וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ישראל: המסר התוקפני ביותר של אבו מאזן נועד לאוזני חמאס

28.9.2018 / 12:30

יו"ר הרשות הפלסטינית ניצל את נאומו בעצרת האו"ם כדי לאיים ב"הסרת האחריות" מרצועת עזה אם הארגון לא יגיע עמו להסכם. המתיחות הגואה בין התנועות יכולים להוביל בקלות להסלמה משמעותית בדרום, אם בכירי הארגון ינסה להסיט את האש הציבורית כלפי ישראל

עריכה: ליר שפיגלר

נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא הכיל הפתעות גדולות או תרשימים יוצאי דופן. הדברים היו צפויים - התקפות על ישראל, על ארצות הברית ו(שוב) איומים כי אש"ף ישקול מחדש את ההסכמים עם ישראל. אולם המסר התוקפני ביותר נועד לאוזניהם של בכירי חמאס ותושבי רצועת עזה.

הדברים שאמר אבו מאזן הכילו איום מפורש בדבר "הסרת האחריות" מעזה באם חמאס לא יהיה נכון להגיע להסכם עם הרשות. במילים אחרות: אבו מאזן הבהיר כי בכוונתו להפסיק את העברת כספי הרשות לרצועה, כבר בזמן הקרוב.

ואכן, זמן קצר לאחר שהסתיים נאומו של הראיס, כבר יצאה תהלוכת מחאה ברפיח בדרום הרצועה, נגד דבריו של אבו מאזן. רעולי פנים הניפו שלטים שעליהם הכיתוב "אבו מאזן לא מייצג אותי", בהמשך להחלטה שקיבלו חברי "הפרלמנט" מטעם חמאס יממה לפני כן.

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן באו"ם: ירושלים לא למכירה, על טראמפ לבטל את החלטותיו
אבו מאזן דוחה את טענות ארה"ב: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"
אלפים יצאו להפגין בעזה אחרי נאום אבו מאזן: "לא מייצג אותי"

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. אמש/מערכת וואלה! NEWS, ללא

הנאום של אבו מאזן, כמו גם המחאה שלאחריה שאורגנה על ידי חמאס, מבהירים שוב עד כמה גדול הקרע בין חמאס ופתח, עד כדי החלטה מסתמנת של הרשות להתנתק מהרצועה ולהפסיק להעביר אליה 96 מיליון דולר בכל חודש. במקביל נרשמים גם צעדים בשטח: חמאס עוצר פעילי פתח בעזה, בעוד הרשות יצאה לאחד ממבצעי המעצרים הגדולים שהיו לה בקרב פעילי חמאס בגדה. לטענת הארגון, מנגנוני הביטחון של הרשות עצרו בתוך קצת יותר מ-24 שעות יותר מ-60 פעילי חמאס, בהם אסירים משוחררים, מחברון בדרום ועד טמון, טובאס ושכם בצפון.

המתיחות הגואה בין שתי התנועות והפסקת העברת הכספים יכולים להוביל בקלות יחסית להסלמה משמעותית בדרום בין חמאס לבין ישראל. ספק אם הארגון שמתמודד עם המשבר הכלכלי הקשה ביותר שידע אי פעם יוכל לבלוע בשקט את הצפרדע שמכין לו אבו מאזן - הפסקת העברת הכספים, שתביא להחרפה גדולה עוד יותר במצוקה ברצועה.

עוד באותו נושא

אבו מאזן באו"ם: ירושלים לא למכירה, על טראמפ לבטל את החלטותיו

לכתבה המלאה
הפגנות ברחבי רצועת עזה נגד אבו מאזן אחרי נאומו בעצרת האו"ם 27 ספטמבר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
פלסטינים ברצועת עזה מפגינים נגד אבו מאזן לאחר נאומו באו"ם/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

חמאס רואה את ההפגנות נגד אבו מאזן ומעודד אותן, אך גם שם מבינים שהתסכול והמרמור של תושבי הרצועה לא נעצר בישראל. האצבע המאשימה של תושבי עזה לנוכח המצב הקשה ברצועה מופנית גם כלפיהם. בכדי למנוע תקלות נוסח מחאה נגד חמאס או דעת קהל עוינת במיוחד, בכירי הארגון עלולים לנסות להסיט את האש הציבורית לעבר ישראל ולחמם את החזית מולה.

במקביל למתיחות הזו נמשך הנתק המדיני מישראל. אמנם לרגע אחד נוצר שיח ישראלי-ערבי-בינלאומי סביב רעיון שתי המדינות ("גם מדינה אחת זה או-קיי"), אך התמיכה המגומגמת של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ברעיון זה לא צפויה להוביל בקרוב לשינוי מגמה מול הפלסטינים.

וכך אבו מאזן בגילו המתקדם, שלא נראה אתמול על במת עצרת האו"ם במיטבו, מתכנן מהלכים שיגרמו לישראל להזיע והרבה ברצועת עזה. הוא אולי מצהיר כי אינו רוצה באלימות או בשימוש בנשק נגדה, אך לא נראה שהיה בשלב זה מתנגד לראות את חמאס וישראל מתכתשים שוב, בפעם המי יודע כמה, הרחק ממנו, ברצועת עזה.

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
ישמח לראות את ישראל וחמאס מתכתשים. אבו מאזן אמש על בימת האו"ם/מערכת וואלה! NEWS, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully