וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: החשוד בשליחת המעטפות לטראמפ ולפנטגון - חייל לשעבר בצי

ב"פוקס" דווח כי כתובת שהופיעה באחת משתי המעטפות שנשלחו לפנטגון הובילה לחשדות נגד אותו חייל. בתחילה עלה חשד כי המכתבים, שלא הגיעו ליעדיהם, הכילו ריצין, אולם בדיקות העלו כי היו בהם רק זרעי הצמח שממנו נתין להפיק את הרעל הקטלני. תושב יוטה נעצר

צילום: CNN

חייל לשעבר בצי האמריקני הוא החשוד בשליחת המעטפות לבית הלבן, לפנטגון ולסנאטור טד קרוז - כך מסרו אתמול(רביעי) גורמים רשמיים לרשת "פוקס". לפי הגורמים, באחת משתי המעטפות שנשלחו לפנטגון נמצאה כתובת שהובילה אותם לחשד כי אותו חייל לשעבר אחראי לכך. הם הוסיפו כי מידע שהעביר הבית הלבן לפנטגון הוביל לחשיפת שתי החבילות שיועדו לשר ההגנה ג'יימס מאטיס ולמפקד הצי.

הלילה דווח בעיתון "סולט לייק טריביון" כי בעיר לוגאן במדינת יוטה נעצר במסגרת חקירת הפרשה תושב המקום, שזוהה בשם וויליאם קלייד אלן השלישי, תושב העיר.

בתחילה עלה החשד כי המעטפות הכילו את הרעל הקטלני ריצין, אולם דוברת מטעם הפנטגון שצוטטה על ידי סוכנות הידיעות רויטרס אמרה כי בדיקות העלו שככל הנראה הן הכילו זרעים של קקיון מצוי - הצמח שממנו מופק הרעל הקטלני. המעטפות מעולם לא הגיעו אל תוך הפנטגון או אל הבית הלבן, אלא אל מתקני דואר שבהם עוברים המכתבים סינון קפדני.

גורמים ברשויות אכיפת החוק הבהירו כי בשלב זה, אין חשד לטרור. הזרעים צריכים לעבור תהליך אקטיבי כדי להפוך לריצין, שכמות קטנה שלו מסוגלת להרוג בתוך 36 עד 72 שעות מרגע החשיפה אליו. לא קיימים נוגדנים לרעל.

(עדכון ראשון: 19:38)

הפנטגון האמריקני, וושינגטון הבירה, ארצות הברית. AP
אחד המכתבים יועד לשר ההגנה. מבנה הפנטגון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully