וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הנגבי: "אנחנו לא צריכים בייביסיטר ליחסים עם רוסיה"

26.9.2018 / 15:15

השר, המייצג בניו יורק את ישראל בפורום המדינות התורמות לחיזוק הרשות הפלסטינית, התייחס בשיחה עם מהדורת וואלה! NEWS למשבר הפלת המטוס - חרף בקשת נתניהו מהשרים שלא להתבטא בנושא. "ישראל הציבה קו אדום והיא לא תחזור בה", הבהיר. "מנגנון התיאום ימשיך לפעול"

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי אמר היום למהדורת וואלה! NEWS כי ראש הממשלה נתניהו אינו מצפה להתערבות אמריקנית בפתרון המשבר שנוצר עם סוריה, בעקבות הפלת המטוס בסוריה. "אין בכך צורך", אמר הנגבי. "אנחנו לא צריכים בייביסיטר ליחסים שלנו עם רוסיה".

לדברי הנגבי, למרות הצהרות הרוסים בדבר העברת מערכת טילי S-300 לצבא אסד, אין חשש אמיתי שמוסקבה תסגור את שמי סוריה לטווח ארוך. "אין סכנה כזו", אמר בריאיון.
"ישראל פועלת בסוריה בשל אילוץ - כניסה מתעצמת של האיראנים לסוריה מתוך רצון להתעצם ולהציב איום מחודש על ישראל. הסורים מאפשרים לכך להתקיים".

"הרוסים לא נלהבים מההתפתחות הזו אבל יודעים היטב שישראל הציבה קו אדום והיא לא תחזור בה", הוסיף. "אנחנו נמנע את ההתבססות האיראנית בכל מחיר. אני חושב שגם הרוסים לא היו רוצים לראות את איראן תופסת את מקומה של רוסיה ככוח המשמעותי בסוריה". השר הנגבי אמר את הדברים בצל בקשתו של ראש הממשלה נתניהו מאתמול במהלך ישיבת הקבינט שלא להתבטא בנושא המשבר עם רוסיה.

לקריאה נוספת:
נתניהו המריא לארה"ב: "משתתפים בצער רוסיה; התיאום יימשך"
דיווח: רוסיה החלה לפרוס אמצעי לוחמה אלקטרונית בסוריה

צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
"לא צריכים בייביסיטר". הנגבי/ראובן קסטרו

בהמשך דבריו, השר הנגבי המייצג בניו יורק את ישראל בפורום המדינות התורמות לחיזוק הרשות הפלסטינית, התייחס לתהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית ולמצב ההומניטרי ברצועה. "גם ישראל מעוניינים שהפלסטינים ימשלו בעצמם, יבנו כלים שיאפשרו להם לשמר את כלכלתם, לנהל חיים עצמאיים ככל שהדבר הזה מתיישב עם האינטרס שלנו לשמור על הביטחון בידינו". הבהיר.

הוא ציין כי הפורום המתכנס מדי שנה, עושה זאת הפעםבצל המחלוקת החריפה בין הרשות לחמאס, שלדבריו "מדרדר את השיקום של עזה ומדרדרת את המצב בדרום על גבול ההסלמה".

עוד בוואלה!

בשל המתיחות עם סין ורוסיה: "ארה"ב מסיגה מערכות טילים מהמזה"ת"

לכתבה המלאה
ציפי לבני ואבו מאזן 26 בספטמבר 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
פגישת אבו מאזן ולבני, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, ללא

באשר לכוונות ישראל בנושא אמר הנגבי כי "למעשה על השולחן מונחת זהכמה שנים חבילת הצעות. העולם לקח על עצמו לממן גם גייס כספים לצורך מימוש פרויקטים בתחום הכלכלה, אנרגיה, חשמל, מים, גז, מתקן התפלה מקומות תעסוקה. מאות מיליוני דולרים גויסו אך הפלסטינים לא מצליחים להחליט בינם ובין עצמם מי יבצע את הפרויקטים האלה אבן מאזן מול החמאס או הפוך. טרגדיה מתמשכת שמותירה שני מיליון תושבי עזה בחיים של אומללות של משבר הומניטרי בחיים של היעדר תקווה ועתיד".

כשנשאל בנוגע לפגישתה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני עם אבו מאזן, ועל עתידו של התהליך המדיני אמר הנגבי: "ראש הממשלה מאז אפריל 2014 קורא בפומבי מעל כל במה ליו"ר הרשות לחזור לשולחן המשאו ומתן. הם בחרו בדרך הפוכה של סרבנות. תמיד יש תקווה שישובו לנהל משא ומתן עם ישראל שיוביל להתפתחות ולא לקיפאון, אבל חייהם הפלסטינים רק מידרדרים בזמן הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully