וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האישום נגד ראש העיר לשעבר: יהוד-מונוסון מתכוננת לבחירות

2.10.2018 / 18:14

המועמדים לראשות עיריית יהוד-מונוסון השתתפו בכנס "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS, בו הציגו את משנתם וחתמו על אמנה במסגרתה התחייבו לשלטון נקי. ראש העיר לשעבר יוסי בן דוד, ששב להתמודד על המשרה, לא השתתף בשל כתב האישום נגדו

מי יהיה ראש עיריית יהוד-מונוסון: ראשת העיר המכהנת יעלה מקליס או קודמה בתפקיד יוסי בן-דוד, שמעל ראשו מרחף כתב אישום בגין עבירות מרמה והפרת אמונים, ועדיין זוכה לפופולריות ואהדת הציבור המקומי? חודש לבחירות לראשות העיר הגובלת בשדה התעופה ועדיין לא ברור מי הראשון שיגיע לקו הסיום. שישה מבין שבעת המועמדים על התפקיד השתתפו היום באירוע "לא מצביעים שחיתות" של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS. במהלך האירוע הציגו המועמדים את ה"אני מאמין" שלהם בנושאי המלחמה בשחיתות וחתמו על אמנה בה הם מתחייבים לפעול בשקיפות, לשמור על טוהר המידות, להימנע מניגוד עניינים ולא למעול באמון שהציבור נתן בהם. עוד מתחייבים החותמים להימנע מניגוד עניינים, קבלת טובות הנאה, ומינויים פוליטיים. האירוע צפוי התקיים בשעה 18:00 ברחוב סעדיה חתוכה 43 בעיר.

ראש העיר לשעבר יוסי בן דוד פנה לתנועה לאיכות השלטון בבקשה לקחת חלק באירוע, אולם נענה בשלילה וזאת לנוכח כתב האישום שהוגש נגדו. "מר בן דוד שלום רב. קיבלנו את פנייתך בנושא קמפיין הבחירות המוניציפליות של התנועה לאיכות השלטון, קמפיין במסגרתו מוזמנים המתמודדים לשאת דברים בנושא המאבק בשחיתות בשלטון המקומי", נכתב בתשובת התנועה לבן-דוד, "כחלק ממאבקנו ארוך השנים בשחיתות החלטנו שלאירוע הקמפיין הנוכחי לא יוזמנו, כמובן, מועמדים שהורשעו בעבר בעבירות של טוהר המידות. בנוסף, מתוך רצון להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות ניקיון הכפיים וטוהר המידות הוחלט שגם מועמדים שעומד נגדם כתב אישום לא ייקחו חלק באירוע, מתוך ההבנה שלאחר שייבחרו הם יושעו מתפקידם וכך יקבל הציבור הלכה למעשה ראש עיר שלא בו הוא חפץ. אנו מאחלים לך כמובן שההליך המשפטי העומד נגדך יגיע לסיום בהקדם ואם יסתיים בזיכוי, נשמח להזמינך לאירועים הבאים שנקיים".

לקריאה נוספת
"עבור טוהר המידות": הקמפיין למלחמה בשחיתות מגיע לעיר חיפה
ללא חי אדיב: המתמודדים החדשים לראשות עיריית הוד השרון
"אמון הציבור אינו משחק": המאבק בשחיתות מגיע לזכרון יעקב
קמפיין "לא מצביעים שחיתות" - סיקור מיוחד

יעלה מקליס, מועמדת לראשות עיריית יהוד. מערכת וואלה! NEWS
"הפכנו את יהוד-מונוסון לעיר שמנוהלת ביושר, הגינות ושוויוניות". ראשת העיר המכהנת יעלה מקליס/מערכת וואלה! NEWS
יעלה מקליס, מתמודד לראשות העיר יהוד. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
ראש העיר יעלה מקליס בכנס "לא מצביעים שחיתות"/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

יעלה מקליס, ראשת העיר המכהנת, נבחרה לתפקיד בנובמבר 2013 לאחר שגברה בסיבוב השני של הבחירות המקומיות על קודמה בן דוד כשהיא זוכה ל-65.6 אחוזי תמיכה. באחד הראיונות לאחר שנבחרה, הודתה מקליס לבוחריה ואמרה כי "התושבים תמכו בנו בצורה גורפת. התעסקנו בקמפיין חיובי ובדברים שאנחנו מציעים, והכיוון הזה התקבל באהדה". באותו ראיון כשנשאלה מי הן המודל לחיקוי שלה, ענתה מקליס: "ראש העיר נתניה פיירברג וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל". בקמפיין הבחירות שלה קורצת מקליס למתחרה הבולט, ראש העיר הקודם בן דוד: "זה הזמן להחליט: לא הולכים לאחור. ממשיכים ישר קדימה!".

במצע הבחירות שלה מדגישה מקליס את השינוי החיובי שהנחילה בעיר מאז שנבחרה: "החלפנו את שלטון הפחד והאיומים בשלטון של הקשבה ושיתוף. הפכנו את יהוד-מונוסון לעיר שמנוהלת ביושר, הגינות ושוויוניות. כל תושב יכול להעביר ביקורת, אפילו קשה, בלי לדאוג ובלי לפחד. תיקנו את הליקויים המנהליים וחיזקנו את מעמדה של העיר. יהוד מונוסון היא עיר מאוזנת, שומרת על מינהל תקין ועל סטנדרטים הרבה יותר גבוהים של שירות לתושבים". כמו כן היא שולחת עקיצה מרומזת למתחרה העיקרי בן דוד: "הוכחנו שאפשר לנהל ולפתח את העיר בלי לככב במדורי פלילים ובתחקירי טלוויזיה. בלי מעצרים, בלי חקירות משטרה, בלי כתבי אישום. החזרנו את העיר לתושבים. כל תקציבי העירייה מושקעים אך ורק לרווחת התושבים. המכרזים ההוגנים שהוצאנו מושכים לעיר את חברות הבניה המובילות שפשוט לא רצו להגיע לכאן קודם. כולנו מרוויחים מכך ובגדול".

עוד באותו נושא

אחרי המעצרים והפרשות: כנס "לא מצביעים שחיתות" בראשון לציון

לכתבה המלאה
ראש עיריית יהוד נעצר בחשד למרמה וקבלת שוחד. צילום מסך
חרף כתב האישום, זוכה לאהדה רבה בעיר. ראש העיר לשעבר יוסי בן דוד/צילום מסך

בברכה ששיגרה לתושבי העיר לרגל ראש השנה כתבה מקליס: "אנחנו מחויבים למנהיגות ולאחריות. אנחנו חייבים את זה לתושבים שלנו. אפילו הבחירות לא יכולות לאווירת החג המיוחדת שמחברת בין כולנו ומוכיחה לנו שאנחנו יחידה אחת. עיר אחת. שכנים. שותפים. חברים. אני מרגישה ויודעת שהשנה הזו תהיה מיוחדת. זו תהיה שנה של הגשמת החלומות שחלמנו בשנים שעברו. בשנה הזו נקצור את כל מה שזרענו בשנים האחרונות. העיר שלנו נמצאת בצמיחה ובתנופה. הפאזל שהרכבנו מתחבר ונהפך לתמונה. תמונה של עיר מתקדמת. עיר מובילה". בין הישגיה של מקליס כראשת עיר, עומד השגת תקציבי גג בשווי 800 מיליון שקלים לטובת פיתוח העיר שקיבלה מהמדינה במהלך הקדנציה שלה.

בעורפה נושף ראש העיר לשעבר יוסי בן דוד, שנאשם במרמה והפרת אימונים, אך זוכה גם היום, למרות הדיונים המתוקשרים וההאשמות הרבות, לאהדה בקרב תושבי העיר. בראיון שנתן לאתר המקומי "אונו NEWS" התבטא בן דוד בחריפות כנגד ראש העיר המכהנת. "לאחר שמקליס ראתה את הסקרים והבינה את מצבה הקשה, היא חשפה את פרצופה האמיתי והתחילה ללכלך ולהכפיש", אמר בן דוד, "מקליס חושבת ששכחתם. שכחתם את הניהול הכושל שלה לאורך חמש שנים ארוכות, את חוסר העשייה שלה בכל תחום עירוני, את יחסי האנוש הכושלים שלה, את חמשת המנכ"לים שברחו, את ששת דוברים שנמלטו, את גדוד העוזרים שנחלצו בעור שיניהם, את ישיבות המועצה שהתפוצצו, את המיליונים שבזבזה עקב החלטותיה הכושלות, את חוסר המקצועיות בבחירותיה והחלטותיה ואת התוצאות של כל התנהלותה הכושלת שכולנו חיים יומיום". "נכשלת מקליס תודי בזה", פנה בן דוד לראשת העיר, "את יודעת את זה, הציבור יודע את זה ואוסף הפורשים ממך יודע מזה. לא יאה לראש עיר מכהן להתנהל ולהתבטא כפי שאת מתבטאת, גם אם זה מעשה ייאוש. עשי דבר אחד טוב בכל הקדנציה שלך ולכי לך לשלום". מלשכתו של בן דוד נמסר כי הוא נמצא בהליך גישור על עבירות שאין בהן קלון ולכן אין כל בעיה או איום על המועמדות שלו או על תפקודו כראש עיר אם יבחר.

אמנון סעד, מועמד לראשות עיריית יהוד. מערכת וואלה! NEWS
כיהן כסגן ראש העיר. אמנון סעד/מערכת וואלה! NEWS
אמנון סעד, מתמודד לראשות העיר יהוד. התנועה לאיכות השלטון, מערכת וואלה! NEWS
אמנון סעד נואם בכנס "לא מצביעים שחיתות"/מערכת וואלה! NEWS, התנועה לאיכות השלטון

"התושבים לפני הכל"

במהלך חודש פברואר האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד בן-דוד על עבירת מרמה והפרת אמונים ועבירת מס. מעיקריו עולה כי במהלך השנים 2009-2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב-ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן-דוד לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בנייה במתחם מלון "אוויה" בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית. עוד נכתב כי במסגרת פעולותיו של בן-דוד בעסקת נדל"ן פרטית במרכז יהוד, העמיד עזרא לבקשת בן-דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כשני מיליון שקלים, שיועדה להשלמת קניית שני בתים באותם מקרקעין לטובת בן-דוד. בנוסף, נכתב בכתב האישום, כי חרף המגעים שונים של בן-דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבנייה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן-דוד. לפי האישום, בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן-דוד בתמורה לכ-1.9 מיליון שקל.

נתן ב'זה, מועמד לראשות עיריית יהוד. מערכת וואלה! NEWS
מכהן במועצת העיר מזה 32 שנה. נתן בז'ה/מערכת וואלה! NEWS

על פי החוק יכול כל מועמד לגשת ולהתמודד בבחירות, גם אם על ראשו מרחף כתב אישום פלילי. עם זאת, במידה וייבחר לראשות עיר, אמורה להתכנס ועדה מיוחדת בראשות שופט בדימוס, שתחליט אם מפאת חומרת האישומים המיוחסים לו בכתב האישום אין הוא ראוי לכהן כראש הרשות. במידה והחליטה כך, יכולה ההשעיה להיות עד שנה, אלא אם כן עד אז הסתיים משפטו ויש הרשעה שיש עימה קלון או זיכוי.

בנוסף למקליס ובן דוד הכריזו על ריצה לראשות העיר עוד חמישה מועמדים, חברי המועצה הוותיקים אמנון סעד ונתן בז'ה ועוד שלושה מועמדים נוספים הרוצים לקבל את המושכות: מוטי חבר, ליאור גלבוע ועמיר שבתאי. אמנון סעד הוא דמות מוכרת ביהוד-מונוסון, תושב העיר מזה 35 שנה, שרץ ברשימה עצמאית. סעד חבר במועצה מזה 15 שנים, כך שבניין העירייה לא חדש לו. בין השנים 2006-2008 ובין השנים 2014-2016 הוא אף כיהן כסגן ראש העיר. לאחר שהכריז על מועמדות כתב לתושבים: "היום אני מרגיש בטוח, מנוסה ובשל לעמוד בתפקיד החשוב ביותר - תפקיד ראש העיר. כבוד גדול יהיה להיות ראש העיר שלכם ולשרת אתכם הציבור נאמנה, כפי שעשיתי זאת בכל תפקידיי הציבוריים עד כה, כי עבורי 'התושבים לפני הכל' היא לא סיסמא, אלא דרך חיים".

חבר מועצה נוסף שהכריז ריצה לראשות העירייה הוא נתן בז'ה, גם הוא מוכר מאוד ברחובות העיר, מהוותיקים בחברי המועצה, בה הוא כיהן במשך 32 שנים. בבחירות הקודמות הוא היה מספר שתיים של יוסי בן דוד, ובראיון שנתן לאתר החדשות המקומי ''אונו NEWS' הוא פרס את חזונו: ''אני מאמין שיחד עם חבריי לדרך נוכל להצעיד את העיר למקום הטבעי שלה - הפנינה של בקעת אונו", והבטיח להתמקד בנושאים הבאים: טיפול בילדים מהגיל הרך, גני הילדים, בתי ספר היסודיים, החטיבות והתיכון; הקמת פינות ירוקות וגני משחקים ברחבי בעיר; ליווי צמוד של המתגייסים לפני הגיוס בצבא ולאחר השחרור; עזרה לזוגות הצעירים בדיור בר השגה; עזרה לגיל השלישי באמצעות שיתוף בעלי העסקים, ותלמידים במחויבות אישית; פיתוח אזורי התעשייה על ידי הגדלת אחוזי הבנייה; חיבור יציאות נוספות לכביש 461 ולכביש 40; פיתוח האזור מדרום לישוב ביחד עם רשות שדות התעופה; חלוקת יהוד-מונוסון לרובעים; ושיתוף פעולה של ראשי כל הרשויות ובבקעת אונו ובמועצות האזוריות השכנות.

מוטי חבר, מועמד לראשות עיריית יהוד. -, מערכת וואלה! NEWS
"עיר שיחד נהפוך למקום להתגאות בו". מוטי חבר/מערכת וואלה! NEWS, -

מוטי חבר וסיעתו ''מכנה משותף'' הכריזו על מועמדות לראשות העירייה ומועצת העירייה. במצע שפורסם ברשתות החברתיות כתבו חברי הסיעה כי הם "חתך אמיתי של העיר יהוד-מונוסון, מכל הגילאים, המינים, הקהילות והמגדרים, מבקשים/ות, את האמון שלכם/ן בנו, מבקשים/ות את האמון שלכם/ן בכם/ן. מבקשים אתכם/ן להצטרף, ומברכים כל אחד/ת מכם/ן בבואכם/ן. לא בהבטחות סרק, לא במצגי שווא, אלא בעבודה קשה ומסורה, לעיר ולתושב/ת. בעמל קשה 'נהפוך כל אבן'. עיר שיחד נהפוך למקום להתגאות בו, עיר שתושביה ותושבותיה יחושו גאוות יחידה ושמחה! מגיע לנו להתגאות, מגיע לנו לשמוח, מגיע לנו לחייך ולהיות שבעי רצון מחיי החברה והתרבות, החינוך, הבניה והתשתיות, השוויון והמימוש". חבר חשף לתושבי העיר בשבועות האחרונים את מצע הבחירות שלו במגוון נושאים כגון חינוך, שילוב חברתי וערבות הדדית, התחדשות עירונית, צעירים וצעירות, תרבות ופנאי ועוד.

עמיר שבתאי, מועמד לראשות עיריית יהוד. מערכת וואלה! NEWS
פעיל חברתי מוכר ברחבי העיר. עמיר שבתאי/מערכת וואלה! NEWS

מועמד נוסף שהכריז על ריצה לראשות העירייה הוא עמיר שבתאי, פעיל חברתי מוכר ברחבי העיר, שהחליט לאחר שנים של מיזמים ופעילויות חברתיות ביהוד-מונוסון, להיכנס למגרש הפוליטי ולפעול לשינוי מהכיסא של ראש העיר. שבתאי היה בין היתר חבר בוועדי ההורים בעיר ופעל לקידום פרויקט ''מחשב לכל ילד'', במהלכו חולקו למעלה מ-100 מחשבים לילדים מעוטי יכולת תושבי העיר. כמו כן, יחד עם פעילים נוספו נאבק למען ביטול היטל השמירה, ביטול ניידת הדו"חות האוטומטיים ועוד.

המועמד האחרון הצפוי להשתתף באירוע ''לא מצביעים שחיתות'' הוא ליאור גלבוע ,שהכריז על ריצה לתפקיד הנכסף. גלבוע בעל ניסיון עשיר בתחומי התרבות, ובעשור הנוכחי שימש בתפקיד מנהל התקשורת במשרד סגן השר לפיתוח הנגב והגליל. במקביל המשיך בלימודי משפטים בקרייה האקדמית אונו עד שהוסמך כעורך דין. כמו כן, נבחר כחבר בדירקטוריון מועצת הקולנוע במשרד התרבות. חבר דירקטוריון מועצת הרשות השנייה, חבר ועדת השיפוט בפרס שר החינוך, חבר ועדת הקרנות במשרד התרבות והספורט ועוד.

ליאור גלבוע, מועמד לראשות עיריית יהוד. מערכת וואלה! NEWS
בעל ניסיון עשיר בתחומי התרבות. ליאור גלבוע/מערכת וואלה! NEWS
  • עוד באותו נושא:
  • יהוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully