קרב סכינים במפלגתו, מתכנן בשבוע הבא לנסוע לוותיקן. לוואלה! NEWS נודע כי הפגישה אורגנה על ידי העיתונאי הנריקה צימרמן המקורב לכס הקדוש ובדצמבר האחרון הצטרף למפלגת העבודה. בסביבת גבאי סירבו להתייחס

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ריאיון עם ח"כ כבל באולפן וואלה! NEWS, אתמול)

בעוד מפלגת העבודה סוערת וגועשת במלחמות פנימיות, יו"ר המפלגה אבי גבאי מתכנן בשבוע הבא לקחת פסק זמן מהנעשה בארץ הקודש לנסוע לוותיקן - לפגישה עם האפיפיור. לוואלה! NEWS נודע כי לגבאי נקבעה פגישה עם הוד קדושתו בשבוע הבא בוותיקן, שאורגנה בימים האחרונים בחשאיות על ידי העיתונאי הנריקה צימרמן, המקורב לאפיפיור פרנציסקוס. צימרמן אף עמד מאחורי הגעתו לישראל ב-2014 והצטרף בדצמבר האחרון למפלגת העבודה. בסביבתו של גבאי סירבו להתייחס לדברים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח בוותיקן ונפגש עם האפיפיור ב-2013 במהלך ביקור ברומא, ושנה לאחר מכן פרנציסקוס הגיע לביקור בישראל. צימרמן, עיתונאי וכתב טלוויזיה ותיק, נחשב לאיש שעומד מאחורי הביקור בישראל, והוא היה גם אחד מיוזמי מפגש התפילה המשותפת שהאפיפיור אירח שנה לאחר מכן בוותיקן, בהשתתפות הנשיא לשעבר שמעון פרס ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"כך נראה הסוף": ח"כ כבל תוקף את יו"ר מפלגת העבודה גבאי
צו מניעה זמני לגבאי: לא יוכל לבטל הבחירות בוועידה

כנס מפלגת העבודה בתל אביב, 22 בדצמבר 2017. ניב אהרונסון
מהקרבות בעבודה לפגישה בוותיקן? אבי גבאי/ניב אהרונסון

אם הנסיעה אכן תצא לפועל, גבאי ימריא לוותיקן ויותיר מאחור את המפלגה שלו בתקופה סוערת. בשבועות האחרונים הסכינאות והמחנאות עלו מחדש במפלגת העבודה ביתר שאת, על רקע המגמה השלילית בסקרים וניסיונו של גבאי לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה. המהלך של גבאי עורר התנגדות עזה של חברי הכנסת עמיר פרץ ואיתן כבל ופעילים ותיקים רבים והציף לפני השטח מאבקים פנימיים, חילופי האשמות, ואיומים בהדחה.

האפיפור פרנציסקוס ב-15 ביוני 2018. רויטרס
ייפגש עם יו"ר העבודה. האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

גם מינויו של יצחק הרצוג לתפקיד יושב ראש הסוכנות היהודית והתפקיד המתפנה של ראש האופוזיציה יצר לגבאי כאב ראש פוליטי נוסף, שכן יו"ר התנועה ציפי לבני דורשת להתמנות לתפקיד אבל גבאי היה כנראה מעדיף לתת את התפקיד לבת בריתו, ח"כ שלי יחימוביץ'. גבאי נוטה לדחות את ההחלטה עד תחילת המושב הבא, אך שאלת ראשות האופוזיציה עשויה להיות מכריעה ודרמטית עבור המשך השותפות בין לבני וגבאי ועתידו של היצור הפוליטי המכונה "המחנה הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully