וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה סודאנית שרצחה את בעלה האנס נידונה למוות: "לא רציתי להתחתן"

24.6.2018 / 12:49

בעדות ראשונה מאז העונש שנגזר על נורה חוסיין ועורר זעם בינלאומי, היא סיפרה כיצד בני משפחתו של בעלה החזיקו אותה בזמן "ירח הדבש שלהם" בזמן שהוא אנס אותה. היא דקרה אותו למוות ופנתה להוריה, שהסגירו אותה למשטרה

צילום: CNN, עריכה: איתי עמרם

נורה חוסיין, נערה סודאנית שנידונה למוות אחרי שרצחה את בעלה בן ה-35, מספרת לראשונה על הנישואים הכפויים שלה, על האונס שעברה ועל המאבק שקרה בזמן שהיא דקרה אותו למוות. גזר הדין שלה עורר זעם בינלאומי ורשת CNN השיגה עדות ממקור ראשון מפיה של הנערה בת ה-19, שממתינה למשפט חוזר אחרי שערערה על עונש המוות שלה.

סיפורה חשף אור על הנישואים הכפויים ועל האונס בתוך המשפחה בסודאן, שבה גיל הנישואים המינימלי הוא עשר ואונס בין בני זוג לא מוגדר כפשע. הממשלה בחרטום לא הגיבה לפניית CNN לתגובה.

נורה, שהייתה בזמן הנישואים בת 15, סיפרה את השתלשלות האירועים: "הוא אמר להוריי שהוא רוצה להינשא לי. בפעם הראשונה שראיתי אותו זה קרה שבוע אחרי שהוא העביר הצעת נישואין דרך דוד שלי. אמרתי לו שאני לא רוצה להינשא, אני רוצה ללמוד, הייתי בכיתה ח'". לדבריה, "הם עבדו עליי, הם ביצעו את כל הטקסים הנהוגים לקראת החתונה. כעסתי מאוד, לא רציתי את הגבר הזה. קשרתי צמות בשיער מתוך כוונה להתאבד בתלייה".

לקריאה נוספת:
בחירות בטורקיה: דיווחים על זיופים בקלפיות, מבקרי ארדואן נעצרו
תינוק הרוג במהומות: הלחימה בין ממשלת ניקרגואה למתנגדיה מסלימה
היסטוריה בסעודיה: האיסור בוטל רשמית - ונשים החלו לנסוע בכבישים

נורה חוסיין, נערה סודאנית שאולצה להתחתן בגיל 15. CNN, אתר רשמי
נורה חוסיין ובעלה/אתר רשמי, CNN

בהמשך, סיפרה, ניסה בעלה לממש את הנישואים. "הגענו לדירת ירח הדבש, נעלתי את עצמי באחד החדרים. סירבתי לאכול. סירבתי לעזוב את חדרי. ביום התשיעי הגיעו קרובי משפחתו", אמרה. "דוד שלו אמר לי ללכת לחדר השינה. אמרתי לא ואז הוא גרר אותי בזרועי לחדר השינה, ואז כולם קרעו ממני את בגדיי. דודו ריתק אותי למיטה ושניים אחרים החזיקו את זרועותיי. הוא הפשיט אותי ושכב איתי בזמן שאני מתייפחת וצורחת".

יום למחרת האונס, בעלה של נורה ניסה לעשות זאת שוב, אך היא דקרה אותו למוות. כשהיא פנתה למשפחתה לבקש עזרה, היא הסגירה אותה למשטרה. "לא היה לי מושג איך הגעתי לשם, עדיין החזקתי את הסכין", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully