וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס באיום לאבו מאזן: "היזהר מכל פעולה חדשה נגד עזה"

סוכנויות הידיעות ואמיר בוחבוט

29.9.2018 / 14:30

חליל אל-חיה אמר כי על יו"ר הרשות הפלסטינית "לשאת באחריות" והזהיר כי העם בארגון מוכנים להגיב. הוא התייחס גם לחיילים שגופותיהם מוחזקות ברצועה: "נתניהו ישלם מחיר כדי לראותם"

צילום: דובר צה"ל

(בווידיאו: הפרות הסדר בגבול עזה, אתמול)

בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, חליל אל-חיה, הזהיר היום (שבת) את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מזן מ"כל פעולה חדשה נגד רצועת עזה". בראיון לעיתון "פלסטין" הוא אמר כי על אבו מאזן "לשאת באחריות" והוסיף כי "העם הפלסטיני וחמאס מוכנים להגיב כדי להגן על זכויותיו ועל יכולת ההתנגדות שלו".

ההצהרות מגיעות על רקע המשבר בין חמאס לבין הרשות הפלסטינית וכישלון מאמצי הפיוס ביניהם. ביום חמישי, אחרי נאומו של אבו מאזן בעצרת האו"ם, גינו בחמאס את התעלמותו מצעדות השיבה ואת אמירתו כי הוא לא יקבל דבר פרט ל"חוק אחד, רשות אחת, שלטון ונשק לגטימי אחד ולא מדינת מליציות" ברצועת עזה. בארגון אמרו כי דבריו כ"מתן אור ירוק להמשך הפשעים של הכיבוש" והאשימו אותו ב"דקירת סכין בגב העם הפלסטיני" וב"מתן פרס חינם לכיבוש".

עוד בנושא:
לא רק ישראל: המסר התוקפני ביותר של אבו מאזן נועד לאוזני חמאס
אלפים יצאו להפגין בעזה אחרי נאום אבו מאזן: "לא מייצג אותי"
אבו מאזן באו"ם: ירושלים לא למכירה, על טראמפ לבטל את החלטותיו

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
משבר בין חמאס לבין הרשות הפלסטינית. אבו מאזן באו"ם/מערכת וואלה! NEWS, ללא

במקביל, בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על גל מעצרים של כ-100 פעילי חמאס על ידי הרשות הפלסטינית בגדה המערבית. באתר "אל ח'אליג' אונליין" דווח כי המעצרים בוצעו בעקבות מידע מודיעיני על כך שתכננו להגיע למוקטעה שברמאללה כדי למחות נגד אבו מאזן ומדיניותו.

אל-חיה שיגר מסר גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "ישלם מחיר כדי לראות את השבויים". בדבריו לעיתון הפלסטיני הדגיש כי "ישראל לא תראה את חייליה השבויים כל עוד לא תשלם מחיר בתמורה לכך". הוא כינה את נתניהו "שועל ערמומי שלא חוסך בדרישה של חייליו בפורומים בינלאומיים". זאת, על רקע התייחסותו של ראש הממשלה אל השבויים בנאומו בפני עצרת האו"ם ביום חמישי השבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיגר מסרים לאבו מאזן ולנתניהו. בכיר חמאס חליל אל-חיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי משלחת בראשות סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-אערורי, יצאה למצרים להמשך השיחות להסדרה עם ישראל.

הגבול בין ישראל לבין רצועת עזה התחמם מחדש אמש, עם התפרצותן של הפרות סדר בכמה מוקדים לאורך גדר המערכת שבהן השתתפו כ-20 אלף פלסטינים. שבעה מהם, בהם שני נערים בני 12 ו-14, נהרגו ועוד מאות נפצעו. בנוסף לכך, בשבוע האחרון נמשכו שיגורי בלוני ועפיפוני התבערה לשטח ישראל, שהציתו יותר מעשר שריפות מדי יום.

חלק מהמשתתפים בהפרות הסדר חיבלו בתשתיות הביטחון, ניסו לפרוץ את גדר המערכת במספר מוקדים והשליכו יותר-100 מטענים מאולתרים ורימוני נפץ לעבר לוחמי צה"ל וגדר המערכת. בתגובה צה"ל ביצע שתי תקיפות באמצעות כלי טיס בצפון הרצועה. היום החל צה"ל בנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש.

הפרות סדר ברצועת עזה. דובר צה"ל, דובר צה"ל
ההפגנות ברצועת עזה, אתמול/דובר צה"ל, דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר הבוקר כי "חמאס ממשיך בפעולות הטרור לאורך רצועת עזה, תוך שימוש ציני בתושבי הרצועה וסיכונם ילדים הנשלחים לגדר, ככסות לפעילויות טרור. חמאס אחראי להכוונת הפרות הסדר האלימות ולתוצאותיהן".

עוד נמסר כי "צה"ל נחוש להמשיך ולפעול להגנת אזרחי ישראל ומול מי שמבקש לפגוע בביטחון. צה"ל ערוך לפעול למול אירועים דומים וניסיונות לבצע פעילות טרור יתקלו בתגובה קשה".

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully