וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא לארה"ב: "משתתפים בצער רוסיה; התיאום יימשך"

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

25.9.2018 / 15:01

עם המראתו לעצרת הכללית של האו"ם, התייחס ראש הממשלה למשבר עם רוסיה, ואמר כי "בשלוש השנים האחרונות נחלה ישראל הצלחה גדולה", אך הדגיש כי "אין זה אומר שלא היו חריגות". לפני המראתו התכנס הקבינט לדיון במשבר

עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (שלישי) לארצות הברית, שם ישתתף בעצרת הכללית של האו"ם. עם המראתו התייחס נתניהו למשבר עם רוסיה ולמצב בסוריה, ואמר כי "בשלוש השנים האחרונות ישראל נחלה הצלחה גדולה במניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ומניעת ניסיונות להעביר נשק קטלני לאיראן וחיזבאללה. אין זה אומר שלא היו חריגות".

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לפני נסיעתו של נתניהו, ועודכן על המתרחש לאחר תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה. בהודעה שפורסמה לאחר הישיבה ביקשו השרים להשתתף בצער המשפחות ברוסיה, והודיעו כי צה"ל ימשיכו לפעול בסוריה תוך המשך התיאום מול רוסיה.

הישיבה נמשכה כשעתיים וחצי ובמהלכה קיבלו השרים עדכון על המגעים המדיניים והביטחוניים מול מוסקבה, וכן לקראת פגישותיו של נתניהו בעצרת הכללית של האום. נתניהו ביקש בישיבה מהשרים שלא להתבטא בנושא המתיחות עם רוסיה עד להודעה חדשה.

עוד בוואלה! NEWS:
"התינוקת הראשונה" של ניו זילנד כבשה את האו"ם
נתניהו רוצה לדבר על איראן - אבל לפלסטינים יש תכניות אחרות
דיווח: נתניהו ייפגש עם א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לניו יורק, לעצרת האו"ם. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בהמראתו לניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ

נתניהו התייחס לעדכון בקבינט והדגיש גם הוא כי "שרי הקבינט משתתפים בצער העמוק של העם הרוסי. אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה"ל. נמשיך לפעול למניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ונמשיך בתיאום בין צה"ל ורוסיה. סיכמתי עם פוטין שצוותי עבודה של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו בקרוב להמשך התיאום".

נתניהו ממריא לניו יורק בעיצומו של המשבר המדיני הקשה עם רוסיה. הנושא המרכזי בו יעסוק בעצרת הכללית של האו"ם הוא הסוגיה האיראנית: ביטול הסכם הגרעין מ-2015 והמאמץ לבלום את התפשטותה ותוקפנותה של איראן באזור. הנושא האיראני יבוא לידי ביטוי במוקד נאומו בפני מליאת העצרת ביום חמישי אך גם בפגישותיו המדיניות בשוליה, שבראשן מפגש עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ביום רביעי.

עוד באותו נושא

נתניהו רוצה לדבר על איראן - אבל לפלסטינים יש תכניות אחרות

לכתבה המלאה
פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ ביבי נתניהו, בבית הלבן, וושינגטון 5 במרץ 2018. רויטרס
ייפגשו בפעם החמישית. טראמפ ונתניהו/רויטרס

פגישה זו תהיה הפעם החמישית בה יפגשו שני המנהיגים מאז שהנשיא נכנס לבית הלבן, אך הראשונה מאז שהחליט טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן - החלטה שהתקבלה בתשואות בירושלים, אך מעוררת התנגדות קשה בקהילה הבינלאומית. עתיד הסכם הגרעין והמשך החרפת הלחץ הכלכלי יהיו בראש סדר הנושאים בפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully