וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא חי אדיב: המתמודדים החדשים לראשות עיריית הוד השרון

5.9.2018 / 18:38

שמונת המועמדים לראשות העירייה השתתפו באירוע של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה !NEWS בו הציגו את משנתם וחתמו על אמנה, שבמסגרתה יתחייבו לשלטון נקי. ראש העיר הנוכחי, הודיע במהלך השנה האחרונה כי הוא לא מתמודד לקדנציה נוספת

צילום: אבי כהן, עריכה: שניר דבוש

חודשיים לפני שתושבי הוד השרון ילכו לקלפיות ויבחרו את ראש העיר שלהם, שמונה מתמודדים לראשות העיר השתתפו אמש (רביעי) בכנס "לא מצביעים שחיתות של התנועה לאיכות השלטון בשיתוף וואלה! NEWS שנערך כחלק מקמפיין ארצי למאבק בשחיתות בשלטון המקומי ולקידום שלטון נקי ואיכותי.

ראש העיר הנוכחי חי אדיב, הודיע במהלך השנה האחרונה כי הוא לא מתמודד לקדנציה נוספת. ההחלטה התקבלה בצל מחאות חוזרות ונשנות כנגדו מצד תושבים, זאת לאורך כל הקדנציה האחרונה. אותן מחאות מקומיות בהוד השרון היוו יריית פתיחה למחאות ארציות ביניהם מחאת הטאבלטים, מחאת הארנונה ומחאת הסרדינים. על פי גורמים בעיר, אדיב הבין כי סיכוייו להתמודד נמוכים, והוא מונה לתפקיד יו"ר עמית בקק"ל מטעם מפלגת "כולנו".

הוד השרון. Google Street View, צילום מסך
הוד השרן/צילום מסך, Google Street View

בעקבות פרישתו של חי אדיב מהתמודדות לקדנציה בהוד השרון, הודיעו שמונה מתמודדים כי הם רצים לבחירות לראשות העיר. אחד המתמודדים הוא הפעיל החברתי אמיר כוכבי, בן 38, מזה עשר שנים שהוא מכהן כחבר מועצה בעיר. בגיל 28 הקים את סיעת קצ"ב - קול צעיר בעיר, ונכנס לעירייה עם מנדט אחד כשבהמשך הכפילה הרשימה שלו את כוחה. היה חבר באופוזיציה מ-2008-2013, ושימש כסגן ראש העיר לחי אדיב בשנת 2014, שלאחריה התפטר עקב אי עמידה במשמעת הקואליציונית. אז שימש כאופוזיציונר לאדיב והשתתף במחאות של התושבים. אחד מהישגיו בעירייה בתחום השקיפות הוא יוזמת שידור ישיבות המועצה און-ליין לשירות הציבור.

מתמודד נוסף הוא עו"ד משה חנוכה מסיעת דור חדש הוד השרון. נבחר בגיל 15 ליושב ראש מועצת הנוער הצעיר בישראל ובשנת 2013 זכה לאות מגן הדמוקרטיה של תנועת דרור ישראל. כמחזיק תיק התרבות במועצה עצר חנוכה את התמיכה התקציבית לעמותת מופת שהתנהלה באופן גרעוני והוביל ליצירת פסטיבלים ואירועי חוצות בעיר. עוד יזם חנוכה הענקת מלגות לסטודנטים מתנדבים לראשונה בעיר. כיום חנוכה עומד בראש כמה מוסדות, ביניהם "החברה לקידום החינוך והתרבות". במהלך כהונתו שבו ועלו תלונות שהתפרסמו בעמודי הפייסבוק השונים על ניצול משאבי החברה לטובת המרוץ שלו לראשות העיר.

נדב דואני, המתמודד לראשות העיר ונתמך מטעם סיעת הליכוד, שימש כיועץ לאופיר אקוניס, כלומר עובד מדינה, בזמן שהתכונן לרוץ לבחירות - כך עולה מפרסום של ה"ארץ" מאוגוסט האחרון. עם זאת, בכדי שיוכל להתמודד ללא מגבלות, התחלפה משרתו מיועץ ליועץ חיצוני לשר, ללא כל סמכות במשרד. שימש עשר שנים כחבר מועצת העיר מטעם סיעת "תכלס", כשבקדנציה הראשונה היה בקואליציה, ובשנייה היה אופוזיציונר לאדיב. בנוסף, השתתף עם התושבים במספר מאבקים בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חי אדיב, לא יתמודד בבחירות הקרובות/מערכת וואלה, צילום מסך

דואני הדגיש: "אמגר וארדוף את השחיתות איפה שלא תהיה ואפעל במרץ על מנת להבטיח כי בעיר שלנו תהיה פוליטיקה נקייה. נעשה זאת בעזרת שורה של מנגנוני הרתעה וביקורת, דרך כלל המערכות העירוניות ודרך התנהלות שקופה שאננים בעירייה".

נוה גור, בן 43 , הרץ מטעם סיעת "דרך העיר", הנו חמש שנים חבר מועצת העיר. בבחירות הקודמות רץ מטעם "יש עתיד", אך התפצל מהם תוך זמן קצר, זאת בעקבות מאבקים פנימיים ברשימה סביב סמכויות. היום נמצא בדיונים משפטיים מול "יש עתיד". גור הוביל את מאבק הטאבלטים בעיר - וניצח, היה ממובילי האמנה להגבלת ראשי עיר לשתי קדנציות, וכיום משמש כיו"ר ועדת הביקורת בעיר.

מתמודדת נוספת היא יפעת קריב, חברת מועצת העיר לשעבר. כיהנה כחברת כנסת מטעם "יש עתיד" בכנסת ה-19 ובמסגרת תפקידה חוקקה מספר חוקים חברתיים בהם: חוק ייצוג נשים הולם ברשויות המקומיות וחוק הסרטונים המאפשר מתן 5 שנות מאסר למפיץ תמונות מיניות. כיום משמשת קריב כסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת "דנאל". קריב מתמודדת לראשות העיר מטעם רשימה עצמאית.

יואב רוזן, מתמודד לראשות העיר מטעם סיעת "כיוון חדש", היה חבר מועצת העיר במשך עשר שנים. בקדנציה האחרונה שימש סגן ראש עיר בהתנדבות מלאה. רוזן פוטר מעיריית רמת גן מתפקיד סמנכ"ל העירייה, ובפרוטוקול העירייה נכתב כי "התנהלותו של יואב איננה מתאימה למעמדו הניהולי ומעידה על אי התאמה לתפקידו כסמנכ"ל העירייה. הוחלט לזמנו לשימוע בפני וועדת הפיטורין הסטטוטורית - רוזן פנה בית הדין לענייני עבודה וזה דחה את טענותיו".

כנרת כהן, בת 48, רצה לראשות עיריית הוד השרון מטעם מפלגת "כולנו", זאת לאחר שקיבלה את תמיכתם. שימשה מספר 2 של ראש העיר אדיב בחמש השנים האחרונות, כמו גם המשנה לראש העיר ומחזיקת תיק הרווחה ותיק המכרזים בעירייה. בנוסף, הקימה את בית המתנדב בעיר.

המתמודד האחרון, יגאל הררי, עובד כמנהל בתחנת הרדיו רדיוס 100FM. כיהן בעבר כיו"ר סניף הליכוד המקומי וחבר הקואליציה מאז 2013. הררי מזוהה כמי שהוציא מכתב לשרי הממשלה לעצור הקמת בית חוסים בשכונות השקטות של הוד השרון, בהם יש רוב דתי. במכתב, שהביא לרעש ציבורי נגד הררי, נטען כי בית חוסים לא צריך להיבנות באותן שכונות שכן הוא "עלול להביא לאסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully