וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערכה במשטרה: בלוני התבערה שאותרו במרכז הארץ הגיעו מעזה

שלושה בלוני תבערה אותרו במרכז הארץ אליהם היו מחוברים מנגנונים הזהים לאלה מרצועת עזה. במשטרה קבעו כי המרחק האווירי בין הרצועה לערים קצר ומאפשר את ההיתכנות כי הבלונים נשלחו מעזה

צלמים זמניים מורשים

לאחר בחינת חבלני המשטרה קבעה היום (שבת) כי ארבעת בלוני התבערה והחבלה שנמצאו בימים האחרונים בראשון לציון, בת ים ומודעין שוגרו מעזה לישראל.

בבדיקת החבלנים נמצא כי המנגנונים שחוברו לבלונים זהים למנגנונים של בלוני התבערה המשוגרים מידי יום ברצועת עזה. במשטרה מוסיפים כי המרחק האווירי מצפון הרצועה לראשון לציון, בת ים או מודיעין וכן לערים נוספות במרכז הוא קצר וכי בלון תבערה יכול לעבור אותו ללא בעיה.

בתוך כך, בלון תבערה נמצא היום (שבת) בחניון מרכול בגבעת ברנר וכובה על ידי אזרח. כוח של משטרת ישראל הגיע למקום ונטרל את הבלון.

אתמול התגלה בלון תבערה נוסף במרכז ראשון לציון ויממה קודם לכן נמצא בלון דומה בבת ים וכן במודיעין. בלונים אלו מצטרפים לשלושה בלונים שאותרו בחמישי האחרון בירושלים, שטרם ידוע מהיכן הגיעו.

עוד בוואלה! NEWS
שני הרוגים ופצוע קשה בהתנגשות בין שלושה כלי רכב סמוך לדימונה
טראמפ: נעניש בחומרה את סעודיה אם היא אחראית להיעלמות העיתונאי
מאות בהלוויית האישה הפלסטינית שנהרגה ברכבה: "האבנים הגיעו מהתנחלות"

בלון תבערה בראשון לציון. משטרה, מערכת וואלה! NEWS
בלון תבערה שאותר בראשון לציון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, משטרה
בלון תבערה שנמצא בחניון מרכול בגבעת ברנר. חטיבת דובר המשטרה
בלון התעברה שנמצא בגבעת ברנר, היום/חטיבת דובר המשטרה

בעקבות נחיתת בלון תבערה בתחומי העיר ראשון לציון, קיים ראש העירייה, דב צור, הערכת מצב עם הנהלת העירייה והחברה לביטחון. המועצה הנחתה את התושבים לדווח על כל חפץ חשוד למשטרה ולהימנע מכל מגע עם חפץ כזה.

במקביל, בימים האחרונים עולה ברצועת עזה כמות הבלוני תבערה שעפים לעבר יישובי העוטף ומציתים שטחים נרחבים באזור. "יש עליית מדרגה בשלושת השבועות האחרונים, העלייה מתבטאת בכך שלפני חודש וחצי הייתה האטה משמעותית במוקדי שריפות וגם בהפרחת הבלונים, לא הייתה הפסקה מוחלטת אולם הייתה ירידה, וכעת אנחנו שוב רואים עלייה משמעותית", אמר אייל חג'בי קב"ט המועצה האזורית שער הנגב.

לדברי חג'בי, "בשבועיים האחרונים יש מוקדי שריפות כל היום ועשרות בלונים שנשלחים מדי יום. יותר מ-70 פרצו לאחרונה שרובן הגדול נבע מטרור הבלונים. יחד עם זאת, אנו רואים כי בתקופה האחרונה הפלסטינים משדרגים את הבלונים עם רימוני רסס ולאזור הגיעו שלושה בלונים כאלה, מדובר בתופעה מדאיגה. כמו כן, צעירי חמאס מגיעים בלילות ומתעמתים עם כוחות הצבא, הם זורקים מטענים ומבעירים צמיגים. יש עליית מדרגה" אמר.

(עדכון ראשון: 18:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully