וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למלחמה רצופה בנאומים מפויסים: הכדור עבר לידי אבו מאזן

27.9.2018 / 0:15

טראמפ אמר שהוא "אוהב את רעיון שתי המדינות", ונתניהו "מוכן שהפלסטינים יגנו על עצמם", אבל לא בטוח שהשניים יצליחו לעורר עניין אצל אבו מאזן בחידוש המו"מ. ערב נאומו בעצרת האו"ם, המתיחות מול הפלסטינים גואה, והסיכוי שחבית הנפץ שהיא רצועת עזה תתפוצץ גבוה במיוחד

רויטרס

חברי הפרלמנט מטעם חמאס התכנסו אתמול (רביעי) ברצועת עזה והודיעו שכהונת הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אינה חוקית. כלי התקשורת הפלסטיניים ציטטו חברי פרלמנט אלה באומרם כי אבו מאזן "לא מייצג עוד את העם הפלסטיני". לא מפתיע בהתחשב בשיוכם של הדוברים. על רקע קריאות אלה ניתן להבין את מצבו המורכב של אבו מאזן ערב נאומו בעצרת האו"ם.

הנשיא הפלסטיני סובל משפל בדעת הקהל הפלסטינית בגדה ובעזה, מואשם על ידי הציבור העזתי בדרדור המצב, ישראל אינה מוכנה לשום שיח איתו ובאותה נשימה מצפה ממנו לקבל אחריות על עזה, ומעל הכל, הממשל האמריקני נדמה שהכריז עליו מלחמה. אבו מאזן הגיע לתחתית, למקום שספק אם יש ממנו חזרה. ייתכן שהדבר יוביל לנאום קיצוני, בגבולות המוכרים לאבו מאזן.

עוד בוואלה! NEWS:
"חשש מהתדרדרות": ציפי לבני נפגשה עם אבו מאזן בשולי עצרת האו"ם
השתלטות או ייבוש: האולטימטום של אבו מאזן שעלול להסתיים בהסלמה
בליכוד תוקפים את אולמרט: "הפך לדוברו של אבו מאזן"

אבו מאזן נאם באו"ם: להקציב מסגרת זמן לסיום הכיבוש. רויטרס
אבו מאזן בנאומו באו"ם, אשתקד/רויטרס

אבו מאזן יתקוף את כל הגורמים: ארה"ב, ישראל וככל הנראה גם חמאס. הוא יאשים את ישראל באי כיבוד הסכמי אוסלו, יודיע שהפלסטינים יבחנו את ההסכמים עמה וכיו"ב. לא מכאן תצא הבשורה. השאלה הייתה ונותרה אם יקבל את ההחלטה הדרמטית על הפסקת העברת הכספים לרצועה. מקורביו רמזו זאת יותר מפעם אחת והכוונה היא לעשות זאת בתחילת אוקטובר.

ייתכן שהחלטה כזו היא איום בלבד, אך אם תצא לפועל, היא עלולה להיות קטלנית לישראל ובמובנים מסוימים גם לתוכנית "השלום" (אם יש כזו) של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב אמר היום כי עזה עומדת על סיפה של מלחמה בין ישראל לחמאס. אין כאן הגזמה או איום חסר תוכן. זו המציאות ברצועה. מקור פלסטיני בעזה אמר לוואלה! NEWS כי עבור תושבי הרצועה, מלחמה כזו "אינה שאלה של אם, אלא של מתי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בדרך למלחמה? גם השטח בשפל חסר תקדים

גם השטח משדר אינדיקציות דומות. בכל ערב נאספים אלפים מתושבי רצועת עזה להפגנות אלימות, במסגרת ניסיונות חמאס לאותת לישראל כי היא רוצה בפתרון כלכלי לרצועה. המאמצים המצריים לפיוס חמאס ופתח אינם נושאים, ונושא "ההסדרה" עם ישראל ירד מהפרק. המצב הכלכלי בשפל חסר תקדים וגורם לתסיסה נגד ישראל, הרשות, חמאס ומצרים.

ניתן לדמיין מה יקרה אם אבו מאזן יקצץ את אותם 96 מיליון דולר בחודש לעזה. הסבירות שחבית חומר הנפץ שנקראת עזה תתפוצץ גבוהה. למרבה האירוניה, שני המנהיגים שהפכו את אבו מאזן לחסר רלבנטיות ומוקצה מחמת המיאוס, תלויים ברצונו של עבאס. אם יטיל סנקציות על רצועת עזה, הוא עלול לגרור את ישראל ואת ממשלת נתניהו למלחמה שאינו רוצה בה.

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ ונתניהו, בפגישתם אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

אתמול אמר טראמפ כי "הוא אוהב את רעיון שתי המדינות". נתניהו הגיב מצדו באמירה חסרת תוכן נוסח "מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם מבלי לפגוע בנו". מה זה אומר קשה לומר, אולי מדובר בניסיון של השניים לעורר עניין אצל אבו מאזן בחידוש התהליך המדיני. אך ייתכן שהאמירות המפויסות כלפי הפלסטינים, הן בגדר מעט מדי ומאוחר מדי כדי למנוע מלחמה.

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully