וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: השלמנו את העברת ה-S-300 לסוריה

3.10.2018 / 0:44

שר ההגנה שויגו הודיע לנשיא פוטין במהלך פגישתם כי מערכת הנ"מ המתקדמת עברה לידי דמשק. לדבריו, יידרשו שלושה חודשים להכשיר את הסורים להפעלת המערכת והפיכתה למבצעית. ארה"ב: "אם הדיווח מדויק - זאת תהיה הסלמה חמורה"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי ויאיר דניאל

רוסיה השלימה את העברת מערכת ההגנה האווירית S-300 לסוריה - כך הודיע שר ההגנה סרגיי שויגו בפגישה עם הנשיא ולדימיר פוטין ששודרה בערוץ "רוסיה 24". לדברי שויגו, "העבודה הסתיימה לפני יום" ויידרשו שלושה חודשים עד להכשרת הצוותים הסוריים להפעלת המערכת ולהפיכתה למבצעית.

שויגו הודיע ביום שני שעבר כי העברת המערכת לידי צבא סוריה תושלם בתוך שבועיים, כחלק מצעדי התגובה של מוסקבה להפלת מטוס הסיור בזמן תקיפת ישראל בלטקיה לפני כשבועיים. מערכות ההגנה של המשטר הן אלו שפגעו במטוס האיליושין 22, שעליו היו 15 אנשי צוות רוסים, אך צבא רוסיה הטיל את האחריות על ישראל.

לקריאה נוספת:
גורם מדיני בכיר: "העברת ה-S-300 היא אתגר לא פשוט לישראל"
הגנרל של פוטין להרגעת "חמומי המוח של ישראל"
סוריה מקבלת תיאבון: מקווים לקבל מרוסיה גם את מערכת ה-S-400

סוללת S-300 ששלחה רוסיה לצבא סוריה, אוקטובר 2018. אתר רשמי
סוללת S-300 שנשלחה לסוריה/אתר רשמי

ישראל מתעקשת כי בעת התקרית מטוסי חיל האוויר כבר היו במרחב האווירי של ישראל, אך גם תחקיר שהציגה משלחת בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין לא שכנעה את רוסיה. בנוסף להצבת המערכת, הודיע משרד ההגנה במוסקבה על הצבת אמצעים ללחימה אלטרונית בסוריה ועל העברת אמצעי שליטה ובקרה לצבא סוריה במטרה למנוע תקריות דומות.

הפלת המטוס גרמה למשבר בין רוסיה לישראל, שהצליחו להימנע מחיכוכים משמעותיים מאז התערבה מוסקבה במלחמה בסוריה לצדו של אסד לפני שלוש שנים. ראש הממשלה שוחח עם פוטין מאז כמה פעמים והזהיר כי העברת המערכת תערער על יציבות האזור.

ארצות הברית הביעה דאגה אף היא. "ראיתי את הדיווח, אני לא יכולה לאשר שהוא מדויק", אמרה דוברת מחלקת המדינה, הת'ר ניוארט. "אני מקווה שלא, זאת תהיה הסלמה חמורה בנוגע לסוריה". היא סירבה להרחיב בנושא מעבר לכך.

(עדכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully