וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מניעה זמני לגבאי: לא יוכל לבטל הבחירות בוועידה

24.6.2018 / 17:33

שעות ספורות לפני כינוס ועידת מפלגת העבודה שהייתה אמורה להצביע על הצעת גבאי לביטול הבחירות, בית המשפט קיבל עתירה של בכירים במפלגה נגד המהלך והוועידה בוטלה. גבאי מאשים: "גורמים אינטרסנטיים משמרים את המחנאות"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ח"כ איתן כבל מתראיין באולפן וואלה! News על הבחירות לוועידת המפלגה)

דרמה במפלגת העבודה: שעות ספורות לפני כינוס ועידת המפלגה, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא צו מניעה האוסר לקיים הצבעה על הצעת יו"ר המפלגה, אבי גבאי, לביטול הבחירות לוועידה. גבאי קיווה להעביר בוועידה החלטה על ביטול הבחירות לוועידה - הגוף הבוחר העליון במפלגה - ולחילופין למנות את 5,300 המועמדים שנרשמו כצירים באופן אוטומטי, תוך עקיפה נדירה ויוצאת דופן של המוסדות השיפוטיים של המפלגה שהכריעו כי המהלך אינו חוקתי ואינו דמוקרטי.

בית המשפט קיבל את טענות העותרים - סיעת העבודה בהסתדרות וח"כ עמיר פרץ - וקבע כי מחר יתקיים דיון נוסף על מועד אחר לכינוס הוועידה. אחרי צו המניעה, לשכתו של גבאי הודיעה על ביטול הוועידה והאשימה "גורמים אינטרסנטיים שבחרו להטעות ביודעין את בית המשפט ולטרטר מאות אנשים על מנת לשמר את המחנאות על פני טובת המפלגה והמדינה".

עוד בוואלה! News:
בחירות בטורקיה: דיווחים על זיופים בקלפיות, מבקרי ארדואן נעצרו
נערה סודאנית שרצחה את בעלה האנס נידונה למוות: "לא רציתי להתחתן"
"יפהפיה!": יועץ רה"מ חשף שיחות בין ג'ודי ניר מוזס לשרה נתניהו

מפוצלת - אבי גבאי, עמיר פרץ. מערכת וואלה! NEWS
גבאי מגובה על ידי בת בריתו שלי יחימוביץ', במחנה הנגדי נמצאים פרץ, כבל וצירי ההסתדרות/מערכת וואלה! NEWS

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! News, גבאי החליט בתחילת החודש לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה, הגוף הבוחר העליון במפלגה שמקבל את ההחלטות הפוליטיות והאידיאולוגיות כמו חיבורים, איחודים, שריונים, ונושאי מדיניות שונים, שהיו מתוכננות להתקיים בעוד יומיים. אחת לכמה שנים צירי הוועידה נבחרים מחדש, כשהפעם הקודמת שהתקיימו בחירות הייתה ב2012, וגבאי ניסה בחודשים האחרונים להגדיל משמעותית את מספר הצירים בוועידה כדי לרענן את שורות המפלגה וגם להחליש את כוחם של המחנות הקיימים במפלגה, שעשויים להקשות על אישור החלטות. בתחילה, גבאי הציע לפתוח את הוועידה לכלל המתפקדים - ולתת ל-60 אלף מתפקדי העבודה את הכוח לקבל את ההחלטות, אך הרעיון הזה נגוז במהרה ובמקום זאת סוכם על הגדלת מספר הצעירים הוועידה מכ2,200 ל-4,000 - עד שגבאי החל לקדם יוזמה לביטול הבחירות כליל, ולקבלתם של כל 5,300 החברים שנרשמו כמועמדים בבחירות, כצירים באופן אוטומטי.

גבאי מגובה במהלך על ידי בת בריתו, יו"ר המפלגה לשעבר שלי יחימוביץ, אך ישנה אופוזיציה רחבה למהלך, המובלת על ידי חברי הכנסת כבל ופרץ וצירי ההסתדרות, ומגובה על ידי יו"ר ועדת החוקה דוד ליבאי ויו"ר המוסד לבירור עתירות יגאל שפירא, שהביעו שניהם התנגדות למהלך ואף הכריעו נגדו בשבועיים האחרונים. למרות עמדת ועדת החוקה והמוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה, גבאי התכוון לעשות שימוש בסעיף בחוקת המפלגה שיאפשר לו להעלות את הנושא להצבעה למרות התנגדות המוסדות השיפוטיים, אך בית המשפט הוציא צו מניעה נגד המהלך. "כך נראה הסוף. הנהלת מפלגת העבודה מחליטה לדרוס את החוקה ואת מוסדותיה השיפוטיים, חוק עוקף ופסקת התגברות", כבל צייץ בסוף השבוע, ופרץ עתר בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון למנוע מגבאי להביא את ההצעה לביטול הבחירות לוועידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully