וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן באו"ם: ירושלים לא למכירה, על טראמפ לבטל את החלטותיו

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

27.9.2018 / 21:55

יו"ר הרשות אמר בעצרת הכללית כי הוא מתנגד לאלימות, אך הוסיף כי לא יושג שלום ללא מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. הוא אמר כי ארה"ב אינה יכולה לתווך עוד לבדה והזהיר את מהשלכות כישלון שיחות הפיוס. בישראל, ובחמאס, גינו את נאומו

עריכה: ליר שפיגלר

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב (חמישי) בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק כי "ירושלים לא למכירה, זכויות העם הפלסטיני לא ניתנים למיקוח". זאת בעקבות שורת החלטות של הממשל האמריקני, שאליהן מתנגדים הפלסטינים, כמו העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והקיצוצים בסיוע ההומניטרי.

הוא תקף את מדיניות ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי החלטותיו סותרות את התחייבויות ארצות הברית לתהליך השלום. הוא קרא לממשל לבטל החלטותיו בנושא ירושלים, הפליטים וההתנחלויות. "אנו לא נגד משא ומתן, אנו מאמינים בשלום, ולא מאמינים באלימות. השלום באזור לא יושג ללא הקמת מדינה פלסטינית עצמאית ובירתה מזרח ירושלים", אמר.

עוד בוואלה! NEWS
אבו מאזן דוחה את טענות ארה"ב: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"
ליברמן מגיב לטראמפ: "מדינה פלסטינית? לא מעניין אותי"

אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. ללא, מערכת וואלה! NEWS
מזהיר את חמאס. אבו מאזן בעצרת האו"ם, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

הוא איים כי אם המצב מול הארגון השולט ברצועת עזה יימשך כך, הוא "לא יישא באחריות". לדבריו, הוא לא יקבל דבר פרט ל"חוק אחד, רשות אחת, שלטון ונשק לגטימי אחד ולא מדינת מליציות". אבו מאזן הוסיף כי וכי בימים הבאים יתקיימו דיונים אחרונים בנושא, וכי ללא שינוי, הוא "ינהג בצורה אחרת". בסוף נאומו, הוא בירך את הפצועים וההרוגים הפלסטינים וכינה אותם "גיבורים", לקול מחיאות כפיים מצד חלק מהיושבים באולם.

בסוף נאומו, הוא בירך את הפצועים וההרוגים הפלסטינים וכינה אותם "גיבורים", לקול מחיאות כפיים מצד חלק מהיושבים באולם.

חמאס גינה את נאומו של אבו מאזן ואמר כי דבריו הם "מתן אור ירוק להמשך הפשעים של הכיבוש". הארגון אמר כי "תיאור ההתנגדות מעל במת האו"ם כמליציות טרור והתנגדותו לנשק שלה הם דקירת סכין בגב העם הפלסטיני, ההיסטוריה וההתנגדות שלו והשהידים שלו ומתן פרס חינם לכיבוש".

עוד באותו נושא

הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"אנחנו מדינת אפרטהייד?", נתניהו, הערב/רויטרס

כשעה לאחר נאומו של אבו מאזן, עלה לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתקף אותו בחזרה. "מציגים את ישראל כמדינת אפרטהייד כי אנחנו מכירים את עצמנו מדינת היהודים?", אמר על דבריו של אבו מאזן נגד חוק הלאום. "אני מקווה שהיום יגיע בקרוב והשלום עם ירדן ומצרים יוכל להיות עם עוד שכנות, כולל הרשות הפלסטינית. אני מחכה לעבוד עם הנשיא טראמפ כדי לעבוד על זה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן כינה את הנאום "דובי לא לא" וטען כי "זו הייתה ספירת מלאי של כל העלבונות והאכזבות מהיום שהוא נולד". ליברמן הוסיף בחשבון הטוויטר שלו כי כל מה שמעניין את אבו מאזן זה "לסגור חשבונות ולדרדר את האזור לעימות".

נשיא ארצות הברית במהלך מסיבת עיתונאים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק 26 בספטמבר 2018. רויטרס, רויטרס
לא מתנגד לשתי מדינות, וגם לא לאחת. טראמפ, אתמול/רויטרס, רויטרס

דבריו של אבו מאזן נגד טראמפ אחרי הצהרותיו של נשיא ארצות הברית לגבי הסוגיה הפלסטינית. בנאומו ביום שלישי אמר טראמפ כי הוא הוא מחויב לשלום בין ישראל לפלסטינים והוסיף: "במזרח התיכון הגישה שלנו מביאה שינוי היסטורי".

הלילה טראמפ כינס בניו יורק מסיבת עיתונאים שבה אמר כי הוא יתמוך בכל סוג של פתרון שיהיה מקובל על הצדדים, אחרי שכמה שעות לפני כן אמר במהלך פגישתו עם נתניהו כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות.

"אני רוצה להשיג דיל". אמר. "בשורה התחתונה, אם הם ירצו מדינה אחת זה בסדר מצדי ואם הם ירצו שתי מדינות זה בסדר מצדי. אני אהיה מרוצה עם מה שהם יהיו מרוצים איתו, אני רק המתווך".

(עדכון ראשון: 19:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully