וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת האופניים החשמליים: נתניהו הורה לבדוק דרכים להגברת הבטיחות

אחרי שמותו של ארי נשר הציף מחדש את הסכנות שבכלי התחבורתי, ראש הממשלה הנחה לבחון פעולות שניתן לבצע כדי להתמודד עם התופעה. ראש הסגל ומנכל משרדו, יואב הורוביץ: "זה מדאיג אותנו, ויטופל בהקדם". מנכ"ל אור ירוק: "השרים האחראים על המחדל במשך שנים לא תיקנו אותו"

צילום: שלומי גבאי

על רקע מותו של ארי נשר בתאונת פגע וברח בתל אביב, ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) את ממלא מקום מנכ"ל משרדו, יואב הורוביץ, לבדוק יחד עם משרד התחבורה, המשרד לביטחון פנים ומשרד המשפטים אילו תיקונים ופעולות יש לעשות כדי להגביר את הבטיחות של רוכבי האופניים החשמליים. ביום שישי אמר הורוביץ בתדרוך לכתבים בניו יורק כי "הנושא הזה מדאיג אותנו. הוא יטופל - ויטופל בהקדם". לדבריו, מדובר במרכיב בתחבורה ש"לא מטופל כמו שצריך, וצריך לטפל בו - וכמה שיותר מהר".

הנחיית נתניהו מגיעה אחרי יום אחרי הלווייתו של נשר בן ה-17, בנו של הבמאי אבי נשר, שנפגע לפני כשבוע וחצי מרכב בעת שרכב על אופניים חשמליים ומת מפצעיו ביום חמישי. אלפי בני אדם הגיעו אל בית הקברות ובהם גם חברו של ארי, שנפצע עמו בתאונת הדרכים, כשהוא על כיסא גלגלים. מוקדם יותר באותו היום הוארך מעצרו של הנהג, שחקן מ.ס אשדוד יצחק אספה, החשוד בהריגתו ובהפקרתו של נשר. מחר יתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרו.

עוד בנושא:
סוללת האופניים החשמליים התלקחה: גבר נפצע קשה בשריפה בתל אביב
"נמאס לראות ילדים מתים בכבישים": מכת תאונות האופניים החשמליים

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, ירושלים, 5 באוגוסט 2018. הארץ
נתניהו/הארץ

ארי נשר הוא ההרוג ה-16 מתחילת השנה בתאונות שבהן מעורבים אופניים חשמליים, וסיפורו הציף מחדש את הסכנות שבכלי התחבורתי. רק היום נפצע באורח קשה גבר כבן 30 משריפה שפרצה בביתו, ככל הנראה בעקבות סוללת אופניים חשמליים שעלתה באש. זאת, חודש אחרי מקרה נוסף של התלקחות שריפה בדירה בעקבות אופניים חשמליים.

גם בכנסת היו מי שהצהירו כי עם חזרתם מפגרה הם יגישו הצעת חוק שתילחם בתופעה. מבדיקת וואלה! NEWS עלה כי בכנסת הנוכחית הוגשו יותר משש הצעות חוק פרטיות בנושא, שהגיעו מח"כים מכל הקשת הפוליטית, אך אף אחת מהן לא קודמה. ההצעה היחידה שאושרה היא הצעה ממשלתית להגבת האכיפה והפיקוח על כללי התחבורה, ובהם איסור נסיעה על מדרכות.

עוד באותו נושא

מקלות בגלגלים: הח"כים לא מתניעים את המאבק באופניים החשמליים

לכתבה המלאה
ארי נשר במדי מד"א כשהיה מתנדב בארגון. מד"א, מד"א
מת בתאונת פגע וברח כשרכב על אופניים חשמליים. נשר/מד"א, מד"א

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קרא למשרד התחבורה למסד הליך רישוי מקוצר לכוכבים על אופניים חשמליים. לדברי ארדן, הבעיה העיקרית בנושא הנהיגה על אופניים חשמליים "אינה היעדר אכיפה. הבעיה העיקרית הינה שנפגעים רבים, שנהגו על כלי רכב אלה, נעדרו כל הכשרה וידע שמכשירים אותם לנהוג בכלי רכב ממונע בכבישי ישראל הסואנים".

הוא קרא למשרד התחבורה לקבוע בדחיפות את התנאים ואת ההכשרה המקוצרת הנדרשת מרוכבי אופניים חשמליים "ולא לאפשר לתופעה מסוכנת זו להמשיך ולהתרחב ללא כל דרישות, ידע או רישוי".

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה הגיב על הנחיית ראש הממשלה בנוגע לתיקונים ולפעולות שיש לעשות כדי להגביר את הבטיחות של רוכבי האופניים החשמליים ואמר: "ראש הממשלה מבקש מהשרים האחראים על המחדל לתקן אותו למרות שבמשך שנים הם לא עשו זאת. עוד ועוד חוקים לא יעזרו אם נושא הבטיחות לא נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרדים האחראים ובעיקר משרד התחבורה האחראי על בטיחות הרוכבים". קיטה הוסיף כי "ראש הממשלה חייב להתערב באופן אישי ולקחת את הנושא לידיו כדי להביא לצמצום מספר הנפגעים וההרוגים הגבוה שעולה בכל שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully