וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישון לילה: מאות ילדי מהגרים הועברו לעיר אוהלים בטקסס

ה"ניו יורק טיימס" פרסם כי מאות ילדים הועברו בשעת לילה ממקלטים ובתי אומנה למתקן בדרום טקסס, שם הם חולקו לקבוצות של 20 במיטות קומתיים - מבלי לקבל חינוך. בממשל טראמפ אמרו כי זו תוצאה של "שיטת הגירה מקולקלת"

צילום: רויטרס

(בווידיאו: מלניה טראמפ ברקע סערת הפרדת ילדי המהגרים השנה)

מאות ילדי מהגרים בארצות הברית הועברו בשבועות האחרונים מבתי אומנה או מקלטים אל עיר אוהלים בדרום טקסט - כך דיווח הערב (ראשון) ה"ניו יורק טיימס". מדובר בילדים ממקלטים מאזורים רבים, מניו יורק ועד לקנזס, שנלקחו לאוטובוסים בשעת לילה והוסעו משם לעבר המתקן שבעיירת הגבול טורנילו.

במתקן זה, לפי ה"ניו יורק טיימס", הילדים שוכנו בקבוצות של 20, כשהם ישנים במיטות קומתיים מבלי חינוך או גישה לאמצעים מינימליים. בדיווח צוין כי קודם לכן, במקלטים ובבתי האומנה, נהגו הילדים לישון בחדרים של שתיים עד שלוש נפשות, קיבלו חינוך פורמלי והיו זכאים לביקורים סדירים של נציגים משפטיים.

הצעד נעשה כחלק מהתמודדות עם המספר הרב של ילדי המהגרים, שמספרם זינק תחת ממשו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בשנה האחרונה התעוררה סערה לאחר שנחשף כי אלפי משפחות מהגרים הופרדו כחלק ממדיניות ה"אפס סובלנות" להגירה. לאחרונה דווח כי מספר הילדים שנמצאים תחת משמורת פדרלית עלה מ-2,400 בחודש מאי בשנה שעברה ל-12,800 החודש.

עוד בוואלה! NEWS:
היועצת של טראמפ חשפה: גם אני קורבן לתקיפה מינית
אלפים נהרגו, אסד השיב את השליטה: 3 שנים להתערבות הרוסית בסוריה
שר החוץ האיראני: "השואה לא יכולה לשמש הצדקה לאפרטהייד"

ילדים במתקן למהגרים בטקסס, ארצות הברית, 18 ביוני 2018. AP
תמונה של ילדי מהגרים שהופרדו מהוריהם בארה"ב, בחודש יוני השנה/AP

המתקן בטורנילו שבטקסס נפתח בחודש יוני עם 450 מיטות, ונועד להישאר פתוח למשך 30 יום. עם זאת, כעת הוא צפוי להישאר פתוח לפחות עד סוף השנה ולאכלס כ-3,800 מיטות.

אוולין סטאופר, דוברת מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית, מסרה כי נפוץ להשתמש במקלטים מסוג זה, "כפי שנעשה בעבר בצבא", כאשר "הכוונה היא להשתמש במתקנים זמניים אלה רק כל עוד יש צורך". סטאופר טענה כי הזרימה המסיבית של ילדי המהגרים היא תוצאה של "שיטת הגירה מקולקלת".

לדבריה, "מספר המשפחות והילדים חסרי הליווי הם סימפטום של בעיה רחבה יותר - הגילאים והמסע המסוכן שעברו ללא ליווי, כשהם חשופים לסחר בבני אדם, לניצול והתעללות". היא הוסיפה כי זאת הסיבה שהמחלקה "מצטרפת לנשיא בקריאה לערוך רפורמה במערכת המקולקלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully