וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך נראה הסוף": ח"כ כבל תוקף את יו"ר מפלגת העבודה גבאי

22.6.2018 / 16:41

ח"כ איתן כבל, שמוביל קו תקיף מול אבי גבאי בשל הצעתו לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה, יצא נגדו בטוויטר שלו. כבל כתב כי "כך נראה הסוף. הנהלת מפלגת העבודה מחליטה לדרוס את מוסדותיה השיפוטיים. הנהגה שנוטשת את ערכיה הדמוקרטיים"

כבל נגד גבאי בטוויטר:

חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה יצא היום (שישי) נגד יו"ר המפלגה אבי גבאי בשל הצעתו לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה. כבל כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כך נראה הסוף. הנהלת מפלגת העבודה מחליטה לדרוס את החוקה ואת מוסדותיה השיפוטיים. חוק עוקף ופסקת התגברות - הנהגה שנוטשת את דרכה ואת ערכיה הדמוקרטיים. D-9 תוצרת בית".

לפני שבועיים נפתח עימות חריף בין גבאי לח"כ עמיר פרץ בנוגע לניסיונו של הראשון לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה שהיו אמורות להתקיים בסוף החודש, ושעליו פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. במהלך ישיבת הנהלה שקיימה המפלגה על מנת לדון בהצעתו של גבאי, דרש פרץ מגבאי להופיע בפני ההנהלה ולשאת דברים. גורמים שנכחו בישיבה סיפרו כי בין השניים נוצרו חילופי דברים קשים.

עוד בוואלה! NEWS:
"ראינו אישה בהריון בשלולית דם": שחזור רגעי האימה ביבנה
עפיפוני המו"מ: המסרים הבוערים שמעביר חמאס בדרך להסדר ארוך טווח עם ישראל
אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: הקיבוצים נאבקים על היד של טרומפלדור

איתן כבל בדיון ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת הסדרי חוב ללווים גדולים.
מוביל קו תקיף נגד גבאי. כבל

פרץ האשים את גבאי בפגיעה בדמוקרטיה ואמר: "אני יודע שדמוקרטיה זה קשה. הכי קל להיות בדיקטטורה". הוא המשיך לתקוף את התנהלותו של יו"ר המפלגה ואמר כי "זו המפלגה הכי עסקנית שהייתה אי פעם". לאחר שנטש את הישיבה בזעם, ציינו גורמים בעבודה שגבאי אמר כי "עם כל הכבוד לאמירות של עמיר על דמוקרטיה, הוא לא ילמד אותי אחרי שהוא עזב את המפלגה פעמיים בשביל מפלגות לא דמוקרטיות".

בסופו של דבר, הנהלת המפלגה החליטה לאשר את הצעתו של גבאי. בהמשך תובא ההצעה לאישור ועדת החוקה של המפלגה והוועידה היוצאת - הגוף הבוחר העליון במפלגה. אף על פי כן, גורמים במפלגה אמרו לוואלה! NEWS כי במהלך הישיבה עלו קשיים משפטיים מהותיים עם ההצעה לביטול הבחירות, וכי יו"ר ועדת החוקה, דוד ליבאי, התנגד למהלך.

בתוך כך, פרץ עתר השבוע לבית המשפט כדי למנוע את המהלך של גבאי. בית המשפט דחה את העתירה והחזיר את הדיון למוסד לבירור עתירות של המפלגה. המוסד כבר הביע את עמדתו בעבר נגד המהלך של גבאי אולם, הנהלת המפלגה, בגיבוי היו"ר גבאי, החליטה ביממה האחרונה להציב את ההצעה לביטול הבחירות לועידה, ועל כך התקוממו מתנגדיה.

עוד באותו נושא

עימות חריף בין פרץ לגבאי: "המפלגה הכי עסקנית אי פעם"

לכתבה המלאה
תמיכה מכיוון מפתיע- גבאי: "אני רוצה לשבח את שר האוצר שהודיע שסיעתו תתנגד להצעת החוק של סמוטריץ'". ערוץ הכנסת
מנסה לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה. גבאי/ערוץ הכנסת

הבחירות לוועידה, עוררו לאחרונה שינוי פוליטי לא פעוט, שהובל בעיקר על ידי ח"כ כבל. חברי כנסת, פעילים ומזכירי סניפים המזוהים עם כבל ופרץ יצאו נגד התנהלותו של גבאי והאשימו אותו בהערמת קשיים על ותיקי המפלגה כדי לאפשר כניסה של צירים חדשים המזוהים איתו ועם בת בריתו ח"כ שלי יחימוביץ', כדי להגדיל את כוחם במפלגה.

כבל מוביל קו תקיף מול גבאי, לנוכח ההיחלשות בסקרים. כמו כן, כוונתו של גבאי לבטל את הבחירות עוררה התנגדות גורפת מצד כל בכירי המפלגה ובהם, פרץ, כבל, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר קק"ל דני עטר.

לדבריו של גבאי, הצעתו לביטול הבחירות לוועידה הגיעה ברקע היחלשות עקבית בסקרים, ורצון שלא יתפתחו עימותים בתוך המפלגה אלא להפנות את תשומת הלב כלפי חוץ.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully