וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מישהו ניסה לחסל את אויבו של ארדואן בלב אחוזתו בארה"ב?

מאבטח במתחם בפנסילבניה שבו חי פתהוללה גולן, המואשם על ידי נשיא טורקיה בתכנון ההפיכה נגדו, ירה לעבר חשוד שהיה חמוש וחדר למקום. הוא נמלט והמשטרה מחפשת אחריו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מאבטח באחוזה במדינת פנסליבניה שבארצות הברית, שבה מתגורר אויבו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, ירה באוויר לאחר חדירת אדם חשוד, שככל הנראה היה חמוש, למתחם - כך מסר הערב (רביעי) דובר של איש הדת פתהוללה גולן. לא היו נפגעים והחשוד נמלט מהאחוזה שבמחוז מונרו.

משטרת מדינת פנסילבניה שלחה כוחות גדולים לאחוזתו של גולן בעקבות התקרית, והזניקה מסוק לשמי האזור כדי לסייע בחיפושים אחרי החשוד, שתואר כלובש שחורים. לאחר זמן קצר השוטרים עזבו את האחוזה, שבהרי פוקונו, אך החיפושים אחרי החמוש נמשכים.

"הייתה רק יריה אחת", אמר דוברו של גולן. "אותו אדם נעלם, התקרית, מבחינתנו, הסתיימה". גולן היה בזמן התקרית בתוך הבית. "תגובתו הייתה שיש לעדכן את הרשויות ולשתף פעולה עם החקירה כדי לגלות מה קרה".

המטיף פתהוללה גולן בביתו במדינת פנסילבניה. פברואר 2014. רויטרס
גולן בביתו, 2014/רויטרס

גולן, שבעבר היה בעל בריתו של ארדואן, מואשם על ידי אנקרה בתכנון ההפיכה ביולי 2016. איש הדת מכחיש זאת, אך ממשלת טורקיה הגדירה את תנועתו ארגון טרור ואלפים מתומכיו נעצרו ונכלאו.

ארדואן דורש מארצות הברית להסגיר את גולן, אך בוושינגטון דורשים לראיות מוצקות יותר למעורבתו של איש הדת בניסיון ההפיכה. הנשיא רמז בעבר כי יסכים לשחרר את הכומר האמריקני אנדרו ברונסון, המואשם בהשתייכות לארגונו של גולן, אם תסגיר ארצות הברית את המטיף. הסוגיות הללו גרמו למתיחות קשה בין שתי חברות נאט"ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully