וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מהתדרדרות": ציפי לבני נפגשה עם אבו מאזן בשולי עצרת האו"ם

טל שלו שליחה וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

26.9.2018 / 6:35

לאחר שאולמרט נפגש עמו בשבוע שעבר, יו"ר האופוזיציה נפגשה גם היא עם אבו מאזן בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. לבני הבהירה ליו"ר הרשות הפלסטינית כי "הרשות צריכה להתגייס לפתרון בעזה ובמקום לתקוף את ארה"ב - לחזור לשיח"

ציפי לבני ואבו מאזן 26 בספטמבר 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
ציפי לבני ואבו מאזן 26 בספטמבר 2018/מערכת וואלה! NEWS, ללא

ראשת האופוזיציה ציפי לבני נפגשה אמש (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ברקע החרם הפלסטיני על הממשל האמריקני והקיפאון המדיני. מדובר בפגישה ראשונה של לבני, שניהלה בעבר מטעם ישראל את המשא ומתן מול הפלסטינים, עם אבו מאזן מאז 2014, בהמשך לסדרת פגישות שיו"ר הרשות קיים בשבועות האחרונים עם גורמים ישראלים, בהם משלחת מטעם שלום עכשיו וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

לדברי לבני, מטרת הפגישה היא "מניעת התדרדרות ביטחונית, תקווה לעתיד ולא בעיסוק במשא ומתן מהעבר", אך היא קראה לאבו מאזן לחזור לדיאלוג מול ארצות הברית ולהימנע מצעדים חד צדדיים שעשויים להביא להסלמה.

במהלך הפגישה, שהתקיימה במלון בו שוהים אבו מאזן ולבני בניו יורק, לבני אמרה לו כי "הסתגרות, מהלכים חד-צדדיים נגד ישראל ושבירת הכלים תהיה בבחינת בכייה לדורות. הם עלולים להוביל להתדרדרות בשטח, אבדן שליטה ולאובדן פתרון שתי מדינות הלאום. במקום חמאסטן, הרשות צריכה להתגייס לפתרון בעזה ובמקום לתקוף את ארה"ב - לחזור לשיח איתה. חומרת המצב מחייבת את כולנו לחפש דרכים שיביאו לרגיעה. בלי התבצרות של כעסים ועלבון".

עוד בוואלה! NEWS:

לבני ואבו מאזן. ללא, מערכת וואלה! NEWS
לבני ואבו מאזן בפגישתם/מערכת וואלה! NEWS, ללא

לפי ההערכה בירושלים, אבו מאזן, שמחרים את הממשל האמריקני מאז ההחלטה על העברת השגרירות לירושלים, צפוי לשאת מחר בעצרת האו"ם נאום לוחמני במיוחד, בו יתקוף את מדיניות ממשל טראמפ כלפי הפלסטינים - החל מהעברת השגרירות, הקיצוצים לאונר"א ובתקציבי הרשות הפלסטינית וסגירת משרדי אשף בוושינגטון. לבני אמרה ליו"ר הרשות בפגישה: "חזור לשיח מול ארצות הברית על בסיס עקרון שתי מדינות הלאום - מדינה פלשתינית מפורזת לצד ישראל, לא בגלל העונשים והקיצוצים התקציביים אלא למרות זאת, גם אם יש לך חששות וכעסים וגם אם אינך מסכים לכל התנאים".

לבני הוסיפה כי "האופוזיציה בישראל ורוב הציבור בישראל תומכים בעיקרון שתי מדינות לאום אבל נתנגד לכל מהלך חד-צדדי בפורומים בינלאומיים נגד ישראל. מימון משפחות מחבלים והפעולות בבית הדין הפלילי בהאג (ICC) - לא מקובלות, גורמות לאבדן אמון ומחזקות את הקיצונים".

בשבוע שעבר, שראש הממשלה לשעבר אולמרט ספג ביקורת קשה מהליכוד לאחר שנפגש עם אבו מאזן בפריז. לבני הסבירה אחרי הפגישה כי "גורמי הביטחון מתריעים שאנחנו בנקודת רתיחה בעזה וביהודה ושומרון, ומחובתי לעשות כל שביכולתי, עם ניסיוני וקשריי, על מנת לתרום לפתרון המשבר בעזה, לפעול נגד חמאס ולתת סיכוי לתכנית האמריקאית. עד עתה, הניסיונות מצד ממשלת ישראל, האמריקנים והמצרים לא צלחו לצערי'. היא הוסיפה כי "במקום האשמות הדדיות שמשרתות רק פוליטיקת פנים - צריך לפעול, הקיפאון משרת את הקיצונים. הבחירה במזרח התיכון היא בין אופציות גרועות ואבו מאזן הוא האופציה הפחות גרועה חרף הביקורת שיש לי עליו. מתכוונת להמשיך ולתרום את חלקי לעידוד מסלול שיתרום לרגיעה באזור".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפריז בצל פגישתו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון 21 ספטמבר 2018. רויטרס
צפוי לשאת נאום לוחמני. אבו מאזן/רויטרס

הסוגיה הפלסטינית, מעזה ועד הגדה, צפוים לעמוד במרכז כמה כינוסי צד בשולי העצרת הכללית. אבו מאזן יכנס היום מפגש בינלאומי תחת הכותרת "להציל את פתרון שתי המדינות" אליו הוזמנו נציגים של המדינות החברות במועצת הביטחון, מדינות ערב, ומדינות רבות מאירופה, שנועד להציג את העמדה הפלסטינית ולגייס התנגדות למהלכים האחרונים של ממשל טראמפ. היום יתקיים גם כינוס מיוחד של ירדן ומדינות נוספות שיתמקד בסוכנות הפליטים הפלסטינים של האום, אונר"א, ולגייס כספים כדי להבטיח את המשך קיומו ותפקודו אחרי החלטת הממשל על הפסקת המימון של הסוכנות בחודש שעבר.

לבסוף, כמדי שנה, ישראל, הפלסטינים ומדינות נוספות יתכנסו ביום חמישי בכינוס השנתי של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית. השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף כמיל אבו רוקון ייצגו את ישראל בוועידה, שיתמקד במצב ברצועת עזה, ובעיקר בפרויקטים הומניטריים בתחומי מים, ביוב ותשתיות ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully