וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נהרגו, אסד השיב את השליטה: 3 שנים להתערבות הרוסית בסוריה

הארגון הסורי לזכויות אדם מנה 18 אלף הרוגים מאז נכנסה מוסקבה למלחמה בספטמבר 2015 ושינתה דרמטית את מסלולה. בתקופה זו הצליחה רוסיה לעזור לצבא אסד, יחד עם איראן, לכבוש מחדש את מרבית שטחי המדינה

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

יותר מ-18 אלף איש, כמחציתם אזרחים, נהרגו בתקיפות האוויריות של רוסיה בסוריה מאז החלה מוסקבה את התערבותה במלחמה לפני שלוש שנים - כך דיווח היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם.

רוסיה, המגבה את משטרו של בשאר אסד, החלה לתקוף את מתנגדיו מהאוויר ב-30 בספטמבר 2015, יותר מארבע שנים אחרי תחילת המלחמה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 18,096 איש נהרגו בתקיפות מהאוויר של צבא רוסיה.

"המספרים האלו כוללים 7,988 אזרחים, כמעט חצי מהמספר הכולל", אמר ראש הארגון, ראמי עבד א-רחמן, העוקב מבריטניה אחרי המלחמה בסוריה באמצעות רשת פעילים בשטח. בנוסף להם, נהרגו 5,233 לוחמי דאעש, והיתר היו לוחמים משורת המורדים המתונים וארגונים ג'יהאדיסטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
היועצת של טראמפ חשפה: גם אני קורבן לתקיפה מינית
שר החוץ האיראני: "השואה לא יכולה לשמש הצדקה לאפרטהייד"
דיווח: נתניהו נפגש בשולי עצרת האו"ם עם סגן נשיא אינדונזיה

חילוץ פצועים מהריסות בעיר חאלב, סוריה, 24 בנובמבר 2016, מקום שני בקטגוריית "חדשות מתפרצות", סדרות, בתחרות צילומי העיתונות 2017. רויטרס
תושבים נמלטים מהפצצות בחאלב, נובמבר 2016/רויטרס

רוסיה, שמחזיקה בבסיס ימי בטרטוס עוד מימי ברית המועצות, הרחיבה את פעילותה לבסיס האווירי חמימים ב-2015. היא פרסה גם כוחות מיוחדים ומשטרה צבאית בשטח, כדי לסייע למשטר לבסס מחדש את שליטתו באזורים ששחרר.

עם כניסת רוסיה למלחמה, אסד שלט רק בכרבע מהטריטוריה, בהשוואה לכשני שלישים כיום. עם זאת, המערב וארגוני זכויות אדם מאשימים את חיל האוויר הרוסי בהפצצות חסרות אבחנה, הכוללות פגיעה במטרות אזרחיות, כולל בתי חולים.

במהלך שלוש השנים שחלפו, הצליחה רוסיה לעזור לצבא אסד, יחד עם איראן, חיזבאללה ומיליציות שיעיות נוספות לכבוש מחדש את חאלב, פרברי דמשק, ודרום המדינה.

עוד באותו נושא

הגנרל של פוטין להרגעת "חמומי המוח של ישראל"

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה, פוטין, ונשיא סוריה, בשאר אל-אסד, מבקרים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה 11 בדצמבר 2017. רויטרס
אסד ופוטין בבסיס חיל האוויר בלטקיה/רויטרס

המורדים שולטים רק על אידליב ופאתיה, בעוד שהכורדים מחזיקים בטריטוריות בצפון-מזרח המדינה, שאותן כבשו מידי דאעש. החודש סיכמו רוסיה וטורקיה, התומכת במורדים, על הסכם שימנע מבצע נרחב באידליב, אולם רבים מטילים ספק שהוא יצליח להחזיק מעמד.

בנוסף לכוחות הרוסיים והסוריים, גם מטוסי קרב של הקואליציה האמריקנית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ביצעו תקיפות במדינה החל מספטמבר 2014. בשבוע שעבר הודיע הארגון כי התקיפות האמריקניות הרגו יותר מ-3,300 אזרחים מאז תחילת פעילותה של הקואליציה.

(עדכון ראשון: 15:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully