וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צונאמי באינדונזיה: מניין ההרוגים זינק ל-832, חשש לחיי אלפים

30.9.2018 / 18:35

כוחות החילוץ מפלסים את דרכם בין ההריסות באי סולוואסי כדי לחלץ את הלכודים ולפנות את הקורבנות, שמניינם ממשיך לטפס. "המים הנקיים נדירים, הסופרים נבזזים בכל מקום", סיפרה אם לתינוק מוכה קדחת. לא ברור מדוע כשלו הרשויות, שחזרו בהן מאזהרת הצונאמי לפני האסון

צילום: רויטרס

באינדונזיה נמשכים היום (ראשון) מאמצי החילוץ אחרי רעידת האדמה והצונאמי שהכו באי סולוואסי במדינה שלשום. כוחות החילוץ מתקשים להגיע לכפרים ולקהילות שנהרסו, ובני אדם רבים מתמודדים עם מחסור במים נקיים ובמזון. מניין ההרוגים עלה ל-832 בני אדם והרשויות חוששות כי המספר צפוי לעלות באופן ניכר לאחר שיחודש הקשר עם אזורים מרוחקים באי.

עד כה, מניין הקורבנות הגיע מהעיר פאלו בלבד והרשויות באינדונזיה צופות מספר גבוה בהרבה לאחר שיחודש הקשר עם אזורים מרחוקים. מדינות שכנות ובהן אוסטרליה, תאילנד וסין הציעו את עזרתן, והאפיפיור פרנסיסקוס אמר כי הוא מתפלל עבור הקורבנות.

טרם התקבלו דיווחים ממחוז דונגלה שהיה במוקד הרעש ובו חיים כ-300 אלף איש ומשני אזורים נוספים. חמישה אזרחים זרים - שלושה צרפתים, אחד מקוריאה הדרומית ואדם נוסף ממלזיה - הם בין הנעדרים. "זה מדאיג במיוחד", אמרו נציגי הצלב האדום. "זו כבר טרגדיה, אך היא עלולה להיות חמורה הרבה יותר".

עוד בוואלה! NEWS
אחרי היום הקשה בעזה: הפלסטינים מחפשים תגובה; צה"ל נטרל מטענים
"כך נראית מדיניות שהיא כישלון": בנט מחדש את המתקפה על ליברמן
גורם מדיני בכיר: "העברת ה-S-300 היא אתגר לא פשוט לישראל"

פינוי לכודים והריסות בפאלו שבאינדונזיה אחרי הצונאמי 30 ספטמבר 2018. רויטרס
צוותי החירום פועלים לחילוץ לכודים בין ההריסות, היום/רויטרס
הצונאמי באינדונזיה. רויטרס
הרס בעיר פלאו בעקבות האסון, היום/רויטרס

לפי אחת ההשערות, ייתכן שמפולת תת-ימית אחראית לתקלה וגורמים ברשויות העריכו כי גלי הצונאמי פגעו בפאלו בזמן שהאזהרה הייתה בתוקף. באותו זמן מאות אנשים השתתפו בפסטיבל בחוף, רבים מהם נשטפו בגלים שמהירותם הגיעה לכ-800 קמ"ש. בתיעוד מהפגיעה של הגלים נראים המים שוטפים את החוף ואנשים מתפזרים וצועקים בבהלה.

באינדונזיה מוכת אסונות הטבע כבר רגילים לרעידות אדמה וצונאמי קטלניים. בשנת 2004, באי סומטרה שבמערב המדינה נהרגו יותר מ-120 אלף איש. לאחר האסון, הוקמו במדינה מערכות אזהרה מפני רעידות האדמה ולא ברור מדוע כשלה המערכת ולא התקבלו אזהרות בסוף השבוע האחרון. השירות המטאורולוגי במדינה אמנם התריע מפני הצונאמי אחרי רעידת האדמה, אך חזר בו 34 דקות מאוחר יותר.

רויטרס

על פי דיווחים במדינה, עשרות בני אדם לכודים בהריסות של שני בתי מלון וקניון בעיר פאלו, שהוכתה ביום שישי בגלי צונאמי בגובה של כשישה מטרים אחרי הרעש שהיה בעוצמה של 7.5. מאות אנשים משתתפים בחיפושים אחר הנעדרים. עד כה חולצה אישה צעירה מהריסות המלון רואה רואה, שתחתיהם יש כ-60 איש.

פצוע מפונה במטוס צבאי מאינדונזיה אחרי הצונאמי 30 ספטמבר 2018. רויטרס
פצוע מפונה במטוס צבאי, היום/רויטרס
אנשי חילוץ והצלה באינדונזיה אחרי הצונאמי 30 ספטמבר 2018. רויטרס
צוותי החילוץ וןההצלה פועלים באינדונזיה, היום/רויטרס

הנשיא ג'וקו ווידודו ביקר במתחם דיור ששוטח בעקבות רעידת האדמה וקרא לנהוג באיפוק. "אני יודע שיש בעיות רבות שצריך לפתור בזמן קצר, כולל אמצעי התקשורת", אמר. הוא הבטיח לשקם את האזור, שנפגע מרעשי משנה גם 48 שעות אחרי רעידת האדמה.

עשרות אזרחים צעקו "אנחנו רעבים, אנחנו זקוקים למזון" בזמן שחיילים חילקו מנות באחת השכונות בעיר. במקום אחר, נראו תושבים יוצאים עם בגדים ופריטים אחרים מהקניון ההרוס.

מפת מוקד הרעש

דובר סוכנות הסיוע לאסונות באינדונזיה, סוטופו פרו נגרוהו אמר כי האזור שנפגע היה גדול יותר ממה שחשבו הרשויות בתחילה, כשלמחלצים יש גישה טובה רק לפלאו. "התקשורת עדיין לא פועלת, החשמל לא פועל. אנחנו לא יודעים מה ההשפעה האמתית", אמר.

הוא הוסיף כי הצוותים זקוקים לציוד כבד כדי להזיז גושי בטון שבורים. לדבריו, 16 אלף תושבים שנעקרו מבתיהם זקוקים למים נקיים, ועוד 540 נפצעו. בינתיים שדה התעופה המקומי, שנסגר בעקבות הרעידה והצונאמי, נפתח חלקית לטיסות מסחריות מוגבלות בלבד.

תיעוד ההרס מהאוויר

חילוצים באינדונזיה בעקבות צונאמי ורעידת אדמה במדינה 30 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
פעולות החילוץ באי , היום/רויטרס, רויטרס

חלק מהגופות זרוקות ברחובות והפצועים מטופלים באוהלים בגלל הנזק שנגרם לבתי החולים. רבים מהניצולים ישנו באוויר הפתוח בשל המלצת הרשויות שלא לשוב לבתיהם כאמצעי זהירות. "זה מרגיש מתוח מאוד", סיפרה ריסה קוסומה לסוכנות הידיעות הצרפתית, כשהיא עם התינוק מוכה הקדחת שלה באחד ממרכזי הפינוי. "בכל רגע מגיע אמבולנס ומביא איתו גופות. מים נקיים הם נדירים. הסופרים נבזזים בכל מקום".

שר הפנים במדינה דג'אהלו קומולו התייחס לביזת החנויות והשיב כי הוא הורה לרשויות לעזור לאנשים להשיג אוכל ומים. עוד הוסיף כי העסקים שנבזזו יקבלו פיצויים. בנוסף אליו, שר האוצר סרי מוליאני אינדרוואטי הבטיח, לפי התקשורת המקומית, כי הממשלה תקצה 560 מיליארד דופי - כ-37.58 מיליון דולר - לשיקום נזקי האסון.

(עדכון ראשון: 9:55)

אנשים לוקחים דלק ממשאית בעיר פאלו באינדונזיה שנפגעה מהצונאמי 30 ספטמבר 2018. רויטרס
אנשים לוקחים מכלי דלק ממשאית שהגיעה אל פאלו שנפגעה בצונאמי/רויטרס
אישה בוכה כשהיא מפונה במטוס צבאי אחרי הצונאמי באינדונזיה 30 ספטמבר 2018. רויטרס
אישה אינדונזית בוכה בעת שהיא מפונה במטוס צבאי, היום/רויטרס
הצונאמי באינדונזיה. רויטרס
צוותי חילוץ מחלצים אישה מההריסות, היום/רויטרס
הצונאמי באינדונזיה. רויטרס
הגופות לאורך החוף באינדונזיה, היום/רויטרס
הרס באינדונזיה בעקבות הצונאמי ורעידת האדמה במדינה 30 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
בניינים שקרסו באי, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully