וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא אכלנו שלושה ימים": ביזה, רעב, וקברי אחים אחרי הצונאמי באינדונזיה

מניין ההרוגים עומד על לפחות 844 איש וכ-50 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם. התושבים מתמודדים עם מחסור בחשמל ובמזון ורבים, בהם נשים וילדים, צבאו על שדה התעופה בניסיון להימלט. "אנחנו רק רוצים להיות בטוחים"

רויטרס

בעוד שההיקף המלא של הנזק מרעידת האדמה והצונאמי שהכו באינדונזיה עוד לא ידוע, החלו היום (שני) מתנדבים לקבור חלק מהקורבנות בקברי אחים. מניין ההרוגים הוא לפחות 844 קורבנות, אך הממשלה הזהירה כי המספרים הסופיים עלולים להיות גבוהים פי כמה עם המשך מאמצי איתור הלכודים וההרוגים ופינוי ההריסות באי סולוואסי, הנתקלים בקשיים לאור המחסור בציוד כבד.

מירב ההרוגים - 833 - שנמנו עד כה הם מעיר החוף פאלו, שבה התקיים פסטיבל חוף בזמן שגלים בגובה של שישה מטרים שטפו את המקום. ליתר שלושת המוקדים האחרים שנפגעו באסון יש מעט מאוד גישה בשל ניתוק קווי התקשורת כך שייתכן שגם שם נהרגו מאות תושבים.

בסיגי, מדרום לפאלו, נמצאו 34 גופות של ילדים בכנסייה שנשטפה בבוץ ובהריסות. דוברת הצלב האדום של אינדונזיה, אוליה אריאני, אמר לרויטרס כי הילדים היו ב"מחנה תנ"ך". עוד עשרו תושבים קבורים מתחת להריסות מלון שקרס בפאלו.

האו"ם מעריך כי 190 אלף תושבים זקוקים לעזרה דחופה בעקבות רעידת האדמה, שעוצמתה הייתה 7.5, והצונאמי שלו היא גרמה. כ-50 אלף תושבים נעקרו מבתיהם, ואינדונזיה פנתה לשכנותיה בבקשה לסיוע הומניטירי.

עוד בוואלה! NEWS:
אלפים נהרגו, אסד השיב את השליטה: 3 שנים להתערבות הרוסית בסוריה
היועצת של טראמפ חשפה: גם אני קורבן לתקיפה מינית
באישון לילה: מאות ילדי מהגרים הועברו לעיר אוהלים בטקסס

ההרס והניצולים באינדונזיה אחרי הצונאמי 1 אוקטובר 2018. רויטרס
לרשויות אין ציוד מתאים. הריסות בפאלו, היום/רויטרס

סוטופו פורוו נוגרוהו, דובר הסוכנות האחראית על הטיפול באסונות, אמר כי לפי ההערכה "יש עדיין מאות קורבנות שקבורים בבוץ". תושבים מצאו את קרוביהם, חיים או מתים, מתחת להריסות שנותרו בעיר התיירותית ובעיירות החוף שבסביבתה.

לפי דיווחים שונים, חלק מהשורדים החלו לבזוז חנויות בחיפושיהם אחרי מזון, מים ודלק, כשהם מספרים לכתבים בשטח שהאספקה אזלה להם. המשטרה החלה ללוות שיירות סיוע כדי למנוע את גניבת האספקה מהן.

אלפי תושבים, רבים מהם נשים וילדים, צבאו היום על נמל התעופה בפאלו בניסיון כושל לעלות על המטוסים כדי להימלט מאזור האסון. במקום נראו בין היתר נשים בהריון שנשאו תינוקות וצעקו לעבר אנשי הצבא שיאפשרו להם לעלות על המטוסים הצבאיים. אחת מהן אמר לרשת TVOne: "לא אכלנו כבר שלושה ימים. אנחנו רק רוצים להיות בטוחים".

עוד באותו נושא

הצונאמי באינדונזיה: מניין ההרוגים זינק ל-832, חשש לחיי אלפים

לכתבה המלאה
ההרס והניצולים באינדונזיה אחרי הצונאמי 1 אוקטובר 2018. רויטרס
אינדונזיה, היום/רויטרס
צונאמי אינדונזיה 30 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
שדה תעופה בפאולו ניזוק מהאסון, אמש/רויטרס, רויטרס

נשיא אינדונזיה ג'וקו ווידודו אמר ביום שישי כי צוותי החילוץ מתקשים לחלץ לכודים בשל מחסור בציוד כבד, והוסיף כי הרשויות פורסות יותר מכונות כבדות והוא מקווה כי הן יסייעו לחלץ אנשים. במהלך ביקורו בעיר פאלו, אמר הנשיא שיש מחסור בדלק, חשמל ומזון. הנשיא הוסיף כי הממשלה מטיסה ציוד הומניטארי, ודחק בתושבי פאולו להישאר בעיר על מנת לסייע למחוז להשתקם כמה שיותר מהר.

חמישה אזרחים זרים - שלושה צרפתים, אחד מקוריאה הדרומית ואדם נוסף ממלזיה - הם בין הנעדרים. "זה מדאיג במיוחד", אמרו נציגי הצלב האדום. "זו כבר טרגדיה, אך היא עלולה להיות חמורה הרבה יותר".

מדינות שכנות ובהן אוסטרליה, תאילנד וסין הציעו את עזרתן, והאפיפיור פרנסיסקוס אמר כי הוא מתפלל עבור הקורבנות.

ההרס והניצולים באינדונזיה אחרי הצונאמי 1 אוקטובר 2018. רויטרס
אינדונזיה, היום/רויטרס
צונאמי אינדונזיה 30 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
צוותי חילוץ פועלים בהריסות, אתמול/רויטרס, רויטרס

לפי אחת ההשערות, ייתכן שמפולת תת-ימית אחראית לתקלה וגורמים ברשויות העריכו כי גלי הצונאמי פגעו בפאלו בזמן שהאזהרה הייתה בתוקף. באותו זמן מאות אנשים השתתפו בפסטיבל בחוף, רבים מהם נשטפו בגלים שמהירותם הגיעה לכ-800 קמ"ש. בתיעוד מהפגיעה של הגלים נראים המים שוטפים את החוף ואנשים מתפזרים וצועקים בבהלה.

באינדונזיה מוכת אסונות הטבע כבר רגילים לרעידות אדמה וצונאמי קטלניים. בשנת 2004, באי סומטרה שבמערב המדינה נהרגו יותר מ-120 אלף איש. לאחר האסון, הוקמו במדינה מערכות אזהרה מפני רעידות האדמה והצונאמי, אך אלו לא פעלו כראוי כש-34 דקות אחרי ההתרעה מפני צונאמי, היא אוסרה. מנגד, הרשויות טוענות כי האזעקה עדיין פעלה בעת פגיעת הגלים בפאלו.

(עדכון ראשון: 8:51)

צונאמי אינדונזיה 30 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
ניצול בוכה מעל גופה, אתמול/רויטרס, רויטרס
אישה בוכה כשהיא מפונה במטוס צבאי אחרי הצונאמי באינדונזיה 30 ספטמבר 2018. רויטרס
אישה בוכה בעת שהיא מפונה במטוס צבאי, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully