וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני בכיר: "העברת ה-S-300 היא אתגר לא פשוט לישראל"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

30.9.2018 / 5:02

הגורם הבהיר כי בישראל "מתמודדים עם האתגר בדרכים שונות, ולא בהכרח על ידי מניעת המשלוח", זאת אחרי הודעת רוסיה כי החלה כבר העברת מערכת ההגנה מפני טילים לידי סוריה. נתניהו ישוחח עם פוטין עם שובו לישראל, ברקע מגעים לתיאום פגישה בין השניים

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ברקע הודעת שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי החלה כבר העברת מערכת ההגנה מפני טילים S-300 לידי סוריה, גורם מדיני בכיר מודה אתמול (שבת) כי "ה-S-300 מהווה אתגר לא פשוט למדינת ישראל, ואנחנו מתמודדים איתו בדרכים שונות, ולא בהכרח על ידי מניעת המשלוח". לדברי הגורם, בשיחה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי הפלת המטוס, הבהיר נתניהו כי "נמשיך לפעול להגן על עצמנו מול פעילויות איראן בסוריה ובלבנון".

לדברי הגורם, נתניהו שוחח על המתיחות גם בפגישתו עם נשיא מצרים א-סיסי השבוע נתניהו אמור לשוחח עם פוטין מיד עם שובו לישראל, ברקע מגעים לתיאום פגישה בין השניים.

לברוב נפגש אתמול בשולי עצרת האו"ם בניו יורק עם שר החוץ של סוריה ווליד אל-מועלם, ואמר כי העברת ה-S-300 כבר החלה. אל-מועלם אמר כי דמשק מקווה לקבל את המערכת בתוך שבועיים כדי "לסגור את השמיים" בני ישראל, וכי המשטר בסוריה סומך על מוסקבה שתעביר לו בעתיד גם את הדגם המתקדם יותר של המערכת, S-400.

עוד בוואלה! NEWS:
דב של נייר: רוסיה רוצה מישראל רק דבר אחד
דיווח: רוסיה החלה לפרוס אמצעי לוחמה אלקטרונית בסוריה
השר הנגבי: "אנחנו לא צריכים בייביסיטר ליחסים עם רוסיה"

מערכת S-300 בתערוכה צבאית באזור מוסקבה, 2013. אי-פי, AP
S-300. "אתגר לא פשוט"/AP, אי-פי

מוסקבה הבטיחה להעביר לדמשק את המערכת חרף התנגדות ירושלים, בעקבות הפלת מטוס הסיור לחופי הים התיכון לפני שבוע וחצי. על אף שהמטוס, שעליו היו 15 אנשי צוות, הופל מאש טילי נ"מ סוריים, רוסיה מטילה את האחריות על ישראל שתקפה מטרות בלטקיה באותה עת.

ישראל דחתה את הטענות של רוסיה והציגה בפניה תחקיר של חיל האוויר, ולפיו מטוסי ה-F-16 שהשתתפו בתקיפה כבר היו במרחב האווירי של ישראל בעת התקרית. נתניהו אף הזהיר בשיחה עם פוטין כי מסירת ה-S-300 לידיו של בשאר אסד תסכן את האזור, אך השמיע ביטחון בהמשך התיאום בין המדינות והבטיח להמשיך לפעול נגד התבססות איראן בסוריה.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully