וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור במבצר העבדים וכניסה לצינוק: מלניה טראמפ בגאנה

4.10.2018 / 0:00

במסגרת מסעה באפריקה הגיעה הגברת הראשונה של ארה"ב לגאנה וסיירה בארמונו של ראש השבט באזור ובמבצר העבדים ואף עברה דרך "דלת האל-חזור". "זה נגע לליבי, מדובר בטרגדיה אמיתית", אמרה. בעלה הנשיא טראמפ תיאר את מדינות היבשת "חורי תחת" וטרם ביקר באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הגברת הראשונה של ארה"ב, מלניה טראמפ, ביקרה אתמול (רביעי) ב"קייפ קוסט", מבצר עבדים מהמאה ה-17 וסיפרה כי "זה מרגש מאוד. לעולם לא אשכח את החוויה הזו ואת הסיפורים ששמעתי". זהו יומה השני של נסיעתה הבינלאומית הראשונה ללא בעלה של טראמפ מאז נכנס לתפקיד נשיא ארצות הברית. במהלך הביקור תסייר במאלאווי, קניה ומצרים. במרכז הנסיעה נמצא נושא התמיכה בילדים, בו בחרה רעיית הנשיא להתמקד מאז קיבלה את מעמדה החדש.

הנשיא טרם ביקר באפריקה מאז נכנס לתפקידו. בחודש ינואר האחרון כלי תקשורת אמריקניים דיווחו כי במהלך דיון על הגירה הוא תיאר את מדינות היבשת כ"חורי תחת", אך טראמפ הכחיש כי אמר זאת. קודמו בתפקיד, ברק אובמה, ביקר בעת כהונתו במבצר וקישר בינו לבין מחנה הריכוז הנאצי בוכנוולד שבגרמניה. אובמה הסביר כי זה הזכיר לו את יכולתם של בני האדם לבצע "רוע גדול".

עוד בעולם:
האם מישהו ניסה לחסל את אויבו של ארדואן בלב אחוזתו בארה"ב?
דיווח: החשוד בשליחת המעטפות לטראמפ ולפנטגון - חייל לשעבר בצי
הכוכבת הסינית נעלמה. אחרי חודשיים, היא התנצלה על "פשעיה" ממקום מעצרה

מלניה טראמפ במהלך סיור בגאנה. רויטרס, רויטרס
"טרגדיה אמיתית". מלניה טראמפ ומדריך בביקור במבצר העבדים בגאנה, אתמול/רויטרס, רויטרס

במהלך שהותה במקום, התלווה אל מלניה מדריך באגפי המבצר כשרעיית הנשיא שאלה שאלות. "זה מאוד נוגע ללב", העידה. "תאי הצינוק שראיתי, זה באמת דבר שאנשים צריכים לראות ולחוות ומה שקרה לפני כל כך הרבה שנים - זו טרגדיה אמיתית". הגברת הראשונה ראתה את תאי הצינוק ועברה דרך "דלת האל-חזור", מעבר המוביל ליציאה הסופית ממבצר העבדים לאוקיינוס האטלנטי.

לפני שהגיעה לאתר, ביקרה הגברת הראשונה בארמונו של ראש השבט באזור וקיבלה אישור מלכותי לבקר במבצר לאחר שבכירים אמריקנים העניקו משקאות במתנה למנהיגים המקומיים. גורם אמריקני סיפר כי ראש השבט הזמין לטקס בהשתתפות טראמפ שני ילדים בעלי מוגבלויות. דבר שנחשב כאסור, שכן הכניסה לארמון לא אושרה לאנשים בעלי מוגבלויות בעבר.

עוד באותו נושא

טראמפ על תחקיר העלמת המס: "פרסום ישן ומתקפה נגדי"

לכתבה המלאה
מלניה טראמפ וילד אפריקאי במהלך ביקורה של רעיית נשיא ארצות הברית בגאנה. רויטרס, רויטרס
בחרה להקדיש את עיסוקה לתמיכה בילדים. טראמפ, אתמול בגאנה/רויטרס, רויטרס
קבלת פנים למלניה טראמפ בעת ביקורה של רעיית נשיא ארצות הברית בגאנה. רויטרס, רויטרס
התקבלה בטקס מלכותי. טראמפ, אתמול בגאנה/רויטרס, רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully