וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק הרוג במהומות: הלחימה בין ממשלת ניקרגואה למתנגדיה מסלימה

כוחות הביטחון של הנשיא אורטגה פשטו על שכונות ועל מתחם מחאה בבירה מנגואה, וארבעה אנשים נהרגו, בהם תינוק בן שנה וחצי. יותר מ-200 איש נהרגו מאז תחילת ההפגנות נגד השלטונות לפני כחודשיים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות ארבעה בני אדם, כולל תינוק, נהרגו מאש כוחות הביטחון בבירת ניקרגואה לעבר מפגינים - כך מסר הלילה (ראשון) ארגון זכויות אדם במדינה. המרכז הניקרגואי לזכויות אדם מסר כי "הכוחות המשולבים", הכוללים שוטרים, יחידות לפיזור מהומות, מיליציות ותומכי הממשלה, תקפו מתחם מחאה של סטודנטים באוניברסיטת מנגואה.

אמו של התינוק אמרה כי הוא נפגע מכדור של המשטרה בזמן שהוא הועבר לידי מטפל, אך ממשלו של הנשיא דניאל אורטגה מכחיש זאת והאשים כנופיות פשע מקומיות. התינוק בן השנה וחצי נהרג במזרח העיר, שם פשטו כוחות המשטר על שש שכונות והרגו עוד בן אדם אחד. שני אנשים נוספים נהרגו במתחם המחאה שהוקם באוניברסיטה, שבו חיים מאות מפגינים המשתמשים בכלי נשק מאולתרים.

מפגין מתעמת עם כוחות הביטחון במנגואה, בירת ניקרגואה, 23 ביוני 2018. רויטרס
מפגין בעימותים עם כוחות הביטחון בבירה, אתמול/רויטרס

לפי ארגוני זכויות אדם, יותר מ-200 בני אדם נהרגו מאז תחילת המהומות לפני חודשיים. אלו החלו במחאה על קיצוצים בפנסיה שהציג אורטגה, אך על אף שחזרו בו מהתכנית, המפגינים דורשים עתה את התפטרותו את התפטרות סגנית הנשיא, אשתו של אורטגה.

השיחות בין אורטגה לאופוזיציה לפתרון המשבר קרסו השבוע. הכנסייה הקתולית במדינה דוחקת בצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן כדי לדון בהקדמת הבחירות, שאמורות להתקיים ב-2021. האופוזיציה דורשת את התפטרות הנשיא, שמכהן בתפקיד ב-11 השנים האחרונות אחרי הפסקה של כ-15 שנה, אולם הוא דוחה זאת ומאשים את מתנגדיו בניסיון הפיכה נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully