וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: הטילים האיראניים פגעו סמוך לכוחותינו בסוריה

גורם בפנטגון אמר ל-CNN כי הטילים ששיגרה טהראן בתגובה לפיגוע במצעד נחתו כמה קילומטרים ספורים מכוחות הקואליציה הנאבקים בדאעש באזור. לא היו נפגעים, אך גורם במחלקת המדינה הזהיר: "נתמודד עם האיומים האיראניים עם כל הכלים העומדים לרשותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הטילים ששיגרה איראן לעבר מטרות לסוריה בתגובה לפיגוע במצעד הצבאי נחתו במרחק של קילומטרים ספורים מהכוחות האמריקניים הפועלים באזור - כך אמר אמש (שני) גורם בפנטגון לרשת CNN. במתקפה, שכללה גם מל"טים איראניים, לא היו נפגעים משורות הקואליציה.

הגורם בפנטגון הוסיף כי הלוויינים האמריקניים הראו בשבוע שעבר תזוזת משגרים לעמדות שמהן שוגרו אתמול שישה טילים. הם עברו מרחק של מאות קילומטרים, דרך שמי עיראק, עד שפגעו באזור אל-בו כמאל. הגורם הוסיף כי ארצות הברית עוקבת מקרוב אחרי המשגרים ואחרי תזוזה נוספת שלהם.

גורם במחלקת המדינה אמר לרשת סקיי ניוז בשפה הערבית כי המשך שיגורי הטילים מאיים על יציבות האזור. לדבריו, "נתמודד עם האיומים האיראניים בכל הכלים העומדים לרשותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
כשצה"ל וחמאס משחקים חתול ועכבר: הסוף לתקופת האיפוק כלפי עזה?
סערת האופניים החשמליים: נתניהו הורה לבדוק דרכים להגברת הבטיחות
"לא אכלנו שלושה ימים": אלפים מנסים להימלט מהעיר מוכת הצונאמי

תקיפת משמרות המהפכה של איראן בסוריה. מערכת וואלה! NEWS
לא סיכנו את הכוחות האמריקניים. הטילים ששוגרו לעבר סוריה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

משמרות המהפכה, שאיבדו 12 מאנשיהם בפיגוע בחודש שעבר באווהאז, שיגרו שישה טילים מסוג "קיאם" ו"זולפיקר", בעלי טווח מקסימלי של 750 עד 800 ק"מ, לעבר יעדי דאעש בעיירה היג'ה, המאחז האחרון של הארגון הקיצוני בדרום-מזרח סוריה. על אחד הטילים נכתב "מוות לאמריקה, מוות לישראל, מוות לסעודיה".

ההנהגה האיראנית טוענת כי חמשת המחבלים קיבלו מימון ממדינות המפרץ ומהביון האמריקני והישראלי, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך". לדברי נתניהו, "העובדה שכתוב על הטילים ששיגרה לסוריה 'מוות לישראל' - מוכיחה הכול".

עוד באותו נושא

בתגובה לפיגוע במצעד: איראן שיגרה טילים לעבר מטרות דאעש בסוריה

לכתבה המלאה
טילים ששיגרה איראן לסוריה בתגובה לפיגוע במצעד הצבאי - 1 באוקטובר 2018. צילום מסך
הטיל שעליו נכתב "מוות לאמריקה, מוות לישראל, מוות לסעודיה"/צילום מסך

גורם בכוחות האיראניים התומכים במשטרו של בשאר אסד אמר לרויטרס כי התקיפה שממזרח לנהר הפרת הייתה "מסר מוגבל". לדבריו, "אחד המסרים, לאלו הנוגעים בדבר, הוא שהטילים שלנו הם חלק מהקלפים החזקים שלנו המוכנים לתגובה מתי שנרצה". בדבריו היה רמז לדרישותיהן של ארצות הברית ושל ישראל לנסיגה איראנית מסוריה, שאותן דוחה הרפובליקה האסלאמית.

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully