וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מגיב לטראמפ: "מדינה פלסטינית? לא מעניין אותי"

27.9.2018 / 12:00

בביקור במעבר קוניטרה התייחס שר הביטחון לנאומו של טראמפ באו"ם על מדינה פלסטינית ואמר "אנחנו צריכים לדאוג למדינה היהודית, יש פה בעיות אקוטיות יותר מסתם סיסמאות". לדבריו, "האינטרס הישראלי - זו מדינה יהודית בטוחה". על המשבר עם רוסיה: "התיאום הביטחוני יימשך"

צילום: ערוץ 10

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לדברי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ על הפתרון למדינה הפלסטינית. לדבריו, הבעיה המרכזית היא האוכלוסייה הערבית שמהווה 20 אחוזים מהמדינה ומפגינה עם דגלי פלסטין ולא עם דגלי ישראל. טראמפ אמר אתמול בעצרת הכללית של האו"ם כי הוא אוהב את הרעיון של פתרון שתי המדינות. על כך אמר שר הביטחון כי "המדינה הפלסטינית לא מעניינת אותי, האינטרס הישראלי הוא מדינה יהודית ובטוחה. יש פה הרבה יותר בעיות אקוטיות מסתם סיסמאות".

במהלך סיור במעבר קוניטרה על רקע המתיחות באזור עם סוריה אמר ליברמן כי ישראל מוכנה לפתוח את המעבר אך זה תלוי בצד הסורי. "עצם העובדה שהגענו לשער אלפא וכוח אונדו"ף פועל באזור, זה אומר שאנחנו מוכנים לפתיחת המעבר כפי שהיה בעבר", אמר ליברמן. "כרגע הכדור נמצא בגרש הסורי. מבחינת היכולת להפעיל את המעבר הכל מוכן וסגור", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS
טראמפ: מעדיף את פתרון שתי המדינות, אך גם אחת זה בסדר
הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן
נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן בצפון 27 בספטמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן במהלך הסיור היום בקוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

על הפעולות הכרה במשטר אסד שחזר לשלוט בסוריה, חרף מלחמת האזרחים בשבע שנים האחרונות הסביר ליברמן, כי ישראל מעולם לא שינתה את הקו. "אסד לא חבר שלנו, מדובר בפושע מלחמה", אמר ליברמן. "אני לא רואה את כל אותם הגופים הבינלאומיים שחרדים לזכויות האדם פועלים בצד הסורי או מבקשים מאסד הבהרות. זה לא עניינינו. אנחנו דואגים רק לביטחונם של תושבי ישראל".

בהמשך לדיווחים על העברת מערכת הגנה אווירית מרוסיה לידי אסד אמר ליברמן כי "התיאום הביטחוני בין צבא רוסיה וצה"ל זה דבר חשוב ביותר". והוסיף שיש הרבה מגעים ותיאומים בין ישראל לרוסיה "בצינורות החסויים". על נפילת המטוס הרוסי הוסיף כי "כל האחריות על הפלת המטוס הרוסי היא על צבא סוריה. אנחנו מצטערים על אובדן 15 החיילים והקצינים הרוסים. כל השאר נדבר איתם בפורומים הסגורים".

עוד באותו נושא

נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

לכתבה המלאה
סיור של שר הביטחון, אביגדור ליברמן בצפון 27 בספטמבר 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
שר הביטחון במהלך הסיור היום בקוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully