וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רוסיה החלה במאמצים לקיים שיחות בין ישראל ואיראן

בעיתון א-שרק אל-אווסט דווח כי רוסיה מקיימת ערוצי הידברות בין תל אביב לטהראן על רקע פריסת מערכת ה-S-300. על פי הדיווח, המאמצים נעשים במטרה להקטין את המתח ולמנוע חיכוכים בין המדינות

עריכת וידאו:ניר חן

רוסיה החלה במאמצים שקטים לנסות לפתוח ערוצי תקשורת בין ישראל ואיראן - כך דווח היום (שבת) בעיתון א-שרק אל-אווסט, מפי גורם רוסי. על פי הדיווח, המאמצים נעשים במטרה להקטין את המתח ולמנוע חיכוכים בין המדינות.

בחודשים האחרונים רוסיה משחקת תפקיד מרכזי במשולש איראן סוריה ישראל, החל מהאשמותיה על נפילת המטוס והרוסי וכלה בפריסת מערכת ההגנה האווירית ה-S-300 בסוריה שתגן מפני תקיפות בהן תקיפות ישראליות שהושלמה בשבוע שעבר.

לפני כשבועיים, במהלך נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, הוא טען בתוקף כי לאיראן יש מחסן גרעיני סודי בטהראן והציג מפה שמראה תמונת לוויין של האתר. נתניהו העביר מסר נוקב לטהראן כי "ישראל יודעת מה אתם עושים והיכן אתם עושים את זה. ישראל לעולם לא תתן למשטר שקורא להשמדתנו לפתח נשק גרעיני. לא עכשיו. לא בעוד עשור. לעולם לא".

עוד בוואלה! NEWS:
הרופא שהציל נשים והנערה ששועבדה ע"י דאעש: הפרס ללוחמים בזוועות
שבדיה: ילדה בת שמונה מצאה חרב בת 1,500 שנה באגם
שותה על הגבעה: הקרב, המערכה והמלחמה על דמותה של ארצות הברית

פגישת רה"מ, נשיא רוסיה, קרמלין, מוסקבה, רוסיה  11 ביולי 2018. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
פוטין ונתניהו במהלך פגישה ברוסיה, יולי/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

על פריסת מערכת ה-S-300 שלטענת ישראל וארצות הברית מחזקת את איראן וסוריה אמר בחמישי האחרון סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ורשינין, כי רוסיה מקווה שישראל תפגין כושר שיפוט נכון באזור. בריאיון שערך לסוכנות הידיעות ספוטניק, התייחס סגן השר להצהרות של ישראל ולפיהן היא לא יכולה להרשות לעצמה להפסיק לפעול נגד התבססות איראן בסוריה חרף הצבת המערכת המתקדמת נגד מטוסים.

סגן שר החוץ הוסיף כי הערוץ למניעת תקריות בין רוסיה לישראל יישאר פתוח, על אף הפלת מטוס הסיור איליושין 20 בחודש שעבר. מוסקבה מטילה את האחריות על חיל האוויר, על אף שמערכות הנ"מ של אסד הן אלו שהפילו את המטוס ואת 15 אנשי הצוות שהיו עליו. בישראל טוענים כי המטוסים שתקפו בלטקיה כבר לא היו באזור בעת התקרית.

עוד באותו נושא

נתניהו חשף בנאומו באו"ם: "לאיראן יש מחסן גרעיני סודי"

לכתבה המלאה
נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך פגישה עם פקידי משרד החוץ של איראן, 22 ביולי 2018. AP
רוחאני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully