וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נתניהו ייפגש עם א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק

גורם רשמי ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה צפויה להתקיים בשבוע הבא. גורמים ישראליים אישרו לוואלה! NEWS כי נעשים מאמצים לתיאום הפגישה, ובלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא

בנימין נתניהו נועד לראשונה בפומבי עם עבד אל-פתאח א-סיסי. אבי אוחיון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וא-סיסי ב-2017/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בשבוע הבא - כך מסר היום (שני) גורם רשמי ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס. יתרה מזאת, שני פקידים ישראלים סיפרו לוואלה! NEWS כי נעשים מאמצים לתיאום פגישה בין השניים. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לנושא.

המקורות הבהירו כי ההנהגה הפלסטינית הודיעה לקהיר כי המאמצים שלה דוחפים להפרדת עזה מהסוגיה הפלסטינית ומעודדים את חמאס לפנות להגיע להסדר עם ישראל ולהכשיל את הפיוס.

נתניהו יגיע מחר לניו יורק על מנת לקחת חלק בעצרת הכללית של האו"ם, ובמהלך ביקורו יקיים פגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

נתניהו ייפגש בהמשך השבוע גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון - כך הודיעה היום לשכת נתניהו. בנוסף נתניהו צפוי להיפגש במהלך הביקור גם עם נשיא פולין אנדריי דודה וקנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, נשיא רואנדה פול קגאמה ונשיא גואטמלה גימי מורלס.

עוד כתבות שפורסמו בוואלה! NEWS:
איראן מזהירה את ישראל וארה"ב: "הנקמה על הפיגוע תהיה הרסנית"
רוסיה: נעביר לאסד טילי S-300 בתוך שבועיים בשל הפלת המטוס

נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי. רויטרס
נשיא מצרים א-סיסי/רויטרס

מצרים מעורבת בחודשים האחרונים בניסיונות ההסדרה בין חמאס לישראל ברצועת עזה, שמטרתם להביא לרגיעה בין שני הצדדים.

פגישתם של נתניהו וא-סיסי תיערך ברקע הודעת חמאס שלשום, כי משלחת של בכירי מודיעין מצרים הגיעה לרצועות עזה ונפגשה עם ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הניה ועם ראשי ההנהגה. לפי תוכן ההודעה, הפגישה עסקה בהתפתחות של הפיוס הפנים-פלסטיני והצגת גישות המבוססות על הבנות והסכמים משנת 2011. עוד נאמר בהודעה כי הצדדים דנו במאמצים לחיזוק הפסקת האש על פי הבנות 2014, והזכירו את התחייבויות ישראל הנובעות מכך.

אמש, דובר חמאס סאמי אבו זוהרי הודיע כי "השיחות הבלתי ישירות בין הארגון לישראל נעצרו". הוא האשים את הרשות הפלסטינית והעומד בראשה אבו-מאזן בעצירת המגעים, שלדבריו הביעו התנגדות לשיחות. אבו זוהרי אף ציין כי בתגובה, כי הארגון ימשיך בהרחבת המחאות על הגדר למוקדים נוספים לאורך גבול רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully