וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד על פסילת חוקי יסוד בבג"ץ: "עשויה למוטט את יסודות המשטר"

שרת המשפטים הזהירה בכנס על חוק הלאום מפני התמיכה "החלמאית והמסוכנת" בפסילת חוקי יסוד על ידי בית המשפט העליון. לוין: "חוק הלאום - שלב בדרך לתום עידן הדיקטטורה המשפטית"

עריכה: שניר דבוש

שרת המשפטים איילת שקד יצאה היום (שלישי) נגד פסילת חוקי יסוד על ידי בית המשפט העליון במסגרת דיון של פורום קהלת בנושא חוק הלאום. בנאומה אמרה שקד כי הטענה שמצדדת בסמכות בית המשפט לפסול תיקון חוקתי בשל היותו לא חוקתי היא "חלמאית" והדגישה כי מדובר בדוקטרינה ש"יותר משהיא חלמאית - היא מסוכנת" ו"עשויה על הדרך למוטט כל יסוד משטרי".

זו לא הפעם הראשונה שבה שרת המשפטים מותחת ביקורת נגד בית המשפט העליון, וזאת על רקע החלטת שופטי בג"ץ שלא לפסול על הסף את העתירות שהוגשו נגד חוק הלאום. שקד אמרה כי אין אף דמוקרטיה מערבית שפוסלת תיקונים חוקתיים מכוח עקרונות יסוד של השיטה, וכי המצדדים באקטיביזם השיפוטי רוצים להידמות ל"בנגלדש, קולומביה, הונדורס והודו" ו"מבקשים ליצור ערכי יסוד מוסכמים יש אין, והכל כדי להציל אותנו באמצעות תרופה שלא תועיל ממחלה שלא תבוא". היא הוסיפה כי "אין מי שישמור על הערכים שלנו חוץ מאיתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
איפה מצביעים ולמי יש שבתון: הבחירות לרשויות המקומיות | מדריך
דיווח פלסטיני: צה"ל עצר את אמו ושתי אחיותיו של המחבל מברקן
גם במחיר משבר אזורי, ליורש העצר הסעודי אין גבול ברדיפת אויביו

שרת המשפטים איילת שקד בפורום קהלת בנושא חוק הלאום 9 אוקטובר 2018. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
מותחת ביקורת נגד בית המשפט העליון. שקד/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

בנוסף אליה, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בפורום כי "בג"ץ חושב שהוא צריך 'לעזור' לכנסת לקבל החלטות. אנחנו לא צריכים עזרה. הכנסת מקבלת ותמשיך לקבל החלטות לבד כי רק היא מייצגת את הציבור ורק לה נתונה הסמכות לכך".

אדלשטיין טען כי חוק הלאום הוא "ביטוי לרצונו של עם שחזר למולדתו לחדש בה את הריבונות הלאומית שלו", ואמר על העתירות שהוגשו נגדו כי "מרוב התערבויות 'בעד' הכנסת, שנועדו 'לחזק' אותה, יש מי שמעלה בכלל על דעתו את ביטולו של חוק יסוד על ידי בית המשפט".

שר התיירות יריב לוין דיבר גם הוא וטען כי חוק הלאום הוא "שלב בדרך לתום עידן הדיקטטורה המשפטית". עוד אמר לוין כי "הניסיון לפסול את חוק הלאום הוא אירוע חסר תקדים במערכת משפט כלשהי, והוא בבחינת ניסיון נואש אחרון של חלק מראשי מערכת המשפט לשמר את המהלך הדיקטטורי להשלטת השקפת עולמם על הציבור כולו". הוא קרא לשופטי בג"ץ "להתעשת בטרם ידהרו עד קצהו של המדרון, לתהומות שאף דמוקרטיה מערבית לא מעלה על דעתה להתקרב אליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully