וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: טראמפ עזר להוריו להתחמק מתשלום מיסים בהיקף מיליונים

3.10.2018 / 4:34

מתחקיר של ה"ניו יורק טיימס", עולה חשד להונאה של כ-500 מיליון דולר אחרי טראמפ פעל בשנות ה-90 כדי לנפח את ההון שקיבל מאביו. ואולם, לא סביר שהוא יהיה חשוף לתביעה פלילית בשל הזמן הרב שעבר. עורך דינו: "האשמות שקריות ומכפישות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ביצע הונאות מס בשנות התשעים כדי לנפח את ההון שקיבל מאביו - כך פרסם הלילה (רביעי) ה"ניו יורק טיימס". מדובר בתחקיר רחב היקף המתפרש על פני 40 אלף מילים שהעבודה עליו ארכה שנה וחצי, וכולל מסמכים רבים המוצגים בגוף הכתבה. לצורך התחקיר נותחו למעלה ממאה אלף מסמכים, כולל דוחות פיננסיים והחזרי מס חסויים.

לפי התחקיר, בניגוד לטענתו של טראמפ כי בנה את הונו במו ידיו, למעט הלוואה בסך מיליון דולר שהחזיר לאביו, ה"ניו יורק טיימס" מצא כי במהלך השנים קיבל טראמפ מאימפריית הנדל"ן של פרד טראמפ סכום השווה במונחים של היום ל-413 מיליון דולר. כבר כשהיה בן שלוש, נכתב בתחקיר, החל טראמפ לקבל מאביו סכום שנתי השווה כיום ל-200 אלף דולר, ועל כן היה מיליונר כבר בגיל שמונה.

עוד בוואלה! NEWS:
המשוואה החדשה של איראן: שיגור טילים כנקמה על פיגועים
מכתבים קטלניים: חבילות עם הרעל ריצין נשלחו לטראמפ ולפנטגון
נשיא תוניסיה אירח את עהד תמימי: "הערכה למאבק הפלסטיני"

משפחת טראמפ 1990. AP
משפחת טראמפ, 1990/AP

חלק גדול מהכסף, דווח, הגיע לטראמפ כיוון שהוא עזר להוריו להימנע מתשלום מסים. הוא ואחיו הקימו חברת קש להסוות מיליוני דולרים שקיבלו במתנה מהוריהם. בנוסף לכך, הדוחות הפיננסים הצביעו על כך שטראמפ סייע לאביו לקבל בצורה לא ראויה הפחתות מסים שהיו שוות מיליונים נוספים. בין היתר, הוא פיתח אסטרטגיה שהביאה להערכת-חסר של שווי אימפריית הנדל"ן של האב במאות מיליוני דולרים בהשוואה לשווי האמיתי, וכך נחתך באופן חד שיעור המס שהיה על טראמפ האב לשלם.

ההורים, פרד ומארי טראמפ, העבירו לילדיהם למעלה ממיליארד דולר, סכום שעליו היו צריכים לשלם 55% מס, שהם 550 מיליון דולר. עם זאת, הם שילמו רק 55.2 מיליון דולר, שמהווים כ-5% מס.

בעיתון כתבו כי פנו לבית הלבן לפני כמה שבועות בבקשה לתגובה. הלילה, אחרי פרסום התחקיר, הגיבה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סאנדרס לפרסום ואמרה כי הוא "מטעה" וכי הפרטים כבר נבדקו בעבר על ידי מס הכנסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"העובדות לא מדויקות"

עורך דין מטעמו של טראמפ מסר כי "ההאשמות של הניו יורק טיימס על הונאת מס הן 100% שקריות ומכפישות. לא הייתה שום הונאת מס. העובדות עליהן מתבסס העיתון הן בלתי מדויקות בצורה יוצאת דופן". עוד מסר עורך דינו של טראמפ כי "לנשיא טראמפ לא הייתה כל מעורבות בנושאים אלה - אלו נושאים שנוהלו בידי בני משפחה אחרים שנעזרו ביועצי מס מורשים ומקצועיים בהתאם לחוק".

אחיו של הנשיא, רוברט טראמפ, מסר: "אבינו היקר פרד טראמפ מת ביוני 1999. אמנו מארי טראמפ מתה באוגוסט 2000. כל מסי העיזבון הרלוונטיים הוגשו. למשפחתנו אין תגובה נוספת למה קרה לפני למעלה מ-20 שנה".

מגדל טראמפ, ניו יורק. AP
מגדל טראמפ, ניו יורק/AP

טראמפ סירב לפרסם את החזרי המס שלו, נוהג שקיים בפוליטיקה האמריקנית על ידי נשיאים ומועמדים לנשיאות זה עשרות שנים. עם זאת, מומחי מס אמרו לעיתון כי זה לא סביר שטראמפ עצמו יהיה חשוף לתביעה פלילית אם עזר להוריו להתחמק מתשלום מסים כיוון שעבר מאז זמן רב.

לפי הדיווח, עובדים לשעבר בחברה של האב, פרד טראמפ, סיפקו מידע לכתבה וכך גם מסמכים פומביים וחסויים, לרבות עשרות אלפי תדפיסי חשבונות בנק, משכנאות, קבלות וצ'קים מבוטלים. הכתבה התבססה בין היתר על כ-200 החזרי מס שונים של פרד טראמפ והחברות בבעלותו.

(עדכון ראשון: 3:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully