וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האיראני: "השואה לא יכולה לשמש הצדקה לאפרטהייד"

זריף טען בראיון ל-CBS כי הוא מכיר בכך ש"מספר עצום של בני אדם נהרגו" בשואה, אך "זה לא מצדיק נישול אדמות, בניית התנחלויות והפרת זכויות של הפלסטינים". על מדיניותו של טראמפ אמר: "זה חסר תקדים, אפילו בשביל בריון"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר היום (ראשון) לרשת CBS האמריקנית כי "השואה לא יכולה לשמש הצדקה למדיניות של אפרטהייד בפלסטין". בנוסף לכך, הוא תקף את מדיניות ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי יש אפשרות שאיראן תחדש את פעילותה הגרעינית.

בראיון לתכנית "Face the Nation", שבו התייחס בין היתר לנתניהו ולנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אחרי נאומיהם באו"ם, טען זריף כי הוא אינו מכחיש את השואה ואמר כי "כמובן שמספר עצום של בני אדם חפים מפשע מתו", אך לדבריו: "זה לא מצדיק נישול אדמות של אנשים אחרים, זה לא מצדיק בניית התנחלויות בשטח של אנשים אחרים, וזה לא מצדיק הפרת זכויות מסיבית של הפלסטינים".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בפגישה עם שר החוץ של שוויץ 2 ביולי 2018. רויטרס
"השואה אינה הצדקה לנישול הפלסטינים". זריף/רויטרס

בראיון התייחס זריף גם לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והשווה את התנהגותו לבריון. "ארצות הברית מבקשת ממדינות אחרות להפר את החוק הבינלאומי, ואומרת לחברות ולמדינות אחרות שהן ייענשו אם הן ישמרו על החוק", אמר. "זה חסר תקדים, אפילו בשביל בריון בעיירה, ללכת למשרדו של השריף ולהגיד: 'אם לא תתחיל להוריד אנשים אתה תיענש'".

דבריו באים על רקע חידוש הסנקציות נגד טהראן אחרי פרישת הממשל האמריקני מהסכם הגרעין ואיומי טראמפ לפעול נגד חברות אירופיות שיעסקו עסקים עם איראן. "למדיניות הזאת הולכת להיות תגובה", הוסיף זריף. "הקהילה הבינלאומית לא הולכת לתת למישהו ולבוא לחלק הוראות. נמשיך לעבוד עם האירופאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית במהלך מסיבת עיתונאים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 26 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
זריף השווה אותו לבריון במשרד השריף. טראמפ/רויטרס, רויטרס

שר החוץ האיראני טען כי הפרישה מהסכם הגרעין בודדה אתארצות הברית. "אני לא חושב שזה סימן לחוזק. ארצות הברית הצליחה לבודד את עצמה מהעולם", אמר. הוא הוסיף כי "עדיין יש אפשרות" שטהראן תחדש את פעילותה הגרעינית במהירות רבה יותר בתגובה לצעדי הנשיא האמריקני.

ביום שלישי נאם נשיא איראן חסן רוחאני בפני עצרת האו"ם ואמר לטראמפ: "לא תיאלץ אותנו לשוב למשא ומתן בשימוש בכוח". הוא אמר גם כי "ישראל, המצויידת בארסנל של טילים גרעיניים, מייצגת את האיום הגדול על היציבות באזור. ופשעיה נגד הפלסטינים לא היו מתאפשרים ללא הסכמתה של ארצות הברית".

מתוך הראיון עם זריף ברשת CBS:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully