וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבים קטלניים: חבילות עם הרעל ריצין נשלחו לטראמפ ולפנטגון

3.10.2018 / 1:59

ב-CNN פורסם כי מכתב המכיל את הרעל הקטלני ריצין נשלח לנשיא ארה"ב. בנוסף אליהם, שני מכתבים נוספים מוענו אל שר ההגנה האמריקני ואל האדמירל ג'ון ריצ'רדסון. דובר הפנטגון מסר כי לא נשקף איום לצוות המשרד, והמקרה הועבר לחקירת ה-FBI

הפנטגון האמריקני, וושינגטון הבירה, ארצות הברית. AP
בניין הפנטגון/AP

מכתב המכיל את הרעל הקטלני ריצין נשלח אל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - כך דווח הלילה (שלישי) ב-CNN. בנוסף אליו, בכלי תקשורת בארצות הברית פורסם כי התקבלו שני מכתבים נוספים במתקן הדואר של הפנטגון שהכילו את הרעל הקטלני. עוד דווח מפי גורם במערכת אכיפת החוק כי קיים קשר בין מכתבים אלה.

איש השירות החשאי מסר ל-CNN כי המעטפה לא נשלחה לבית הלבן או נכנסה אליו. עוד נמסר כי השירות פועל יחד עם גורמי אכיפת החוק הרלוונטיים כדי לחקור את המקרה וכי כל האיומים "מטופלים ברצינות ונחקרים במלואם".

שני המכתבים שנשלחו לפנטגון מוענו אל שר ההגנה ג'יימס מאטיס ואל האדמירל ג'ון ריצ'רדסון. החומר הרעיל התגלה בתוך מתקן הדואר של הפנטגון, שנמצא במתקן נפרד מהבניין הראשי, והמכתבים לא נכנסו אל משרד ההגנה עצמו.

עוד בוואלה! NEWS:
המשוואה החדשה של איראן: שיגור טילים כנקמה על פיגועים
רוסיה: השלמנו את העברת ה-S-300 לסוריה
נשיא תוניסיה אירח את עהד תמימי: "הערכה למאבק הפלסטיני"

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
גם אל קודמו נשלח מכתב עם ריצין. טראמפ/רויטרס
שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בפגישה עם שר ההגנה הנורבגי באוסלו, 14 ביולי 2018. AP
אחד המכתב יועד אליו. שר ההגנה ג'יימס מאטיס/AP

דובר הפנטגון מסר כי מלבד שני המכתבים הללו, כל יתר המכתבים שנמצאים כרגע במתקן הדואר מצויים בהסגר ולא מהווים איום לצוות המשרד. לדברי הדובר, רוב מאנינג, המכתבים הועברו לבולשת הפדרלית, ה-FBI, לצורך חקירת המקרה.

ריצין נחשב לחומר רעיל במיוחד, שמופק כתוצר לוואי בתהליך הייצור של שמן קיק. השימוש בו היה נפוץ בתקופת המלחמה הקרה על ידי הקג"ב של ברית המועצות. בשנת 2013 נשלחה מעטפה המכילה ריצין לנשיא ארצות הברית דאז, ברק אובמה, וכן לסנאטור רפובליקני ולבסיס צבאי בוושינגטון.

(עדכון ראשון: 1:08)

ציוץ של כתבת ה-CNN:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully