וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי היום הקשה בעזה: הפלסטינים מחפשים תגובה; צה"ל נטרל מטענים

30.9.2018 / 4:35

בצה"ל פעלו לאורך השבת לנטרול מטענים ורימונים שהושלכו על הכוחות אתמול, באחד הימים האלימים ביותר בגבול רצועת עזה מאז העברת השגרירות לירושלים. מתאם פעולות הממשלה ערך סדרת פגישות בהן דן בסיוע לאוכלוסייה האזרחית ברצועה

צילום: דובר צה"ל

אחרי ההפגנות האלימות אתמול (שבת) בגבול רצועת עזה, בהן מתו שבעה מפגינים פלסטינים, פעלו היום כוחות צה"ל לנטרול מטענים ורימונים שהושלכו על הכוחות, באחד הימים האלימים ביותר מאז הפגנות הענק ביום העברת השגרירות האמריקנית לירושלים. לפי צה"ל, בהפגנות השתתפו כ-20 אלף מפגינים, שניסו לפרוץ את גדר המערכת והשליכו יותר ממאה מטענים.

סגן ש', מפקד צוות סילוק פצצות בחטיבה הצפונית, סיפר כי הושלכו למעלה ממאה מטענים מאולתרים ורימוני נפץ. "אתמול בבוקר יצאנו לנטרל את הרימונים והמטענים שנזרקו לעבר הכוחות. הצוות שלי פועל במרחב הגדר ללא הפסקה ובאופן מקצועי. אנחנו ערוכים ונחושים להגן על התושבים בגזרה".

במקביל, באל-מיאדין דווח כי הפלגים הפלסטיניים דנים באפשרויות התגובה למות שבעת המפגינים ואילו ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול כי "אנו ערוכים לכל תרחיש" בגבול רצועת עזה, מול הערכות כי חמאס מחפש ליזום עימות עם ישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בחמאס באיום לאבו מאזן: "היזהר מכל פעולה חדשה נגד עזה"
צה"ל תקף בצפון הרצועה; שבעה פלסטינים נהרגו בהפגנות בגבול
נתניהו הזהיר את סיסי: "אבו מאזן יביא לפיצוץ שאף אחד לא רוצה"

הפגנות אלימות בגבול רצועת עזה 29.9.2018. דובר צה"ל, דובר צה"ל
ההפגנות ברצועת עזה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

ברקע המתיחות הגוברת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, קיים סדרת פגישות במטה האו"ם בניו יורק, על המציאות האזרחית ברצועת עזה וביהודה בשומרון. בין השאר נועדו אבו רוקון וראש המחלקה האזרחית במתפ"ש, אלוף-משנה שרון ביטון, עם עוזרת המזכ"ל לעניינים הומניטריים וסגנית מתאם סיוע חירום במשרד לתיאום עניינים הומניטריים של האו"ם, אורסולה מולר.

בפגישה דנו הנוכחים על דרכים לייצוב המציאות האזרחית ברצועת עזה, ומולר התחייבה לפעול לסיוע לאוכלוסייה האזרחית. אבו רוקון הדגיש בפני מולר את החשיבות שבהחזרת השבויים והנעדרים הישראלים, הנמצאים בידי חמאס בעזה.

עוד באותו נושא

נתניהו הזהיר את סיסי: "אבו מאזן יביא לפיצוץ שאף אחד לא רוצה"

לכתבה המלאה
פעילות לוחמי חיל ההנדסה מיחידת יהל"ם לנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש במסגרת הפרות הסדר האלימות שהוביל ארגון הטרור חמאס לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.. דובר צה"ל
צוות סילוק פצצות בוחן את אחד המטענים המאולתרים שהושלכו לעבר כוח צה"ל/דובר צה"ל

בנוסף, נועד אלוף אבו רוקון עם סגן מזכ"ל, סגן המנהל והמנהל האזורי למדינות ערביות באו"ם, מוראד ווהבה. השניים דנו בפגישתם על האתגרים השונים בעזה וסיכמו שיש להמשיך את שיתוף הפעולה בין הארגונים בכדי לקדם ביצוע פרויקטים שיסייעו במניעת הידרדרות אזרחית ברצועה.

המתיחות בעזה והחשש מהסלמה תפסו מקום בולט בפגישת נתניהו עם נשיא מצרים א-סיסי השבוע בשולי עצרת האו"ם. לדברי גורם מדיני בכיר, נתניהו ביקש מא-סיסי ללחוץ על אבו מאזן להסיר את הסנקציות על רצועת עזה, וביקש כי "יפסיק לחמוק, כי זה יביא להתפוצצות שאף אחד לא רוצה".

(עדכון ראשון: 22:43)

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף במילואים אבו רוקון  בסדרת פגישות עם גורמים בינלאומיים במטה האו?ם בניו יורק. דוברות מתפ"ש, מערכת וואלה! NEWS
פגישתו של אבו רוקון בניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מתפ"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully