וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על תחקיר העלמת המס: "פרסום ישן ומתקפה נגדי"

3.10.2018 / 18:34

נשיא ארה"ב דחה את ממצאי הכתבה של ניו יורק טיימס, שלפיה הוא התעשר דרך חברת קש שפתח אביו. "העיתון הכושל עשה משהו שמעולם לא ראיתי קודם"

עריכת וידאו: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ דחה היום (רביעי) את פרטי התחקיר שפורסם בניו יורק טיימס, ולפיו אביו, פרד טראמפ, העביר לארבעת ילדיו סכומי כסף גדולים באמצעות חברת קש כדי לא לשלם על כך את מלוא שיעור המס.

"הניו יורק טיימס הכושל עשה משהו שמעולם לא ראיתי קודם. הם השתמשו בקונספט של ערך של כסף לפי זמן", כתב טראמפ. הוא התייחס לכך שבפרסום מאתמול נכתב כי הוא קיבל מאביו לאורך השנים סכום כסף השווה ל-413 מיליון דולר במונחים של היום.

לדברי הנשיא, מדובר בפרסום "מאוד ישן ומשעמם, ובמתקפה נגדי". הוא צייץ עוד כי "97% אחוז מן הידיעות שלהם בנוגע אליי הן שליליות. הם מעולם לא התאוששו מתחזית הבחירות השגויה!".

לקריאה נוספת בנושא
תחקיר: טראמפ עזר להוריו להתחמק מתשלום מיסים בהיקף מיליונים

טראמפ נגד ניו יורק טיימס: "לא התאוששו מתחזית הבחירות הכושלת"

לפי התחקיר, לטראמפ היה חלק בביצוע הונאות מס בשנות ה-90 כדי לנפח את ההון שקיבל מאביו. בניגוד לטענתו של טראמפ כי בנה את הונו במו ידיו, למעט הלוואה בסך מיליון דולר שהחזיר לאביו, הניו יורק טיימס מצא כי במהלך השנים קיבל טראמפ מאמפריית הנדל"ן של פרד טראמפ סכום השווה במונחים של היום ל-413 מיליון דולר. כבר כשהיה בן שלוש, נכתב בתחקיר, החל טראמפ לקבל מאביו שכר שנתי השווה כיום ל-200 אלף דולר, והוא היה מיליונר כבר בגיל שמונה.

טראמפ מסרב לפרסם את החזרי המס שלו, נוהג שקיים בפוליטיקה האמריקנית על ידי נשיאים ומועמדים לנשיאות זה עשרות שנים. עם זאת, מומחי מס אמרו לעיתון כי זה לא סביר שטראמפ עצמו יהיה חשוף לתביעה פלילית אם עזר להוריו להתחמק מתשלום מסים כיוון שעבר מאז זמן רב.

לפי הדיווח, עובדים לשעבר בחברה של האב, פרד טראמפ, סיפקו מידע לכתבה, וכך גם מסמכים פומביים וחסויים, לרבות עשרות אלפי תדפיסי חשבונות בנק, משכנאות, קבלות וצ'קים מבוטלים. הכתבה התבססה בין היתר על 200 החזרי מס שונים של פרד טראמפ והחברות בבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully