וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת ים-ראשל"צ-רחובות-מודיעין: מכת בלוני התבערה במרכז הארץ

14.10.2018 / 20:51

בשבוע האחרון אירעו שבעה מקרים בהם אותרו בלוני תבערה בערים במרכז הארץ. לבלונים חוברו מנגנוני נפץ הזהים לאלה המופרחים מרצועת עזה. החשש במשטרה: "אזרחים יתפתו לגעת מבלי לדעת שעלול להיות מוצמד לבלונים מנגנון נפץ"

צלמים זמניים מורשים

בימים האחרונים נרשמו שבעה מקרים של בלוני תבערה שהתגלו במרכז הארץ. בין השאר בלונים נחתו במודיעין, בת ים וראשון לציון. אמש בלון דומה אותר סמוך למרכז הקניות בגבעת ברנר וגרם לסגירת האזור עד לפעילות חבלני המשטרה. בנוסף למקרים אלה, היום אותרו שרידי בלון תבערה בבית אלעזרי שבאזור השפלה. במשטרה חוששים כי אזרחים יתקרבו אל הבלונים ואף יגעו בהם, דבר שעשוי להוביל לפציעות.

בכל המקרים מדובר בבלונים שנראים תמימים למראה, ואף על חלקם נרשם "חג שמח" ו"באהבה", אולם, לכולם חוברו מנגנוני הצתה. לאחר בדיקת חבלני המשטרה התגלה כי המנגנונים זהים לאלה של הבלונים המופרחים מרצועת עזה.

עוד בוואלה! NEWS
"עשרות חתכו את הגדר": התצפיתנית שסיכלה את החדירה בעזה משחזרת
64% מהסטודנטים לא מוכנים לשוק התעסוקה: שנת הלימודים האקדמית נפתחת
"כך נראית הדרת נשים": השרים ידונו בהחמרת ענישת משחיתי מודעות

בלון תבערה בגבעת ברנר , אוקטובר 2018. משטרת ישראל,
עם הכיתוב "חג שמח". בלון התעברה שאותר בגבעת ברנר, אמש/משטרת ישראל

"החשש שלנו הוא שאזרחים יתפתו לגעת בבלונים מבלי לדעת שמדובר בבלון תבערה שהופרח מעזה ויכול להיות מוצמד למנגנון נפץ", אמר היום (ראשון) לוואלה! NEWS קצין במשטרת מחוז מרכז. "אנחנו קוראים לציבור שלא לגעת בבלונים אלא פשוט להתרחק ולהזעיק את המשטרה".

הקצין הוסיף כי גם במקרה בו הבלון בוער לא לנסות לכבות אותו, אלא אם הוא מסכן חיי אדם או רכוש בשל החשש כי מחובר אליו מטען נפץ.

במערכת הביטחון ובמשטרה מעריכים כי הבלונים שנחתו במרכז הגיעו מהרצועה, שכן לטענתם, המרחק בין עזה למרכז הארץ בקו אווירי לא גדול.

עוד באותו נושא

ההערכה במשטרה: בלוני התבערה שאותרו במרכז הארץ הגיעו מעזה

לכתבה המלאה
בלון תבערה בבית שמש, אוקטובר 2018. משטרת ישראל,
בלוני תבערה בבית שמש, שבוע שעבר/משטרת ישראל

מיד לאחר נחיתת הבלון בראשון לציון קיים ראש העירייה דב צור ישיבה מיוחדת עם קציני משטרה וגורמי העירייה השונים שבסיומם נתנו הנחיות לתושבים לגלות ערנות ולהימנע, כאמור, לגעת בבלונים ולהזעיק את המשטרה.

במקביל, בימים האחרונים עולה ברצועת עזה כמות הבלוני תבערה שעפים לעבר יישובי העוטף ומציתים שטחים נרחבים באזור. "יש עליית מדרגה בשלושת השבועות האחרונים, העלייה מתבטאת בכך שלפני חודש וחצי הייתה האטה משמעותית במוקדי שריפות וגם בהפרחת הבלונים, לא הייתה הפסקה מוחלטת אולם הייתה ירידה, וכעת אנחנו שוב רואים עלייה משמעותית", אמר אייל חג'בי קב"ט המועצה האזורית שער הנגב.

בלון תבערה בראשון לציון. משטרה, מערכת וואלה! NEWS
בלון התעברה שאותר בראשון לציון, שבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, משטרה
בלון תבערה אותר בראשון לציון ונוטרל בידי חבלן של משטרת ישראל - 12/10/18. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
"שלא יתפתו לגעת". נטרול הבלון בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully