וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "רוצה חקירה מקיפה של קבנאו, אבל לא ציד מכשפות"

1.10.2018 / 23:18

לאחר שהורה על פתיחת חקירה בת שבוע בנושא הטענות נגד המועמד לבית המשפט העליון, ב"ניו יורק טיימס" דווח כי נשיא ארה"ב אישר את הארכתה. עם זאת, הדגיש טראמפ כי אינו מעוניין ב"ציד מכשפות"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר היום (שני) ל-FBI להאריך את חקירת טענות ההטרדות המיניות נגד מועמדו לבית המשפט העליון ברט קבנאו - כך דווח ב"ניו יורק טיימס". זאת, לאחר שהורה לבולשת הפדרלית לפתוח בחקירה מוגבלת בנושא שתיארך עד שבוע ימים בעקבות השימוע בסנאט. טראמפ הדגיש כי הוא מעוניין שהחקירה תתנהל במהירות, אך ביקש שלא תהפוך ל"ציד מכשפות". על פי הדיווחים, אנשי הבולשת הפרדלית שוחחו כבר עם ארבעה עדים.

בשימוע בפני ועדת המשפט של הסנאט העידה בשבוע שעבר כריסטין בלייזי פורד, פרופסורית מקליפורניה, כי קבנאו תקף אותה מינית בשנת 1982 בעת שהיו תלמידי תיכון במדינת מרילנד. לדבריה הנרגשים, ניסיון האונס לכאורה על ידי קבנאו הותיר אותה "מפוחדת ומבוישת". היא אמרה שהיא בטוחה ב-"100%" שהוא התוקף. המועמד לעליון דחה את טענותיה וכן את האשמותיהן של שתי נשים נוספות.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע - מגוחך"
ביזיון בברלין: האנדרטה שמסמלת את ההתנגדות לנאצים נותרה מוזנחת
"השמועה על האסון עברה מפה לאוזן": שני גברים מתו במסיבת טבע

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן 1 באוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
אישר להרחיב את החקירה. טראמפ, היום/רויטרס, רויטרס

בסוף השבוע האחרון עלו שאלות בנוגע להיקף חקירת ה-FBI. בנוסף לכך, דווח כי הנציגים הרפובליקניים בסנאט לוחצים על הבית הלבן להגביל את מספר העדויות בפרשה. מנגד הביעו הדמוקרטים חשש מן המאמצים לסכל את החקירה, שהחלה לאחר שוועדת המשפט אישרה את מועמדותו של קבנאו.

11 רפובליקנים הצביעו בעד, בעוד שכל עשרת הדמוקרטים התנגדו, אולם הסתייגות שהעלה הסנאטור הרפובליקני ג'ף פלייק ואחריו מחוקקים אחרים הובילו להחלטת טראמפ ולעיכוב בסיום ההליך בפני הסנאט כולו.

עוד באותו נושא

היועצת של טראמפ חשפה: גם אני קורבן לתקיפה מינית

לכתבה המלאה
השופט ברט קבנאו בשימוע בוועדת המשפט של הסנאט 28 ספטמבר 2018. רויטרס
קבנאו בשימוע בסנאט, חמישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully